Gayrimenkul Pazarlamada Eski Köye Yeni Adet



Gayrimenkul sektöründe artan rekabet, her geçen gün daha da bilinçlenen müşteriler ve yaşanan teknolojik, çevresel ve politik gelişmeler, Garanti Koza Gayrimenkul'de Gayrimenkul Koordinatörü olarak çalışan Gürler Ünlü'yü 'eski köye yeni adetler getirme' üzerine düşündürmüş. Eski yöntemlerin ve iş yapma biçimlerinin sorgulanması ve bazı alışkanlıkların bırakılması gerekliliğinden yola çıkan Gürler Ünlü, 25 maddelik bir 'değişim listesi' olan 'Gayrimenkul Pazarlama / Eski Köye Yeni Adet' başlıklı bir e-book hazırlamış.

Sektörün geliştiğine ve ülke ekonomisinde önemli bir konuma geldiğine dikkat çekerek, bazılarının değişime ihtiyaç olmadığını savunabileceklerine dikkat çeken Ünlü, "Ancak pazar günleri verilen gazete ilanları artık birbirinin aynısı olarak görülüyorsa, geniş kitlelerin sektöre olan güveni ortanın üzerinde değilse ve müşterilerin ana karşılaştırma kriteri sadece fiyat olmuşsa, artık bazı şeylerin değişmesinin zamanı gelmiş demektir" diyor. Ünlü, yaptığı çalışmanın 'konut geliştirme' özelinde olduğunu, ancak diğer gayrimenkul geliştirme alanlarına da uygulanabileceğine işaret ediyor.

Hazırladığı listenin elbette uzatılabileceğine dikkat çeken Ünlü, "Herkesin aklında daha pek çok 'değiştirilmesi gereken' madde vardır. Umarım zorunlu hale gelmeden, bu değişimi gerçekleştirebiliriz. Daha iyi ve güvenilir bir gayrimekul sektörü, sektördeki tüm firma ve çalışanlar için gereklidir. Öyleyse, nasıl bir gayrimenkul sektörü ve gelecek istiyorsak, uygulamasına ilk olarak kendimizden başlayalım" diyor.

Gürler Ünlü'nün dikkat çektiği ve değişmesini istediği 25 başlık şöyle:

* Kriz var satılmıyor,
* Satış, satış görevlilerinin işidir,
* Tek bir başarı kriterim vardır, o da satış adedi,
* Önce proje hazırlanır, sonra müşteri bulunur,
* Tüm müşterilerimize 'eşit' davranıyoruz,
* Bizim şirketimize güveniyor musunuz?
* Satış ofisimize sırf kuru kalabalık geliyor,
* Nerede o eski günler...
* Biz işimize bakarız, rakiplerle vakit harcamayız,
* Biz ev satıyoruz,
* Bu proje ile herkese hitap ediyoruz,
* Dört duvar ev satıyoruz, neyini farklı yapayım?
* Ürün karması mı?
* Nereye reklam versem bilemedim,
* Marka olmak için tv reklamı olmazsa olmaz,
* En iyisini ajans ve medya satın alma bilir,
* Projemin tanıtımı için çok para harcamam lazım,
* Türk halkı internet kullanmaz,
* O kadar reklam yaptık, yine de satamadık,
* Lütfen bizi haber yapın,
* En iyi satış ekibi bizde,
* satış görevlilerinin motivasyon kaynağı primdir,
* Fiyatları düşürür satarım,
* Esnek ödeme planı kurtuluşumuz,
* Daireyi sattığımız an işimiz biter.

Gürler Ünlü

Gürler Ünlü, 2008 yılından beri Garanti Koza Gayrimenkul'de, Gayrimenkul Koordinatörü olarak çalışma hayatına devam ediyor. Daha öncesinde 1999-2004 yılları arasında Walsh Construction Company of Illinois'de (Chicago, ABD) büyük çaplı projelerde, Proje Yönetimi konularında faaliyetlerde bulundu ve 2004-2008 yılları arasında da turizm ve otelcilik alanında çeşitli pozisyonlarda üst düzey yöneticilik yaptı. 1997 yılında, İTÜ İnşaat Mühendisliği'nden mezun olan Gürler Ünlü'nün, Northwestern University'den (Chicago, ABD) Proje Yönetimi yüksek lisans (MPM - 1999) ve University of Chicago Booth School of Business'den de İşletme yüksek lisans dereceleri (MBA - 2004) bulunuyor.

  • 'Gayrimenkul Pazarlama / Eski Köye Yeni Adet'i indirmek için tıklayınız


  •