Franke Türkiye Genel Müdürü Özgen Özkan, Manisa'daki
fabrikanın dünyanın en büyük 5 davlumbaz fabrikasından biri olduğunu, yılda 1,5
milyon davlumbaz üretildiğini belirterek, grubun Manisa fabrikası kurulduktan
sonra Çin ve İspanya'daki fabrikalarını kapattığını bildirdi. Özkan, mutfak
ve banyo sistemlerinde dünya lideri olan İsviçre kökenli
Franke'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde Suada Clup'da
düzenlediği basın toplantısında, 13 yıldır Türkiye'de faaliyet gösterdiklerini
dile getirerek, ''Ama bu bizim Türkiye'deki ilk basın toplantımız. Çünkü, 100.
yılda anlatacaklarımız var'' dedi. Türkiye'de 100 yıllık en fazla 20-22
tane firma bulunduğunu anlatan Özkan, Avrupa, ABD ve Japonya'da şirketlerin
ortalama ömrünün 12 yıl, uluslararası bir firmanın da 35 yıl olduğunu belirtti.
Dünyada bu süreyi geçen sadece 300 şirket bulunduğunu ifade eden Özkan, ''Bu
yüzden Franke 100 yıllık yolculuğundan çok gururlu'' diye
konuştu. Franke'nin dünyadaki ve Türkiye'deki
faaliyetlerine yönelik bilgi veren Özkan, 1911 yılında kurulan Franke'nin,
dünyada yaklaşık 80 farklı ülkede mutfak sistemleri, kahve makineleri,
endüstriyel mutfaklar ve özel endüstriyel ürünler olmak üzere 4 ana faaliyet
konusuyla hizmet verdiğini kaydetti. Özkan, 70 farklı şirketi, 11 bin
çalışanı olan Franke'nin merkezinin İsviçre'nin Aarburg'da bulunduğunu ifade
ederek, paslanmaz çelik ve ev tipi mutfak eviyesinin ve bu eviyenin endüstriyel
üretiminin mucidi olan Franke'nin, dünya sıralamasında kendisinden sonra gelen
eviye üreticisinden 3 kat daha büyük olduğunu
söyledi. Franke Türkiye'nin, Türkiye pazarında
sadece mutfak sistemleriyle ilgilendiğini, bu konudaki faaliyetleri içerisinde
ankastre cihaz pazarının da çok büyük bir yer tuttuğunu belirten Özkan, eviyeden
sonra 1977 yılında ankastre cihaz konusuna ağırlık veren Franke'nin, bu konuda
da faaliyetlerini tüm hızıyla sürdürdüğünü anlattı. Özkan, Franke
Türkiye'nin 1999 yılında kurulduğunu anımsatarak, dünyada 74 şirketin 104 ülkede
operasyon yaptığını, 40 üretim tesisi bulunduğunu
kaydetti. Franke'nin cirosunun yüzde 45'ini
Avrupa, yüzde 22'sini ABD, yüzde 4'ünü İsviçre ve yüzde 29'unu da diğer
ülkelerden yaptığını bildiren Özkan, Franke'nin dünyanın en büyük fast food
mutfak üreticisi durumunda olduğunu, bunların mutfaklarının yüzde 80'ini
Franke'nin yaptığını vurguladı. Dünyada kahve makineleri üreticileri ve
paslanmaz çelik banyo mobilyaları pazarında dünya 3'üncüsü olan Franke'nin
paslanmaz çelik sıvı tankları üretici pazarının yüzde 38 ile lideri konumunda
bulunduğunu anlatan Özkan, Franke'nin paslanmaz çelik işleme konusunda uzman
olduğunu söyledi. ''Yılda 10 milyon eviye
üretiliyor'' Franke Türkiye Genel Müdürü
Özgen Özkan, eviyenin mucidi olan Franke'nin dünyada yılda 10 milyon adet eviye
ürettiğini, 1 milyon üzerinde eviye armatürü, 3 milyon davlumbaz ve 1 milyon
üzerinde ankastre cihaz sattığını belirtti. Franke'nin dünyanın en
prestijli eviye markası üreticisi, en prestijli davlumbaz markasının sahibi ve
iki büyük davlumbaz üreticisinden birisi olduğunu belirten Özkan, Franke
Türkiye'nin, 1999 yılında Kartal'da bir yerde çalışmalarına başladığını, şu anda
2 tesisi bulunduğunu anlattı. Manisa'daki
fabrikanın dünyanın en büyük 5 davlumbaz fabrikasından biri olduğuna dikkati
çeken Özkan, fabrikada yılda 1,5 milyon adet davlumbaz üretildiğini
belirtti. Fabrikanın 60 dönüm arazi üzerine kurulu olduğunu, 120 dönüm boş
arazinin de bundan sonraki yatırımlar için beklediğini belirten Özkan, Franke ve
Dominox markalarının yanı sıra yeni bir markayı, bir ya da iki sene içinde
devreye alacaklarını kaydetti. Portföylerinde toplam 181 seride, 610 adet
ürün bulunduğunu bildiren Özkan, böyle bir ürün gamını dünyada ve Türkiye'de tek
bir marka altında verecek başka bir marka bulunmadığını
savundu. Türkiye'nin 69 ilinde 1.187 bayi ile
hizmet verdiklerini, 36'sı tamamen Franke ile çalışan 134 yetkili servis ve 56
tane de tesisatçıları bulunduğunu, ürünlerin tanıtıldığı ve potansiyel alıcılara
eğitim verildiği İnfo Center'a sahip olduklarını anlatan Özkan, Franke
ürünlerinin, Türkiye'nin hemen hemen her yerinde satıldığını dile getirdi.
''Türkiye 5. büyük
pazar'' Özkan, yüzde 30 büyüme performansıyla
yükselen Franke'nin Türkiye'nin en büyük eviye ve davlumbaz marka üreticisi,
ankastre pazarında 4 markadan biri olduğunu, Türkiye'nin mutfak pazarı içinde
mağazalar tarafından ürünleri en fazla teşhir edilen marka olduğunu
anlattı. Türkiye'de toplam 545 kişinin çalıştığını, 120 milyon avro
üzerinde ciroları olduğunu belirten Özkan, Türkiye'nin en büyük ilk 200
ihracatçısı arasında bulunduğunu söyledi. Franke Türkiye'nin,
Franke'nin 5. büyük pazarı olduğunu vurgulayan Özkan, ''Türkiye geleceği en
parlak ülkelerden biri'' dedi.. Özkan, beyaz
eşya pazarında ankastreye ciddi bir dönüş olduğunu bildirerek, ''Ankastre pazarı
minimum yüzde 35 büyüyecek. Biz de en az ortalama kadar büyümek istiyoruz''
şeklinde konuştu. Ankastre pazarında Franke'nin payının yüzde 15'in altında
olmadığına işaret eden Özkan, Türkiye'de ürünlerin yüzde 20'sinin nihai
kullanıcıya, yüzde 80'inin projelere satıldığını söyledi. Özkan, Franke'de bu
oranın ise yüzde 40 ile 60 olduğunu kaydetti.
100. yılda 100 yeni ürün Franke
Türkiye Genel Müdürü Özkan, 100. yılda 100 yeni ürünle devreye girdiklerini,
toplam 600-700 ürün olduğu düşünülürse bunun yüzde 12-13'ünün değiştiğini
belirterek, yeni ürünlerini tanıttı. Klimalı davlumbaz hakkında bilgi veren
Özkan, ''Bu davlumbazı ilk devreye aldığımız anda sattığımız adet, İtalya'da bir
yılda satılandan daha fazla. Türkiye'de evde kadınların sözü geçtiği için 'al'
denilince alınıyor'' dedi. Abajur olan davlumbazı anlatan Özkan, ''Çinliler
kopya edene kadar patenti bizde'' diye espri yaptı. Özgen Özkan, Franke'nin
Türkiye de dahil tüm pazarlama ve reklam kampanyalarında yeni yüzlerinin top
model Heidi Klum olacağını, Klum ile 1 yıllık anlaşma imzalandığını
belirtti.
|