Franke 100. Yılını Kutluyor



Franke Türkiye Genel Müdürü Özgen Özkan, Manisa'daki fabrikanın dünyanın en büyük 5 davlumbaz fabrikasından biri olduğunu, yılda 1,5 milyon davlumbaz üretildiğini belirterek, grubun Manisa fabrikası kurulduktan sonra Çin ve İspanya'daki fabrikalarını kapattığını bildirdi. Özkan, mutfak ve banyo sistemlerinde dünya lideri olan İsviçre kökenli Franke'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde Suada Clup'da düzenlediği basın toplantısında, 13 yıldır Türkiye'de faaliyet gösterdiklerini dile getirerek, ''Ama bu bizim Türkiye'deki ilk basın toplantımız. Çünkü, 100. yılda anlatacaklarımız var'' dedi.  Türkiye'de 100 yıllık en fazla 20-22 tane firma bulunduğunu anlatan Özkan, Avrupa, ABD ve Japonya'da şirketlerin ortalama ömrünün 12 yıl, uluslararası bir firmanın da 35 yıl olduğunu belirtti. Dünyada bu süreyi geçen sadece 300 şirket bulunduğunu ifade eden Özkan, ''Bu yüzden Franke 100 yıllık yolculuğundan çok gururlu'' diye konuştu.
    
Franke'nin dünyadaki ve Türkiye'deki faaliyetlerine yönelik bilgi veren Özkan, 1911 yılında kurulan Franke'nin, dünyada yaklaşık 80 farklı ülkede mutfak sistemleri, kahve makineleri, endüstriyel mutfaklar ve özel endüstriyel ürünler olmak üzere 4 ana faaliyet konusuyla hizmet verdiğini kaydetti. Özkan, 70 farklı şirketi, 11 bin çalışanı olan Franke'nin merkezinin İsviçre'nin Aarburg'da bulunduğunu ifade ederek, paslanmaz çelik ve ev tipi mutfak eviyesinin ve bu eviyenin endüstriyel üretiminin mucidi olan Franke'nin, dünya sıralamasında kendisinden sonra gelen eviye üreticisinden 3 kat daha büyük olduğunu söyledi.
    
Franke Türkiye'nin, Türkiye pazarında sadece mutfak sistemleriyle ilgilendiğini, bu konudaki faaliyetleri içerisinde ankastre cihaz pazarının da çok büyük bir yer tuttuğunu belirten Özkan, eviyeden sonra 1977 yılında ankastre cihaz konusuna ağırlık veren Franke'nin, bu konuda da faaliyetlerini tüm hızıyla sürdürdüğünü anlattı. Özkan, Franke Türkiye'nin 1999 yılında kurulduğunu anımsatarak, dünyada 74 şirketin 104 ülkede operasyon yaptığını, 40 üretim tesisi bulunduğunu kaydetti.
    
Franke'nin cirosunun yüzde 45'ini Avrupa, yüzde 22'sini ABD, yüzde 4'ünü İsviçre ve yüzde 29'unu da diğer ülkelerden yaptığını bildiren Özkan, Franke'nin dünyanın en büyük fast food mutfak üreticisi durumunda olduğunu, bunların mutfaklarının yüzde 80'ini Franke'nin yaptığını vurguladı. Dünyada kahve makineleri üreticileri ve paslanmaz çelik banyo mobilyaları pazarında dünya 3'üncüsü olan Franke'nin paslanmaz çelik sıvı tankları üretici pazarının yüzde 38 ile lideri konumunda bulunduğunu anlatan Özkan, Franke'nin paslanmaz çelik işleme konusunda uzman olduğunu söyledi.
   
''Yılda 10 milyon eviye üretiliyor''
   
Franke Türkiye Genel Müdürü Özgen Özkan, eviyenin mucidi olan Franke'nin dünyada yılda 10 milyon adet eviye ürettiğini, 1 milyon üzerinde eviye armatürü, 3 milyon davlumbaz ve 1 milyon üzerinde ankastre cihaz sattığını belirtti. Franke'nin dünyanın en prestijli eviye markası üreticisi, en prestijli davlumbaz markasının sahibi ve iki büyük davlumbaz üreticisinden birisi olduğunu belirten Özkan, Franke Türkiye'nin, 1999 yılında Kartal'da bir yerde çalışmalarına başladığını, şu anda 2 tesisi bulunduğunu anlattı.
    
Manisa'daki fabrikanın dünyanın en büyük 5 davlumbaz fabrikasından biri olduğuna dikkati çeken Özkan, fabrikada yılda 1,5 milyon adet davlumbaz üretildiğini belirtti. Fabrikanın 60 dönüm arazi üzerine kurulu olduğunu, 120 dönüm boş arazinin de bundan sonraki yatırımlar için beklediğini belirten Özkan, Franke ve Dominox markalarının yanı sıra yeni bir markayı, bir ya da iki sene içinde devreye alacaklarını kaydetti. Portföylerinde toplam 181 seride, 610 adet ürün bulunduğunu bildiren Özkan, böyle bir ürün gamını dünyada ve Türkiye'de tek bir marka altında verecek başka bir marka bulunmadığını savundu.
    
Türkiye'nin 69 ilinde 1.187 bayi ile hizmet verdiklerini, 36'sı tamamen Franke ile çalışan 134 yetkili servis ve 56 tane de tesisatçıları bulunduğunu, ürünlerin tanıtıldığı ve potansiyel alıcılara eğitim verildiği İnfo Center'a sahip olduklarını anlatan Özkan, Franke ürünlerinin, Türkiye'nin hemen hemen her yerinde satıldığını dile getirdi.


   
''Türkiye 5. büyük pazar''
   
Özkan, yüzde 30 büyüme performansıyla yükselen Franke'nin Türkiye'nin en büyük eviye ve davlumbaz marka üreticisi, ankastre pazarında 4 markadan biri olduğunu, Türkiye'nin mutfak pazarı içinde mağazalar tarafından ürünleri en fazla teşhir edilen marka olduğunu anlattı. Türkiye'de toplam 545 kişinin çalıştığını, 120 milyon avro üzerinde ciroları olduğunu belirten Özkan, Türkiye'nin en büyük ilk 200 ihracatçısı arasında bulunduğunu söyledi.
 Franke Türkiye'nin, Franke'nin 5. büyük pazarı olduğunu vurgulayan Özkan, ''Türkiye geleceği en parlak ülkelerden biri'' dedi..
    
Özkan, beyaz eşya pazarında ankastreye ciddi bir dönüş olduğunu bildirerek, ''Ankastre pazarı minimum yüzde 35 büyüyecek. Biz de en az ortalama kadar büyümek istiyoruz'' şeklinde konuştu. Ankastre pazarında Franke'nin payının yüzde 15'in altında olmadığına işaret eden Özkan, Türkiye'de ürünlerin yüzde 20'sinin nihai kullanıcıya, yüzde 80'inin projelere satıldığını söyledi. Özkan, Franke'de bu oranın ise yüzde 40 ile 60 olduğunu kaydetti.
   
100. yılda 100 yeni ürün
   
Franke Türkiye Genel Müdürü Özkan, 100. yılda 100 yeni ürünle devreye girdiklerini, toplam 600-700 ürün olduğu düşünülürse bunun yüzde 12-13'ünün değiştiğini belirterek, yeni ürünlerini tanıttı. Klimalı davlumbaz hakkında bilgi veren Özkan, ''Bu davlumbazı ilk devreye aldığımız anda sattığımız adet, İtalya'da bir yılda satılandan daha fazla. Türkiye'de evde kadınların sözü geçtiği için 'al' denilince alınıyor'' dedi. Abajur olan davlumbazı anlatan Özkan, ''Çinliler kopya edene kadar patenti bizde'' diye espri yaptı. Özgen Özkan, Franke'nin Türkiye de dahil tüm pazarlama ve reklam kampanyalarında yeni yüzlerinin top model Heidi Klum olacağını, Klum ile 1 yıllık anlaşma imzalandığını belirtti.