İl Özel İdaresi ve Anakent Belediyesi’nin Etlik Garajı’nı
boşaltma kararına karşı çıkan garaj esnafı, kira bedelleri yüksek olduğu için
AŞTİ’ye gitmek istemediklerini belirtiyor. Yurttaşlar da, Etlik
Garajı’nın merkezi olmasının kendileri için bir avantaj olduğunu belirterek,
“Anakent Belediyesi niye işimizi zorlaştırıyor” diye soruyor. Ankara
Otobüsçüler Derneği ise Anakent Belediyesi’nin kararını desteklerken
“AŞTİ herkese yeter” diyor.
Anakent Belediyesi’nin göz diktiği Etlik Garajı’nın
mülkiyeti Ankara Valiliği’nin üzerinde bulunuyor. Yıllardır
garaj olarak kullanılan bölgedeki büroların yıkılarak yerine iş merkezi
yapılması düşünülüyor. Ankara’nın ilçeleri Beypazarı, Nallıhan, Çamlıdere,
Kızılcahamam’ın yanı sıra Kırıkkale’ye de giden otobüsler yıllardır Etlik
Garajı’nı kullanıyor. Ankara’nın kazalarının tamamının Etlik Garajı’na
bağlanmasını öngören UKOME kararı hiçe sayılarak, Çubuk ve Elmadağ gibi ilçeler
19 Mayıs Stadı’nın yanını ya da sokak aralarını garaj olarak kullanıyor. Garajın
yıkılıp yerine iş merkezi yapılması planı ise esnafı çileden çıkarıyor. Esnaf,
küçük kentlerde bile en az iki terminalin bulunduğunu anımsatarak, “Etlik’in
birkaç tane iş merkezi var. İş merkezlerindeki dükkânların bile kapandığı bir
dönemde daha fazla işsiz yaratmanın ne anlamı var?” diye soruyor.
Dava açıldı ama...
Terminalin boşaltma kararına karşı örgütlenerek dava açan Etlik Garajları
Anadolu Koruma ve Dayanışma Derneği, garajın boşaltılması karşı yürütmeyi
durdurma kararı verilmesini sağladı. Ancak, dava açmayan işletmecilere ait
bürolar birer birer yıkılıyor. İl Özel İdaresi’nin insanları bu bölgeden bilerek
soğutmayı amaçladığını söyleyen esnaf, yıkılan yerlerin yalnızca temizlenmiş
gibi yapılmasından yakınıyor.
‘Oyun oynuyorlar’
Etlik Garajları Anadolu Koruma ve Dayanışma Derneği Başkanı Gönül
Tunaboylu, daha önce kendilerinin AŞTİ’ye alınması yönünde defalarca
başvuruda bulunduklarını söyledi. 2008’de AŞTİ Genel Müdürlüğü’nün kapısını
onlarca kez çaldıklarını söyleyen Tunaboylu, “Biz oraya gitmek istedik ama onlar
bizi kabul etmedi. ‘46+1 arabalar dışında araç çalışmayacak’ diye bizi
engellediler. Şimdi de ‘AŞTİ’ye gelin’ diyorlar. Bizimle oyun oynuyorlar. Bize
alternatif bir terminal göstermediler. AŞTİ’ye gelen araçlardan giriş-çıkış
parası alınıyor. Terminalimizde çıkış ücreti 2 TL. Esnafımız bu ücreti ödemekte
zorlanırken AŞTİ’nin çıkış ücreti olan 70 TL’yi veremezler. Altyapı
çalışmalarını tamamlanmaması sonucu bizim bu duruma düşmemiz valiliğin ayıbıdır”
diye konuştu.
‘Haksız rekabet’
Anakent Belediyesi ve İl Özel idaresi, esnafa yaptığı çağrıda “AŞTİ’ye
taşının” dedi. Ankara Otobüsçüler Derneği de bu çağrıyı destekleyerek, AŞTİ’nin
herkese yeteceğini iddia etti. Ankara Otobüsçüler Derneği Başkanı Ethem Ateş,
Etlik Garajı’ndan yolcu taşımanın haksız rekabet olduğunu savundu. AŞTİ’den
kalkan araçların vergi ve sigorta konusunda sıkıntı yarattığını öne süren Ateş,
“Bu durum sigortasını yaptıran, vergisini veren ve yüzlerce kişiyi istihdam eden
işletmelere haksızlıktır” ifadelerini kullandı.
|