Soyak’ın 2007 yılında başlattığı
'Geleceğe Bir Damla Sakla' kurumsal sosyal sorumluluk projesi
kapsamı ve ölçümlenmesi, 'Leading The Way: Ethically, Responsibly,
Creatively' temalı ESOMAR 2009 Kongresi’nde örnek vaka
olarak sunuldu. Bu yıl 62'cisi düzenlenen ve İsviçre’nin Montrö kentinde
gerçekleştirilen Kongre'de, 70 oturumda 100 farklı ülkeden 50’den fazla sunum
yapıldı. Kongreye, binden fazla davetli katıldı. 'CSR and Ethics: The
Examples' oturumunda, P&G ve
Nestle’nin de gerçekleştirdikleri sosyal sorumluluk çalışmaları
yer aldı.
Türkiye’yi temsilen 'Geleceğe Bir Damla Sakla' projesinin
araştırma evreleri ve sonuçları 'Sürdürülebilir Bir KSS Vakası – Today
is Actually Tomorrow (Bugün Aslında Yarın)' başlığı ile Soyak Holding
Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk ve Era Research
& Consultancy ortağı Elvan Oktar tarafından ESOMAR
üyelerine aktarıldı. Aralarında uluslararası medya mensuplarının da
bulunduğu topluluk, Türkiye’den kabul edilen tek tebliğin sunumunu ilgiyle
izledi.
“Sürdürülebilir kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, kurumların
geleceğe yatırımıdır”
Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk,
proje hakkında “Soyak’ın sürdürülebilir yaşam anlayışına paralel olarak 'Bugün
Artık Yarın' sloganıyla harekete geçtik. Böylelikle dünyanın geleceği için
kritik önem taşıyan çevre alanında uzun vadeli ve etkin bir kurumsal sosyal
sorumluluk projesini hayata geçirmeyi hedefledik. 2007 yılında başlattığımız
'Geleceğe Bir Damla Sakla' projesi, küresel ısınmanın önüne geçmek için en
önemli alan olan su tasarrufu konusunda geniş bir çerçeveye sahip” dedi.
Soyak’ın Kurumsal Sosyal Sorumluluk başarısı uluslararası
arenada
Su tüketim kanallarının tasarruf sağlayıcı sensörlü malzemelerle
yenilenmesini ve bilinçlendirme faaliyetlerini kapsayan proje, Çiğli Rotary
Kulübü işbirliğiyle 2007’de İzmir’de, Bostancı ve Karaköy Rotary Kulüpleri
işbirliğiyle 2008 yılında İstanbul’da toplam 33 okulda uygulandı. Projenin 2
yıllık ölçümleme sonuçlarına bakıldığında olumlu gelişmeler ortaya çıktığını
söyleyen Fatma Çelenk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugüne kadar 33 okulda;
toplam yüzde 55 oranında, 1770 ton su tasarrufuna katkıda bulunduk. 30 bin adam
/ saat çaba harcanılan, 233 kişinin destek verdiği ve 7 bin 500 malzemenin
değiştirildiği projemizle, bugüne kadar 102 bin kişiye ulaştık. Ölçümleme
çalışmalarımıza düzenli aralıklarla devam ediyoruz”.
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin devamlılığının önemli olduğuna da
dikkat çeken Çelenk, doğru seçilmiş, sürdürülebilir ve ölçümlenebilir kurumsal
sosyal sorumluluk projelerinin ülkenin geleceği için en önemli yatırım olduğunu
vurguladı. Çelenk, toplumda nesiller boyu nazar boncuğunun koruyucu, şans
getiren etkisine inanılarak yaşanıldığını ancak, gelecek kuşakların yaşamlarını
şansa bırakmamaları gerektiğine değinerek, “Bugünün aslında yarın olduğuna
inanıyoruz; kendi geleceğinizi yaratmanın sorumluluğunu taşıyın”
dedi.
Proje gençlere Facebook’tan ulaşıyor
Geleceğe Bir Damla Sakla projesinin sanal ayağını Facebook 'Soyak 1.
Sanal Barajı' uygulaması oluşturuyor. Uygulamanın amacı, toplumda su
kullanım kültürünün gelişmesine katkı sağlayacak farkındalıkla, küçük
değişiklikler yaparak elde edilen tasarrufun bile yaşamın sürekliliği içindeki
önemini vurgulamak oluşturuyor. Facebook Soyak 1. Sanal Barajı uygulamasına
katılan 7515 kişi, su tasarrufu yaparak sanal barajdaki su birikimine katkı
sağlıyor. Facebook Soyak 1. Sanal Barajı'ndaki doluluk oranı yüzde 28’e çıkarak,
şimdiye kadar barajda 685 bin ton su tasarrufu yapılan projenin hedefini, 2
milyon ton su tasarrufu sağlayacak bilinci, kullanıcılar arasında
yaygınlaştırmak oluşturuyor.
|