20 Yıldır Elektrik Bekliyorlar
Elektrik Dağıtım Sektörüne...
Elektrik Tüketiminde Neden...
Tüketiciye Taksit İmkânı Sağlanacak
Lisanssız Elektrik Üretiminde...
Elektrik Yüzde 59 Ucuzlayabilir
Elektrikte Akıllı Şebekeyle...
Elektrik Hattı için 700 Ağaç Kesildi!
KKTC’ye Sudan Sonra Elektrik de Gidecek
Elektrik İletimine 10,2 Milyar...
Elektrik Fiyatı Konutta 8...
Elektrik İhtiyacının Yüzde...
Avukatın 'Elektrik Dağıtım...
Elektrik Faturasında Kayıp-Kaçak İddiası
Bosch Elektrikli Ev Aletleri'nden...
26 Bin Konut Çöpten Elektrikle...
Akkuyu, 2022'de Elektrik Üretimine...
Elektrik Zammı Tartışmalarına...
Elektrikte ‘Bekleme Odası’na Alındık
Ay’dan Elektrik
6 Milyona Yakın Tüketici Elektrik...
Gersan Elektrik’in Rus İştiraki...
Electrolux'ten Eco Force Elektrikli...
İşte TEİAŞ'ın Yeni Elektrik Tarifesi
Geçen Yıl Elektrikte Rekor Kırıldı
Elektrikte 6 Milyar Euroluk Yatırım
Elektrik Kesilse de Kombiler Çalışacak
Bunları Yapın Elektrik Faturanızdan...
Elektrikte Bir Dönem Sona Eriyor!
Elektrik aboneleri ile dağıtım şirketlerini karşı karşıya getiren faturalandırma dönemine ilişkin yeni süreç başlıyor.
Ayın ilk 20 günü veya 50’nci günde faturalandırma dönemi sona eriyor. Henüz son şekli verilmeyen taslak çalışmaya göre elektrik faturasında 25 ila 35 gün arasında bildirim bırakma zorunluluğu getiriliyor. star'dan Ercan Baysal'ın haberine göre, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) konuya ilişkin yönetmelik değişikliği önümüzdeki günlerde karara bağlanacak.
40 milyon aboneyi kapsıyor Elektrik faturalarına ilişkin mevcut yönetmelikte faturalandırmanın 30 günden az olamayacağı belirtilmesine rağmen bazı dağıtım şirketleri buna dikkat etmemişti. Sektör temsilcilerinden edinilen bilgilere göre elektrik dağıtım şirketleri yaklaşık 40 milyon elektrik abonesinin sayacını 25-35 gün arasında okuyup faturalandıracak. Herhangi bir şekilde mücbir sebep yoksa bu dönemin dışında faturalandırılması halinde önce uyarı sonra cezai yaptırım uygulanacak. Geçmişte kış şartları ve diğer nedenler sebebiyle faturaların erken ya da geç okunabildiğine dikkat çeken bir elektrik dağıtım şirketi yetkilisi “Tüketiciler 40-50 günlük faturalarla karşılaşınca hem ödemekte zorlanıyor hem de zam geldiğine yönelik bir düşünce olabiliyordu. Şimdi hava şartları gibi mücbir bir sebep yoksa belirlenen süreler içerisinde sayaçlar okunarak faturalandırma yapılacak” dedi. Özel ekip karne verecek Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile EPDK vatandaşların kaliteli elektrik temin edebilmesine yönelik çalışmalarını yürütüyor. Bu kapsamda Enerji Bakanı Berat Albayrak’a bağlı olarak çalışacak özel ekip dağıtım şirketlerine 4 kriter üzerinden karne verecek. Bakanlık şirketleri tedarik kalitesi ve sürekliliği, yatırımlar, müşteri hizmetleri ile kurumsal iletişim konularında denetleyecek. Enerji Bakanlığı’nın özel önem verdiği konulardan birisini ‘Abone başına düşen müşteri temsilcisi sayısı’ oluşturuyor. 30 saniyede cevap Çağrı merkezi konusunda ‘Abone başına düşen müşteri temsilcisi sayısı’ kriterinin önümüzdeki süreçte önem kazanacağı belirtiliyor. Bu alanda yeni hedefler belirlendi. Bunun yanında hali hazırda var olan ‘15 gün içinde yazılı cevap’ ve ‘Maksimum 30 saniyede çağrı karşılama’ kriterlerinin yanına ‘maksimum hatta bekletme süresi’, ‘sorun çözme oranı’, ‘konuşma kalitesi ve bilgi düzeyi’ ile cevaplama oranı’ gibi yeni değerlendirme kriterleri de olacak. |