BR>
''Türkiye'de pazar payında açık ara önceyiz''
Basın mensuplarının sorularını da
yanıtlayan Onanç, Hindistan'da çalıştıkları bir proje olduğunu, Rusya'da ise
kendi yatırımlarının yanı sıra ilgilendikleri bir firma olduğunu, ancak gizlilik
sözleşmeleri nedeniyle firma ismi vermeyeceğini söyledi. Onanç, karo seramikteki
markalarıyla Almanya'da bir numara olduklarını, banyo mobilyasında da bir numara
olduklarını belirterek, ''Burada üretim yaptığımız konularda iddialıyız.
Almanya'da toplam ürün satışımızla Türkiye'den daha büyük bir pazara sahibiz''
dedi. Ortadoğu ve Afrika bölgesinin Türk inşaat sektörünün en güçlü olduğu
yerler olduğunu ve özellikle Libya'da büyük yatırımlar olduğuna işaret eden
Hüsamettin Onanç, ''Burada faaliyetlerde bir bekleme dönemine girdik. Irak'ta
bizim için potansiyel pazar. Bu bölgelerin ekonomik olarak gelişeceğine
inanıyoruz. Bu bölgede önümüzdeki dönemde ciddi büyüme için yatırım düşüncemiz
var'' diye konuştu. Türkiye'de pazar payı
açısından açık ara önde olduklarını, sadece karo seramik konusunda ikinci
olduklarını, 30 showroom, 120 tane sadece kendi ürünlerini satan bayi ve onların
da 1100'e yakın satış noktası bulunduğunu anlatan Onanç, toplam satışın yüzde
35'inin Türkiye'de yapıldığını, Almanya'nın ise bunun biraz üzerinde olduğunu
kaydetti. Onanç, Orta Avrupa, Fransa ve İngiltere de katıldığında satışların
yüzde 20'sinin de buradan geldiğini belirterek, ''Bundan sonraki büyüme Rusya,
Doğu bölgeleri ve yeni stratejik pazar olarak tanımladığımız ülkeler olacak''
dedi. Rusya'nın Avrupa'daki en büyük pazar
olduğunu ve seramik ve sağlık gereçlerinde Türkiye'nin 8-10 milyon adetlik
pazarı varken, Rusya'nın sadece tek başına 22 milyon adetlik pazar olduğunu dile
getiren Onanç, Türkiye'nin 2-2,5 katı büyüklüğünde bir pazar olan Rusya'nın
Ukrayna, Belarus, Azerbaycan, Kazakistan ile birlikte çok ciddi bir büyüklüğe
ulaşacağını söyledi. Onanç, ''Orta Avrupa'da Türkiye dışında 3. büyük
ağırlığımızın Rusya olmasını hedefliyoruz'' dedi.
Teknoloji dokunmatik ekranla banyoya
girdi Fuarda, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri
Grubu Pazarlama Direktörü Berna Erbilek de stantlarda yer alan yeni ürünlerini
tanıttı. Vitra'nın Alman tasarım ofisi NOA'nın imzasını taşıyan T4 serisi 195
parça yeni ürün grubu, S-Line serisi, armatürler, siyah temalı lavaboların da
bulunduğu 4 ürün grubu tanıtıldı. Burgbad standında yenilikçi tasarımların yanı
sıra altın varaklı aynaların bulunduğu Elysee koleksiyonu da ziyaretçilerin
beğenisine sunuldu. Stantta en ilgi çeken ürün
ise ilk prototipi üretilen ve dokunmatik özelliği bulunan ayna şeklindeki ekran
oldu. Ekrana dokunarak televizyon izleme, müzik dinleme, video izleme, kilo,
tansiyon gibi sağlıkla ilgili günlük bilgileri saklama ve görme, trafik
bilgileri ve haberleri takip etmek mümkün. Almanya'da Fraunhofer Teknoloji
Geliştirme Enstitüsü mühendislerinden Ayşegül Doğangün, içinde yer aldığı
projeyi tanıtırken, geliştirdikleri bu ürünün, teknolojinin banyoya entegrasyonu
olduğunu ve bir yıl içinde pazara sunulacağını söyledi.
|