BR>
''Rusya'da kendi markamıza yaptığımız çok ciddi bir yatırım var. Bu
çerçevede showroomlar açıyoruz. Bütün ürün gamımızı sergiliyoruz. Şu anda 4
showroom var. Önümüzdeki 5 yılda 50 gibi bir rakama getirmek istiyoruz.
Dolayısıyla markamıza yaptığımız çok ciddi bir yatırım var. 10 yıldır bunun
üzerinde çalışıyoruz. Buna benzer bir stratejiyle de Hindistan'a girmeyi
planlıyoruz. Hindistan'da da kendi markamızla gelişmek istiyoruz. Kendi
markalarına yatırım yapan bir strateji. Bazı yerlerde de mevcut markaları satın
alarak daha hızlı büyüyoruz. Almanya'da böyle bir çalışma yaptık. Hem karo, hem
banyo grubunda farklı markalar aldık. Değişik yerlerde değişik stratejiler
uyguluyoruz. Daha gelişmiş pazarlarda marka almayı tercih ediyoruz. Pazarların
gelişmekte olduğu Rusya, Hindistan gibi ülkelerde markalarımıza yatırım
yapıyoruz. İtalya seramik teknolojisinin geliştiği yer. Teknoloji için yeni
inovatif ürünleri hızlı geliştirebilmemiz için bu bölgede olmak istiyoruz.
Birkaç alternatif üzerinde çalışıyoruz. Çok yakın bir zamanda da sonuçlandırmayı
ümit ediyoruz.'' 75'den fazla ülkeye
ihracat Onanç, bu ülkelerdeki
uluslararası inşaat pazarında önemli otel projelerinde, spor tesislerinde,
stadyumlarda, havaalanlarında ve büyük konut projelerinde Vitra ve Eczabaşı
ürünlerinin kullanıldığını belirterek, bütün bu çalışmalar sonucunda Eczacıbaşı
yapı ürünlerinin tüm markalarıyla Avrupa'da 6. sırada yer aldığını kaydetti.
Grubun banyo ve karo ürünleri toplamında Türkiye'de pazar liderliğini elinde
bulundurduğunu vurgulayan Onanç, şu bilgileri verdi:
''Yıllık 5 milyon adet seramik sağlık gereci,
2,5 milyon adet armatür, 350 bin adet küvet ve duş teknesi, 340 bin modül banyo
mobilyası, 100 bin ton yapı kimyasalı ve 35 milyon metrekare seramik kaplama
malzeme üretim kapasitesi olan yapı üretim grubumuz ve 4 bin 900 çalışanımızla
Avrupa'da çok ciddi bir oyuncuyuz. Grup, cirosunun yüzde 68'ini 75'den fazla
ülkeye gerçekleştirdiği dış satımla elde ediyor. Türkiye'nin toplam sağlık
gereçleri ihracatının yüzde 50'den fazlasını gerçekleştiren grup, Türkiye'nin AB
ülkelerine yaptığı ihracatta karo ürünleriyle birinci sırada yer alıyor. Grubun
ürünlerine dünya çapında 2 bin 500 satış noktasından ulaşılabiliyor. Hedefimiz 1
milyar Avro ciroyu yakalamak. Bu hedefi 3 yıllık plan dönemi içinde
yakalayacağımızı düşünüyoruz.''
''Büyümenin unsuru yeni stratejik pazarlar geliştirmek''
Onanç, banyo ve sağlık gereci
konusunda Roca Group'un dünya çapında bir numara olduğunu, Grohe'nin sadece
armatürde birinci, Marazi Group'un ise sadece karo seramikte lider olduğunu
belirterek, şunları kaydetti: ''Biz Eczacıbaşı
olarak banyo, karo ve diğer tüm ürünlerde baktığınızda bu gruplama içinde farklı
bir konuma sahibiz. Yapı Ürünleri Grubu 2010'da Eczacıbaşı grubunun 2,1 milyar
avroluk cirosu içinde 800 milyon avro ile yüzde 18 civarında büyüyerek en hızlı
büyüyen grup oldu. Hedefimiz tüm markalarıyla Avrupa'da 6. sırada yer alan
grubumuzu daha da geliştirerek, önümüzdeki dönemde yeni firmaları ve markaları
da bünyemize katarak, ilk 3 içinde yer almak istiyoruz. Bunu yaparken inovasyon,
AR-GE, yeni ürün geliştirmek, rakiplerden farklılaşmak en temel konumuz.
Sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde çevreye saygılı, su ve enerji tasarrufu
ve atıkların geri kazanımı sağlayan ürünler geliştirmek istiyoruz. Önümüzdeki
dönem içinde de yenilikleri devreye sokacağız. Uluslararası tasarımcılarla
çalışıyoruz. Bozüyük'de kurduğumuz inovasyon merkezi önümüzdeki ay faaliyetine
başlayacak. Büyümemizin en önemli unsurlarından biri yeni stratejik pazarları
geliştirmek. Bunu yeni satın almalar ve yeni markaları bünyemize katarak yapmaya
devam edeceğiz.''
|