Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Eczacıbaşı Yapı Ürünlerinde 1 Milyar Avro Ciro ve Avrupa'da İlk 3'ü Hedefliyor

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, Vitra ve Burgbad markalarıyla Frankfurt'ta düzenlenen ISH Fuarına katıldı. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, Avrupa'da çok iyi bir oyuncu olan ve 6. sırada yer alan Yapı Ürünleri Grubu'nun hedefinin önümüzdeki dönemde yeni firma ve markaları da bünyelerine katarak ve belirledikleri pazarlarda

yapi.com.tr / AA
Eczacıbaşı Yapı Ürünlerinde 1 Milyar Avro Ciro ve Avrupa'da İlk 3'ü Hedefliyor

BR>    
''Rusya'da kendi markamıza yaptığımız çok ciddi bir yatırım var. Bu çerçevede showroomlar açıyoruz. Bütün ürün gamımızı sergiliyoruz. Şu anda 4 showroom var. Önümüzdeki 5 yılda 50 gibi bir rakama getirmek istiyoruz. Dolayısıyla markamıza yaptığımız çok ciddi bir yatırım var. 10 yıldır bunun üzerinde çalışıyoruz. Buna benzer bir stratejiyle de Hindistan'a girmeyi planlıyoruz. Hindistan'da da kendi markamızla gelişmek istiyoruz. Kendi markalarına yatırım yapan bir strateji. Bazı yerlerde de mevcut markaları satın alarak daha hızlı büyüyoruz. Almanya'da böyle bir çalışma yaptık. Hem karo, hem banyo grubunda farklı markalar aldık. Değişik yerlerde değişik stratejiler uyguluyoruz. Daha gelişmiş pazarlarda marka almayı tercih ediyoruz. Pazarların gelişmekte olduğu Rusya, Hindistan gibi ülkelerde markalarımıza yatırım yapıyoruz. İtalya seramik teknolojisinin geliştiği yer. Teknoloji için yeni inovatif ürünleri hızlı geliştirebilmemiz için bu bölgede olmak istiyoruz. Birkaç alternatif üzerinde çalışıyoruz. Çok yakın bir zamanda da sonuçlandırmayı ümit ediyoruz.''
    
75'den fazla ülkeye ihracat
    
Onanç, bu ülkelerdeki uluslararası inşaat pazarında önemli otel projelerinde, spor tesislerinde, stadyumlarda, havaalanlarında ve büyük konut projelerinde Vitra ve Eczabaşı ürünlerinin kullanıldığını belirterek, bütün bu çalışmalar sonucunda Eczacıbaşı yapı ürünlerinin tüm markalarıyla Avrupa'da 6. sırada yer aldığını kaydetti. Grubun banyo ve karo ürünleri toplamında Türkiye'de pazar liderliğini elinde bulundurduğunu vurgulayan Onanç, şu bilgileri verdi:
    
''Yıllık 5 milyon adet seramik sağlık gereci, 2,5 milyon adet armatür, 350 bin adet küvet ve duş teknesi, 340 bin modül banyo mobilyası, 100 bin ton yapı kimyasalı ve 35 milyon metrekare seramik kaplama malzeme üretim kapasitesi olan yapı üretim grubumuz ve 4 bin 900 çalışanımızla Avrupa'da çok ciddi bir oyuncuyuz. Grup, cirosunun yüzde 68'ini 75'den fazla ülkeye gerçekleştirdiği dış satımla elde ediyor. Türkiye'nin toplam sağlık gereçleri ihracatının yüzde 50'den fazlasını gerçekleştiren grup, Türkiye'nin AB ülkelerine yaptığı ihracatta karo ürünleriyle birinci sırada yer alıyor. Grubun ürünlerine dünya çapında 2 bin 500 satış noktasından ulaşılabiliyor. Hedefimiz 1 milyar Avro ciroyu yakalamak. Bu hedefi 3 yıllık plan dönemi içinde yakalayacağımızı düşünüyoruz.''
    
''Büyümenin unsuru yeni stratejik pazarlar geliştirmek''
    
Onanç, banyo ve sağlık gereci konusunda Roca Group'un dünya çapında bir numara olduğunu, Grohe'nin sadece armatürde birinci, Marazi Group'un ise sadece karo seramikte lider olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
    
''Biz Eczacıbaşı olarak banyo, karo ve diğer tüm ürünlerde baktığınızda bu gruplama içinde farklı bir konuma sahibiz. Yapı Ürünleri Grubu 2010'da Eczacıbaşı grubunun 2,1 milyar avroluk cirosu içinde 800 milyon avro ile yüzde 18 civarında büyüyerek en hızlı büyüyen grup oldu. Hedefimiz tüm markalarıyla Avrupa'da 6. sırada yer alan grubumuzu daha da geliştirerek, önümüzdeki dönemde yeni firmaları ve markaları da bünyemize katarak, ilk 3 içinde yer almak istiyoruz. Bunu yaparken inovasyon, AR-GE, yeni ürün geliştirmek, rakiplerden farklılaşmak en temel konumuz. Sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde çevreye saygılı, su ve enerji tasarrufu ve atıkların geri kazanımı sağlayan ürünler geliştirmek istiyoruz. Önümüzdeki dönem içinde de yenilikleri devreye sokacağız. Uluslararası tasarımcılarla çalışıyoruz. Bozüyük'de kurduğumuz inovasyon merkezi önümüzdeki ay faaliyetine başlayacak. Büyümemizin en önemli unsurlarından biri yeni stratejik pazarları geliştirmek. Bunu yeni satın almalar ve yeni markaları bünyemize katarak yapmaya devam edeceğiz.''

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/eczacibasi-yapi-urunlerinde-1-milyar-avro-ciro-ve-avrupada-ilk-3u-hedefliyor_86360.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!