Fotograflar: Sergül Keskin (AA)
Bünyesinde Vitra, Artema,
Burgbad, Engers ve
Villeroy&Boch'u barındıran Eczacıbaşı Yapı Ürünleri
Grubu, Vitra ve Burgbad markalarıyla Frankfurt'ta
düzenlenen ISH Fuarına katıldı. Banyo, bina, enerji ve
havalandırma teknolojileri sektörlerinin nabzını tutan tasarım trendleri ve
enerji tasarrufu üzerine yoğunlaşan en önemli uluslararası organizasyon olma
özelliğini taşıyan fuarda, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı
Bülent Eczacıbaşı, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Faruk Eczacıbaşı, Eczacıbaşı Topluluğu Üst Yöneticisi (CEO)
Erdal Karamercan'ın katılımıyla basın bilgilendirme toplantısı
ve fuar ziyareti gerçekleştirildi. Toplantıda gruba ilişkin bilgi veren
Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, 1985
yılında 20 metrekarelik bir stant ile katıldıkları ve bugüne kadar 14 kez
katıldıkları fuara bugün 1.350 metrekarelik bir alanda iki marka ile yer
aldıklarını belirtti. Eczacıbaşı Yapı Gereçleri
A.Ş'nin 1958'de ilk kurulduğunda Vitra markalı seramik sağlık gereçleri üretip
ihraç ettiğini, 1980'li yıllarda Artema markasıyla armatür üretimine
geçtiklerini, 1990'larda ürün gamını genişleterek, karo seramik, küvet, banyo
mobilyası gibi alanlara girdiklerini ve 2000'li yıllarda ise hem uluslararası
büyüme, hem de uluslararası etkin olma stratejisi çerçevesinde değişik markaları
bünyelerine kattıklarını anlatan Onanç, ilk olarak Almanya'nın en eski
kuruluşlarından Engers firmasını, daha sonra da Villeroy&Boch'un karo
bölümünü, 2008'de de banyo mobilyaları konusunda Avrupa'nın en önde gelen
kuruluşlarından olan Burgbad'ı bünyelerine kattıklarını anlattı. Onanç, şunları
söyledi: ''Böylece, satın
almalar ve markalarımızla büyüme stratejisine geçtik. Bizim globalleşme
stratejimizin arkasında hem coğrafi büyüme ve değişik ülkelerde yatırımlar, hem
de yeni markaları bünyemize katarak yetkinlikleri ve pazar paylarını büyütme
stratejimiz var. Biz şimdi Burgbad, Vitra, Artema olarak banyo ve karo ürünleri
konusunda hemen hemen tüm ürün gamını içeren faaliyet içindeyiz. Seramik sağlık
gereçleri, kompozit döküm sağlık gereçleri, banyodaki tamamlayıcı her türlü
ürün, klozet kapakları, iç takımlar armatürler, aksesuarlar, gömme rezervuarlar,
küvetler duş tekneleri ve banyo ürünleri ve karoda ürün çeşidi ve yetkinlik
açısından pazarda çok güçlü bir konuma geldik.''
Rusya'ya 2 yeni fabrika Bu
büyümenin arkasında markalar, markaların arkasında da üretim tesisleri
bulunduğunu belirten Onanç, 8'i Türkiye'de 6'sı Almanya, 2'si de Fransa'da olmak
üzere toplam 16 fabrikalarının olduğunu belirtti. Faaliyette bulundukları en
önemli ülkenin Rusya olduğunu ve burada 2 fabrikalarının olacağını bildiren
Onanç, 30 milyon avroluk bir yatırımla kurulan karo seramik fabrikasının nisan
ayında üretime başlayacağını, toplam 30 bin metrekare kapalı alana sahip olan bu
fabrikada yılda 3,5 milyon metrekare üretim yapacaklarını söyledi. Onanç, bu
fabrikanın hemen yanında 10 bin metrekarelik kapalı bir alan üzerine seramik
sağlık gereçleri üretecek bir fabrika kurmak için de yatırıma başladıklarını
bildirdi. Rusya ve Hindistan'da
markalara yatırım Hüsamettin Onanç,
Yapı Ürünleri Grubu olarak en önemli pazarlarının Almanya, Fransa, İngiltere ve
Türkiye olduğunu, bunun yanı sıra yatırım yaptıkları ve gelişme potansiyeli
olarak Rusya ve Ortadoğu'daki enerji ülkelerini stratejik pazar olarak
gördüklerini söyledi. Bunların dışında gelişmek istedikleri pazarların doğu,
kuzey ve güney Avrupa, Uzakdoğu'da Hindistan ve Çin ile Kuzey Amerika olduğunu
vurgulayan Onanç, şunları kaydetti:
|