üşteri memnuniyetinin sağlanması, çevrenin korunması ve çalışanlarının
güvenliğini içeren tüm uygulamalarını birleştirmek amacıyla harekete geçen
Dyo, TS ISO 10002:2006 (Müşteri Memnuniyeti Yönetim
Sistemi Standardı) belgesini alan ilk boya markası oldu. Dyo,
TS EN ISO 14001:2004 (Çevre Yönetim Sistemi Standardı ) ve
TS 18001:2008 (İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri
Standardı) belgelerini de alarak, sektörde bu üç belgeye aynı anda
sahip olan tek şirket olmayı başardı. Böylece şirket, zaten var olan TS
EN ISO 9001:2008 (Kalite Yönetim Sistemi) ve 2008 yılından beri
uyguladığı ISO/TS 16949:2009 (Otomotiv Yönetim Sistemi) kalite
belgelerine yenilerini eklemiş oldu.
Özellikle müşteri
memnuniyetinin sağlanması önem veren Dyo, TS ISO 10002:2006
belgesi ile Dyo müşterilerinin istekleri, önerileri ve beklentilerine hızla
yanıt vermek amaçlanıyor. Dyo, yeni aldığı belge ile müşteri memnuniyetini
maksimuma çıkararak, sektörünün en müşteri odaklı markası haline gelmeyi
hedefliyor.
TS EN ISO 14001:2004 ise çevrenin korunması
ve sürdürülebilirliğin sağlanması anlamında çok önemli bir belge. Dyo, bu belge
ile Çevre Yönetim Sistemi’nin genel amacı olan, 'sosyo-ekonomik ihtiyaçlar ile
kirliliğin önlenmesi ve çevrenin korunması arasındaki dengeyi korumak' hedefine
uygunluğunu da tescillemiş oldu. Çevrenin korunması için sürdürülebilir bir
üretim anlayışını benimseyen Dyo; kaynağında azaltmak, yeniden kullanım, geri
kazanım ve bertaraf etmek gibi temel çevre yönetim ilkeleri ile hareket ederek,
Yaşar Holding’in 2007 yılında imza attığı BM Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin,
Çevre başlıklı 7., 8. ve 9. maddelerine yönelik hedefini de gerçekleştirdi.
TS 18001:2008 (OHSAS) İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim
Sistemi ise Dyo’ya; tüm çalışanları, iş ortakları ve çalışma alanındaki
diğer insanları etkileyecek tehlikeleri, daha başlangıç aşamasında kontrol edip,
izleyerek, gerekli düzenlemeleri yapma ve mümkün olan her türlü korumayı sağlama
imkânı tanıyor.
Dyo Boya Fabrikaları
Genel Müdürü Serdar Oran, üç belgeyi birden almanın sektörde
bir ilk olduğuna dikkat çekerek, bu başarının Dyo’nun sektördeki öncü rolünü
gösterdiğini söyledi. Dyo’nun 2010’da iyi bir yıl geçirdiğini, 2011 için ise
iddialı olduklarını belirten Oran, TS ISO 10002:2006, TS EN ISO 14001:2004, TS
18001:2008 belgelerinin kendilerine duydukları güveni artırdığını, bunların
Dyo’nun yeni dönemi için sadece bir başlangıç olduğunu dile getirdi. Serdar
Oran, 2011 yılında her alanda hedef büyüttüklerini, özellikle müşteri
memnuniyeti ve pazar payının artırılması konusunda yeni atılımlar yapmayı
planladıklarını da kaydetti.
|