Antik Kentin Caddeleri Gün...
Antik Kentte 2 Bin Yıllık...
Sillyon Antik Kenti Çöplük Olmasın!
Antik Kentin Ortasına Buğday Ektiler
5 Bin Yıllık Antik Kentte...
Antik Kent için İlçenin Taşınması...
Juliopolis Turistlerin İlgisini Çekiyor
Antik Kent Üstü Taş Ocağı
Sahibinden Satılık Deniz Manzaralı...
Antik Kent Korumasız!
Antik Kente İmar Tehdidi
Roma Antik Tiyatrosu’nda ‘Restorasyon’...
İzmir’in Antik Kenti Para Bastı!
Antik Kente Bezli Koruma!
Parion Antik Kenti Kazılarından...
2700 Yıllık Antik Kent İmara Açıldı
Antik Kentte 2 Bin Yıllık Mutfak
Euromos Antik Kenti'ne 'Kazı Evi' İsteği
Komana'da Antik Kilise
Antik Tiyatro’da İlk Kazma Vuruluyor
Antik Tiyatroda Restorasyon Başladı
Anavarza'da Antik Yol Sürprizi
Antik Kente, Otel Yapılacak mı?
Antik Sütunlar Korunamıyor
Antik Tiyatro Göründü
Antik Kent Üstü Süpermarket...
"Antik Kentin Üstüne Hafriyat Döktüler"
Antik Roma Tiyatrosu'na Tel...
Türkiye'nin Antik Kentleri...
Duble Yol Antik Kente Çarptı!
Çanakkale'de 1.derece arkeolojik ve aynı zamanda 1. derece doğal sit alanı olan Paleo Gargara Antik Kenti'nin altından Ayvacık-Küçükkuyu karayolu projesi kapsamında tünel geçecek.
Birgün Gazetesi'nden Olgu Kundakçı'nın haberine göre, inşaatı Kalyon-Kolin-Özka ortak girişimi tarafından yapılan yol projesinin Hasan Obası'ndan Küçükkuyu'ya kadar olan yaklaşık 9 kilometrelik bölümünün güzergâhı, bölgenin sit alanı olması nedeniyle belirlenemiyordu. Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü, çözümü antik kentin altından tüp geçit yapmakta buldu. Arkeolojik sit alanı dışında tünel girişinin yapılarak yol hattının antik kentin altından geçmesini öngören proje Çanakkale Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu tarafından uygun bulundu. Kurul, belirlenen sondaj noktalarında Müze Müdürlüğü denetiminde jeo-etüt çalışması yapılması kaydıyla projeyi onayladı. Proje 1993 öncesinde yatırım programına alındığı için ÇED kapsamı dışında uygulanıyor.
Plan kıyıları imara açtı Şehir Plancıları Odası Bursa Şube Başkanı Hakan Karademir, Çanakkale- Balıkesir 1/100 binlik imar planında Çanakkale kıyılarında turizm ve konut alanı olarak ciddi bir yapılaşma öngörüldüğünü hatırlatarak “İnşaat aşkıyla yapılmış bu imar planında imara açılan yerler için aynı zamanda böyle büyük yollara ihtiyaç duyuyorlar. O bölge arkeolojik alan olmasının yanında aynı zamanda doğal bir bölge. O bölgede böyle büyük bir yola bizce zaten ihtiyaç yok. Ancak yeni yapılan 1/100 binlik planda her taraf turizm ve konuta açıldığı için bir yandan da büyük yollar ile doğal ve tarihi alanlar tehlikeye atılıyor” dedi. Çevre Mühendisleri Odası Başkanı Baran Bozoğlu ise ÇED kapsamı dışında tutulan bu tür projelerin doğal ve kültür varlıklarına etkilerinin ölçülemediğini belirtti. Bozoğlu, “Her taraftan doğal ve kültürel varlıklar fışkıran bir coğrafyada, bütün projeleri ÇED sürecine sokmamız gerkiyor ki buraya yapılacak olan etkileri görebilelim. Çanakkale bölgesi biyoçeşitliliğin çok yoğun olduğu bir bölge. Ancak biz ÇED raporu olmadığı için projenin canlılara etkilerini tartamayacağız” dedi. Kentte kazı yapılmadı İÖ 7. yy-4. yy arası döneme ait olan Paleo Gargara antik kentine ilişkin bilgi veren Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nden Doç. Dr. Reyhan Körpe, “Hiç kazı yapılmadığı için alanda kalıntı olup olmadığını bilmiyoruz. Sadece antik yazarlara göre burası lokalize edilmiş” dedi. |