İki Yeni Çini Fırını Kalıntısı...
TMMOB’den İzmir’in Yeni Çöp...
Aralık'ta 137 İşçi Öldü
Günde 15 TL’ye Suriyeli İşçi
Viyadük Kazasından Kurtulan...
Harcın Altında Kalan 4 İşçi...
İşçiler Yine Enkaz Altında
Tanısı dahi Konulamayan Bir...
"İnşaat Sektörü İş Kazalarında...
İşçi Ölümlerinde İnşaat Başı Çekiyor!
İş Kazalarında Karanlık Tablo
İşçi Ölümleri Açıklananın 2 Katı!
10 Soruda Türkiye’de İşçi...
İşçi Sağlığı ve Güvenliği...
'Japon Mühendisin İntiharından...
Dört İşçinin Öldüğü Viyadük Kazası da Öngörülebilir ve Önlenebilirmiş!
İzmir-Çanakkale otoyolu Koyundere Mevkisi’ndeki viyadük inşaatında dört işçinin ölmesine neden olan facianın göz göre göre geldiği ortaya çıktı. İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şubesi’nin hazırladığı raporda; yetersiz kalan beton kalıp iskelesi, üzerindeki yükleri taşıyamadığı için çöktüğü tespit edildi
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şubesi’nin fotoğraflarla desteklenen raporuna göre, iskelenin taşıyıcı elemanlarında civatalar eksikti. İskelenin elemanlarından bazıları civatalanmamıştı. İskelenin zeminle temas eden ayaklarına, denge sağlanması için ahşap takoz ya da kama konmuştu. Ahşap desteklerin çoğu yıprandığı ya da yerinden çıktığı için çökmeye yol açıyordu. İnşaata tırmanmayı sağlayan kedi merdiveni iki üç metre kısaydı. Viyadük üstünde, güvenli çalışma platformu yerine ahşap kalaslar üzerinde çalışılıyordu. Radikal Gazetesi'nden İsmail Saymaz'ın haberine göre raporda, “İskelenin teknik güvenlik gerekleri, işçi sağlığı ve iş güvenliği önlemleri açısından tasarım, kullanılan malzeme, uygulama ve denetim eksiklikleri ve yanlışları sonucu dört çalışanın ölümüyle sonuçlanan iş kazası öngörülebilir ve önlenebilir niteliktedir” deniyor. Rapordaki bulgular şöyle: * İskelenin taşıyıcı elemanlarının birbiri üzerine montajlandığı birleşim noktalarında sabitlenmeyi sağlayan, civatalı birleşimlerin tümüyle yapılmadığı, bazı civataların bulunmadığı gözlemlenmiştir. yapi.com.tr: İMO İzmir Şubesi tarafından hazırlanan rapora linkinden ulaşılabilir |