Türkiye Doğaltaşının Yol Haritası...
Doğaltaş İhracatı 2 Milyar...
Doğaltaşta İran Rekabeti Artıyor
Maden İhracatı Arttı
İtalya Türk Mermercilerini Uyardı
İthalatçı ve İhracatçı Marble...
Türk Doğal Taşları MIPIM'de Tanıtılacak
İhracat Yeni Yıla Kötü Başladı
Ocak Ayı İhracatı 9 Milyar...
“Türkiye İhracatta 2023 Hedeflerinden...
İşte TİM'in 2016 Projeksiyonu
Doğaltaş İhracatında Ağırlık...
"Doğaltaş Sağlamlığı ve Doğallığı...
Doğaltaşta Irak Tedirginliği
170'i Aşkın Ülkeye Doğaltaş İhracatı
Çin'de Türk Doğaltaşı ile...
Doğaltaş ve Camın Göz Alıcı...
Çin'e Doğaltaş İhracatı 8 Kat Arttı
İMİB Doğaltaş Pazarlama Takımı'nın...
Doğaltaş Sektörü Güçbirliği Kararı Aldı
Doğaltaş Sektöründen 167 ülkeye...
İmajını Düzelten Türk Doğaltaş...
Doğaltaş Sektörünün Hedefi Hindistan
Doğaltaş Sektörü İhracat için UR-GE Projesi’nden Yararlanacak
Egeli madenciler Ekonomi Bakanlığı’nın ihracatçıların uluslararası rekabet gücünü artırmak amacıyla yürüttüğü ve firmalara harcamalarının yüzde 75’ine kadar destek sağladığı UR-GE Projesi’nden faydalanmak için harekete geçti.
Doğaltaş sektörü, blok mermer ihracatında en büyük pazarı konumundaki Çin Halk Cumhuriyeti ile ABD gibi diğer önemli pazarlarda yaşanan daralmayı, işlenmiş ürün ihracatı ile aşmayı hedefliyor. Dünya Gazetesi'nden Ahmet Usman'ın haberine göre, Ege Maden İhracatçıları Birliği katma değeri yüksek ürünlerin ihracatını arttırmak için Ekonomi Bakanlığı’nın Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (UR-GE) Projesi’nden yararlanmak için harekete geçti. Projeye katılacak firmalar yüzde 75 oranında devlet desteğinden yararlanacak.
Proje kapsamında, katılımcı firmaların ortak hedef ve ortak pazarlama faaliyetleri etrafında bir küme oluşturulmasını planladıklarını belirten Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, katılımcı firmaların öncelikli olarak ihtiyaç analizine tabi tutulacağını ve bu analiz sonucuna göre gerçekleştirilecek eğitim ve danışmanlık programlarına katılan firmaların yurtdışı pazarlama, fuar/sergi katılımı, sektörel ticaret heyetleri ve alım heyetleri gibi ortak pazarlama faaliyetlerine katılmalarının daha verimli hale geleceğini kaydetti. Birlik üyelerinin ihracat pazarlarını genişletmek amacıyla yürüttükleri faaliyetlere değinen Kaya, “UR-GE projesiyle; şimdiye kadar keşfedilmemiş yeni pazarlara yönelik pazarlama faaliyetleri gerçekleştireceğiz. Bu ülkelerde potansiyel barındıran ancak milli katılım organizasyonu düzenlenmeyen fuarlarda üyelerimizin boy göstermesini sağlayacağız. Milli katılım düzenlenen bir fuarda bu etkinliği gerçekleştirerek sektör mensupları arasında haksız rekabet yaşanmasına izin vermeyeceğiz. Projede yer alacak firmalarımızın görüşleriyle çalışmalarımızı olgunlaştıracağız. Biz artık mevcut doğaltaş rezervimizin ve çeşitliliğimizin dünya ticaretinden aldığımız paya yansımasını istiyoruz" dedi. Tasarım ürünlere yönelik olarak firmaların ihracat potansiyelini, pazar paylarını, çeşitliliklerini arttırmak ve katma değerli ürün ihracatlarına süreklilik kazandırmayı amaçladıklarını dile getiren Kaya, “Dünya trendlerinin takip edilerek, tasarım gücü ile markalaşarak katma değeri yüksek ürün üretilmesini ve bu ürünlerle yeni pazarlara girilmesini sağlamak istiyoruz. Proje katılımcısı firmaların ihracat pazarlama yeteneklerinin geliştirmesi için etkin bir şekilde destekleyeceğiz. 2015’te ihracatımızın lokomotifi konumundaki blok satışında son yıllarda yaşanan gerilemenin de etkisiyle doğaltaş ihracatında işlenmiş ürün oranı yüzde 54’e, Ege Maden İhracatçıları Birliği üyelerinin ihracatında ise bu oran yüzde 69’a ulaştı. Amacımız bu oranı UR-GE projemiz ile daha yukarılara taşımak” şeklinde konuştu. UR-GE Projesi’ne katılacak firmaların yüzde 75 oranında devlet desteğinden yararlandırılacağına işaret eden Kaya, şöyle devam etti: “Birlik olarak aldığımız karar çerçevesinde yüzde 75'lik devlet desteği tutarı Ege Maden İhracatçıları Birliği tarafından prefinanse edilecek ve katılımcı firmalar katılacakları her faaliyet için sadece yüzde 25'lik tutarı ödeyecekler. Örnek vermek gerekirse ihtiyaç analizi ile belirlenecek bir hedef ülkeye yönelik gerçekleştirilecek pazar araştırması ve alıcı firmalar ile ikili görüşmeleri içeren sektörel ticaret heyetinin maliyeti yol, konaklama ve eşleştirme hizmetleri dahil 4 bin dolar olarak belirlenmişse katılımcı firmalar bunun yüzde 25’i olan 1000 doları ödeyecekler, devlet desteğinden peşin faydalanacaklar” dedi. Kaya, Projeye katılmak isteyen firmaların 22 Ocak 2016 gününe kadar başvuru yapmaları gerektiğini sözlerine ekledi. |