![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/180685/f9b872b88bc34c3b9359f38b617cb573-146x82.jpg)
TCDD'den Yolcu Profili Araştırma...
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/179776/b555cf58d446454aa0d6bc39a43283c1-146x82.jpg)
Samsun-Sivas Kalın Demir Yolu...
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/179250/a2613e7327984eb1bcb1298d6676072f-146x82.jpg)
Türkiye'nin Dört Bir Yanı...
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/177741/374ad013e8fe4adfbec5c14526e6ac4a-146x82.jpg)
Elektrikli Tren 29 Mayıs'ta...
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/176940/8a9fb8103b8843ffad3ea20017f93278-146x82.jpg)
Türkiye'nin En Uzun Tren Tünelinde...
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/176068/17d260242d5f46b894a35d793139ba61-146x82.jpg)
Karadeniz Esnafından Demiryolu Talebi
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/175893/b9ee1477b0bd420cb8a77efc594e7c52-146x82.jpg)
Çin'den Gelen İlk Yük Treni, Türkiye'de
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/175096/826d25ccda0e46bc9ceb7200d13582d9-146x82.jpg)
Halkalı-Kapıkule Demiryolu...
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/174344/e0abe5705cd64cb6973fba4266459fb6-146x82.jpg)
3. Havalimanı-Çatalca Demiryolu...
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/174108/c02d7d1a810b4323959cfa60e9adb748-146x82.jpg)
Ulaşımda Demiryolu Gerçeği
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/174000/afece291561b4a499d02afd7ba31952d-146x82.jpg)
İlk Kazmayı Atatürk'ün Vurduğu...
Demir Yolu Taşımacılığında 2019 Rekor Yılı Oldu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, "Geçen yılın sonu itibarıyla demir yoluyla taşınan yük ve yolcuda Cumhuriyet tarihinin rekoru kırıldı." dedi.
![Demir Yolu Taşımacılığında 2019 Rekor Yılı Oldu](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/178780/55b22432ea6b483b99b6b5b549347e6e-480x268.jpg)
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, demir yolu taşımacılığının serbestleştirilmesiyle yeni bir sürece giren sektörde, yük ve yolcu taşımacılığında kırılan rekorların yatırımların doğruluğunun en önemli göstergesi olduğunu söyledi. 2019 yılı sonu itibarıyla sektörde oluşan verilere dikkati çeken Turhan, "Geçen yılın sonu itibarıyla demir yoluyla taşınan yük ve yolcuda Cumhuriyet tarihinin rekoru kırıldı. Bu da 1950'den sonra ihmal edilen demir yolu sektörüne yapılan yatırımların doğruluğunu bir kez daha kanıtladı." diye konuştu. TCDD Taşımacılık Genel Müdürlüğü tarafından işletilen yüksek hızlı trenler (YHT) ile ana hat, bölgesel ve kent içi trenlerde geçmiş yıllara göre rekor seviyede artışlar olduğunu ifade eden Turhan, YHT'lerde 2018'de 8,1 milyon olan yolcu sayısının, 2019'da yüzde 2 artışla 8,3 milyona çıktığını bildirdi. Turhan, mevcut demir yolu ağının yenilenmesi, modernizasyonu ve araç filosunun gençleştirilmesiyle konvansiyonel trenlerdeki hizmet kalitesinin arttığını, özellikle Anadolu'nun keşfedilmesinde geziseverlerin artık treni tercih ettiğini vurgulayarak, "Konvansiyonel trenlerle taşınan yolcu sayısı 2018 yılında 16 milyon olurken, 2019 yılında yüzde 10 artışla 17,5 milyona yükseldi." ifadelerini kullandı. "Doğu Ekspresi uluslararası alanda da ilgi görüyor" Turhan, Ankara'dan yola çıkan ekspres trenin, güzergahı boyunca Divriği, İliç, Erzincan ve Erzurum'da uzun süreli duruş yaparak bölgenin turizmine önemli katkı sağladığına dikkati çekerek, "Bu hattaki şehirlerimizin turizm potansiyelini harekete geçiren trenler, uluslararası alanda da büyük ilgi görmektedir." değerlendirmesinde bulundu. "Turistik Doğu Ekspresi'nde ilk uluslararası toplantı" YHT'lerin durmadığı ya da tren seferlerinin olmadığı yerleşim yerlerinde ulaşım ihtiyacının karşılanması için yeni trenlerin sefere konulduğu bilgisini veren Turhan, geçen yıl Ankara-Arifiye-Ankara hattında Boğaziçi, Ankara-İstanbul hattında Ankara Ekspresi, Isparta-İzmir hattına Göller Ekspresi'nin sefere konularak, alternatif ulaşım hizmeti sunulduğunu bildirdi. Uluslararası yolcu trenlerine de rağbet olduğunu vurgulayan Turhan, İstanbul-Sofya, Van-Tahran ve Trans Asya trenleri ile 2018 yılında 200 bin, 2019 yılında ise yüzde 15 artışla 230 bin yolcuya hizmet verildiğini ifade etti. "Marmaray ile İstanbul'un bir ucundan diğerine gidiliyor" "Marmaray, İstanbul ulaşımında ana omurga haline geldi" "Türkiye'yi dünya lojistiğinin merkezi yapıyoruz" "Orta Koridor dünya ticaretinin kalbi haline gelmektedir" Turhan, BTK demir yoluyla entegre olan ve "Orta Koridor" olarak tanımlanan uluslararası demir yolu koridorunun, Asya ile Avrupa arasında en kısa, en ekonomik, iklimi en elverişli koridor olarak ön plana çıktığını belirterek, şunları kaydetti: "Orta Koridor ülkemizden başlayarak, Gürcistan, Azerbaycan ve Hazar Denizi'ne (Hazar geçişi kullanılarak), buradan da Kazakistan veya Türkmenistan-Özbekistan-Kırgızistan güzergahını takip ederek Çin'e uzanıyor. Bu muazzam demir yolu koridoru, dünya ticaretinin kalbi haline gelmektedir. Türkiye olarak Çin-Avrupa taşımalarında bu hattın daha sürekli ve düzenli hale gelmesi için büyük çaba gösteriyoruz. Bu hatta taşımalar gittikçe artmaktadır. Bu vesileyle Türk demir yolu tarihindeki en yüksek yolcu ve yük taşımasının gerçekleştirilmesinde emeği olan herkesi kutluyorum, tebrik ediyorum." |