Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Çinlilerle Çalışmanın Ne Demek Olduğunu Anladık Aman Fabrikalarımızın Kıymetini Bilelim

Levent Hatay, çok uzaklarda ABD Oklahoma'da doğmuş ve Dallas Southern Methodist Üniversitesi'nde elektronik mühendisliği bölümünden mezun olmuş. Mühendislik yönetimi alanında master ve süreçler araştırması konusunda doktora eğitimi alan Hatay, Aygaz ve Altınyıldız'da çalıştıktan sonra 1999 yılında Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama'ya

Zaman Gazetesi
Çinlilerle Çalışmanın Ne Demek Olduğunu Anladık Aman Fabrikalarımızın Kıymetini Bilelim

br />
AR-GE bütçemiz yok, ne gerekiyorsa harcanır

"Vestel'de üretimi pazarlama yönetir. Ayrıca CEO'muzun da söylediği gibi bizde Ar-Ge bütçesi yoktur. Ne gerekiyorsa o harcanır. 2008 yılında 85 milyon dolarlık Ar-Ge harcaması yaptık. Bugün 500 mühendis Ar-Ge'de yeni ürün oluşturma ve var olanı geliştirmek için çaba gösteriyor. Böyle bakınca da ben bu yaklaşımla yapılan geliştirme işine Üretim Geliştirme / Ür-Ge adını veriyorum. Bizim patentini kullandığımız teknoloji için ödediğimiz giderlerimiz var ancak bunun karşılığında biz de patentini aldığımız ürünlerle bu gideri azaltmak istiyoruz. Gelen sinyali görüntüye çeviren Pixcellence teknolojimizi bugün dünya devi olan kurum kendi çiplerine gömüp dünyaya satmak istiyor. Buna pazarlama olarak, küçük olsun bizim olsun diyerek karşı çıkacağımız düşünülmüş ama ben bugün dünyada satılan 150 milyon LCD plazma televizyonda Vestel teknolojisinin olmasına olumlu bakıyorum. Bu önemli bir patent girdisi demektir. Ben bu girdi ile bir sonraki araştırmam için kaynak sağlamış oluyorum. Bugün Pixcellence'de 20'ye yakın patentimiz mevcut." diyen Hatay, pazarlamaya Vestel'in kurulduğu yıldan bu yana özerklik verildiğini ve grubun şirketlerinde pazarda ne isteniyorsa onun yapıldığını söylüyor. Yönetim yaklaşımının da pazarlamadan üretime doğru olduğunu ifade ederek, "Bu yaklaşım kalite anlayışımızda da geçerlidir. İhraç ettiğimiz 124 ülkeden hiçbir şikâyet gelmezken iki Türk tüketicisi üründen mutsuzsa bunu mutlaka dikkate alırız. Alınca en büyüğünü, en iyisini alma yaklaşımına sahip olan Türk tüketicisinin malı kıymetli ve bu nedenle de haklı olarak tam randımanlı çalışmasını istiyor. Müşteriye dokunuşun önemine inanan bir kuruluş olarak çağrı merkezlerimizle servislerimize oldukça önem veriyoruz." diyerek de müşterinin önemine vurgu yapıyor.

Teknosa hem rakibim, hem müşterim

"Yaptığı işe inanmayanlar başarılı olamaz. 5 yıl önce büyük teknoloji marketleri ülkemize geldiğinde bayilik sisteminin biteceği düşünülüyordu. Oysaki buna inandığınızda yaptığınız işe daha defansif yaklaşıyorsunuz. Pazarlamada kesin kes bir kural yoktur; ya sadece alışveriş merkezlerinde (AVM) ya sadece bayilerde ya da büyük teknoloji marketlerinde satılmak gibi kesin bir ayrım yapmak doğru olmaz. Biz etik kurallardaki katılığımızı sürdürüyoruz ancak pazarlamanın gereklerini de göz ardı etmiyoruz. Çağın gereklerine hemen herkesten önce ayak uyduruyor ve koşullara adapte oluyoruz. Örneğin; Vestel'i Vestel mağazalarında satarken, savaşçı markamız Regal'i distribütörlerle toptancılara satıyoruz. Ayrıca Techwood ile SEG'i zincir mağazalarda, Firstline ve Alaska'yı da Carrefour ve Metro'da satıyoruz. Ayrıca Teknosa hem rakibimiz hem de müşterimiz olabiliyor. Tefal, Mulinex ve Philips'i de bayilerimize sokarak çoklu marka yönetimi yapıyoruz. Bütün bunları bizimle çalışan bayileri değişen pazar dinamiklerinde ciro kaybından korumak için oluşturduk. Şimdilerde mağazamızda Whirlpool, JVC, Rowenta, Digiturk, HP, Nokia ve Motorola gibi markalar da satılmakta. Böyle bakınca çoklu marka stratejisi ile yapımızı esnettik. Ben kişilik olarak da uçlarda değilim ve pazarlamanın da uçlarda olmadığına inanıyorum." diyen Hatay, ÖTV indirimiyle satışlarda yüzde 20'lik bir artış yakalandığını, bunun da beyaz eşya üreticileri açısından motive edici olduğunu söylüyor.

Bilimsel, takipçi ve gerektiği kadar ayrıntıcı

Vestel hızlı ve akıllı bir şirket. Elbette bunda üst yönetimin iş yapış biçimi var. İşi yapmanın cesaret gerektirdiği ancak sürdürmek için de yöneticilerle konsensüs sağlamak gerektiğine inanıyor Levent Hatay. Kendisinin de astlarından onay alarak yürüdüğünü, öğrettiğini ve verilen sözlerin yerine getirilmesi konusunda hassasiyeti olduğunu söylüyor. Birden fazla aynı hatayı yapanı uyardığını ve problemi çok net ifade ettiğini dile getiriyor. Hata sonrası gelen iyileşme ile eksilerin pozitife döndüğünü de kaydeden Hatay, bilimsel çalışanların kendisiyle rahat çalışacağına inanıyor. Hatay, ayrıntıları önemsediğini ama ayrıntılarla boğulmadığını ifade ediyor. Eğer bir kriz varsa o zaman ayrıntılar önem kazanır diyen icra kurulu üyesi, her toplantı sonrasında notlar aldığını ve notların gereklerini takip ettiğini söylüyor.

Dünya teknolojide nereye gidiyor?

"Dünyanın oluşumundan 2008'in başına kadar üretilen bilgiden çok daha fazlası 2008'de bir yıl içinde üretildi. Dolayısıyla bilgi her yerde. Bu nedenle bilgiye sahip olan değil de karar verebilen yönetici önemli olacak." diyen Levent Hatay, gelecekte IP TV'nin alışılagelmiş tüm sistemlerin dışında bilgiyi kullanıma daha da fazla sokacağını söylüyor. Bir örnek olarak da seyrettiği filmdeki bazı ayrıntıların bilgi etiketleriyle zenginleştirildiğini, bunun da içeriği anlamakta çok katkı sağladığını belirtiyor.

Tüm cihazların birbiriyle etkileşerek konuştuğu, televizyonun internet görevi gördüğü ve artık istemediğiniz içeriği izlemek durumunda kalmayacağımız bir dünyaya doğru gittiğimizi de söyleyen Hatay, dünyadaki her eve IP denilen o kablonun geleceğini, şimdi USP ile taşınan içeriğin artık bu kabloyla kolaylıkla ulaşacağını vurguluyor. Vestel'in dijital yakınsama adı verilen gelecek dünyasında önemli bir oyuncu olacağına inandığını da anlatan Hatay, "Ar-Ge'miz gelecekte kullanılacak pek çok yenilik için hazırlık yapıyor. Biz geleceğe hazırız." diyor.

Müşteriyle vakit geçirmeyi seviyoruz

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu'dan başlayarak müşteriyle vakit geçirmeyi seven bir kültürleri olduğunu söyleyen Vestel İcra Kurulu Üyesi Hatay, "Bu da bizi pazarda güçlü kılıyor." diyor ve şirket olarak güçlendirilmeye açık alanlarını sıralıyor: "Aslında sorunumuz Türkiye'nin sorunu ile aynı. Üniversite?sanayi işbirliği istenildiği kadar güçlü değil. Çok büyük olmamıza rağmen devlet desteği alamamış ve LCD'de panel cam üretimi yapamamıştık. Büyük bir fırsatı kaçırdık. Bunun üstesinden de Ar-Ge'deki üstünlüklerimizle gelmeye çalışıyoruz."

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/cinlilerle-calismanin-ne-demek-oldugunu-anladik-aman-fabrikalarimizin-kiymetini-bilelim_69324.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!