Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Çinlilerle Çalışmanın Ne Demek Olduğunu Anladık Aman Fabrikalarımızın Kıymetini Bilelim

Levent Hatay, çok uzaklarda ABD Oklahoma'da doğmuş ve Dallas Southern Methodist Üniversitesi'nde elektronik mühendisliği bölümünden mezun olmuş. Mühendislik yönetimi alanında master ve süreçler araştırması konusunda doktora eğitimi alan Hatay, Aygaz ve Altınyıldız'da çalıştıktan sonra 1999 yılında Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama'ya

Zaman Gazetesi
Çinlilerle Çalışmanın Ne Demek Olduğunu Anladık Aman Fabrikalarımızın Kıymetini Bilelim

Levent Hatay, çok uzaklarda ABD Oklahoma'da doğmuş ve Dallas Southern Methodist Üniversitesi'nde elektronik mühendisliği bölümünden mezun olmuş. Mühendislik yönetimi alanında master ve süreçler araştırması konusunda doktora eğitimi alan Hatay, Aygaz ve Altınyıldız'da çalıştıktan sonra 1999 yılında Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama'ya genel müdür olarak atanmış.

2005'ten beri Vestel Şirketler Grubu'nun pazarlama-satış ve markalaşmadan sorumlu icra kurulu üyesi olarak görev yapan Hatay, yurtdışında, çok kültürlü bir ortamda geleneklerine bağlı olarak büyütülmüş. Hatay, başında bulunduğu markaların iç ve gelişmekte olan pazarlarda uygulanacak pazarlama stratejileriyle iletişim tonunu belirlemekten sorumlu icra kurulu üyesi. Bu nedenle de Vestel'in her atağında onun pazarlama yaklaşımı; kararları var.

Vestel, LCD televizyonda pazar lideri, pazar payı itibarıyla da Arçelik'ten sonra ikinci marka. Geçen yıl konsolide cirosu 3,6 milyar doları bulan Vestel'in, yurtdışı satışları 2,8 milyar dolar düzeyinde. 10 bin istihdam sağlayan kuruluşun icra kurulu üyesi Levent Hatay ile pazarlama odaklı üretimden satışa, pazardaki zorlu rekabetten geleceğin trendlerine kadar pek çok konuda konuştuk.

Güçlü markaların rekabeti tüketiciye yaradı

Dünya marka ligine baktığımızda beyaz eşya sektöründe ilk 20'ye giren bir beyaz eşya markası olduğunu göremezsiniz. Coca Cola ilk sırada yer alırken listenin diğer şirketleri arasında IBM, Google ve Microsoft gibi bilişim şirketleri var. Oysaki Türkiye'de durum 5 beyaz eşya markasının içinde yer aldığı bir listeye dönüşüyor. Arçelik başta olmak üzere Beko, Vestel, Bosch ve Sony ilk 10 listesinde mevcut. Bu dünyada pek rastlanmayan bir durumken, Türkiye'deki pazarın ne kadar zorlu olduğunu da ortaya koyuyor. Rakipler güçlü ancak bu durum bir yandan da fırsatlar doğuruyor. Bu rekabet nedeniyle satışından servisine kadar pek çok alanda daha iyi olma gayreti gösterilmiş. Bunun nemasını da tüketici almış. Tek kanallı televizyon yıllarında yapılan reklam çalışmaları beyaz eşya markalarının insanların akıllarına kazınmasına neden olurken en çok hatırlanan markalar yine beyaz eşyacılardan çıkmış.

Pazarlama savaştır ve sürpriz içermelidir

"Bizimkisi çok zevkli, hızlı, inanılmaz kampanya ve satış odaklı bir sektör. SAP yazılımına kampanya ve satış odaklılığımızı yansıtan yeni yazılımlar eklemeyi istediğimizde, kurum yetkilileri bile şaşırmışlardı. Biz, masadaki düşünceyi televizyondaki kampanyaya en geç 48 saatte taşıyabiliriz. Bu, sektörün durum ve koşullarına uygun bir refleks. Yapılacak kampanyalarda ne kadar dikkatli davranırsanız davranın duyulur. 1000 kadar bayimiz var ve hazırlık yapması için konuyu duyurmak durumundasınız. Bu duyurumu ortak bayiler aracılığıyla rakiplerinize de duyurmuş olursunuz. İşte bu tam bir çelişkidir. Oysaki pazarlama bir savaştır ve sürprizler içermelidir."

Türk üreticisi muhteşem, sıkıntı yaşatmıyor

Vestel'in güçlü alanlarından birisi yenilikçi bir şirket olması ve Ar-Ge'ye yaptığı yatırım. Bugün yenilikçi olarak kabul edilen ürün çıktığı andan itibaren eskimeye başlıyor. Bu nedenle de yenilikçilik Vestel'de bitimsiz bir süreç olarak kabul edilmiş. Üretimin Türkiye'de yapılması da Vestel'i güçlü kılan alanlardan biri. Vestel yöneticileri Çinlilerle çalıştıktan sonra bunun ne demek olduğunu ve fabrikalarının ne kadar değerli olduğunu bir kez daha çok iyi anlamışlar. Özellikle yetişmiş insan kaynağının azlığı ve siparişlerin zamanında teslimi konularında sıkıntı yaşamışlar.

Levent Hatay, dış tedarikçi kullanımında problem yaşadıklarını söylüyor ve ilginç örnekler veriyor: "Türk üreticisi muhteşemdir. Esnektir. Bunu bir örnekle açıklarsam; ağustos ayında İtalya'da tekstil sektörü bir ay boyunca kapanır. Sipariş veremez, ürün teslim alamazsınız. Dünyanın bir numaralı markası Whirlpool'da da küçük partilerle ve belirlenen zamanın dışında ürün almanız mümkün değildir. Sistemlerini bozmazlar. Oysaki biz Vestel'de gelen siparişleri ne kadar küçük ve kısa sürelerle de istense karşılıyoruz."

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/cinlilerle-calismanin-ne-demek-oldugunu-anladik-aman-fabrikalarimizin-kiymetini-bilelim_69324.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!