Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Çimento Sektörünün 100. Yılında Önceliği 'Sürdürülebilirlik'

Sürdürülebilir kalkınmanın, 100’üncü yılında çimento sektörünün temel politikası olacağını kaydeden Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Adnan İğnebekçili, “Türkiye çimento sektörü olarak, çevreye saygı ve kalkınmada etkin rol oynamaya devam ederken, estetiğe önem veren ürünlerimizle ön planda olacak ve yaşam kalitesini

yapi.com.tr
Çimento Sektörünün 100. Yılında Önceliği 'Sürdürülebilirlik'

br />
Sektörün beklentileri

İğnebekçili, sektörün ikinci yüzyılında çok daha iyi olmak için ihtiyaç duyduğu destekleri ise şöyle sıraladı:

* Öncelikle AB’ye uyum için mali kaynak ve zamana ihtiyaç var. Kamu kurumlarının çalışmasına göre endüstriden kaynaklı kirlilik önleme direktifine uyum için 12,6 milyar euro yatırım gerekeceği öngörülüyor. Bunun için de çimento sektörünün en az 2 milyar euro pay alması gerekebilir.

* Kyoto sonrası yapılan 2012 yılı ve ilerisi döneme dair müzakerelerde, ülkemizin kalkınma önceliği ilk hareket noktası olmalı. Sera gazı azaltımında, özellikle enerji ve ulaşım olmak üzere tüm sektörlere eşit görevler ve sınırlamalar verilmeli, sadece belirli sektörlere uygulanacak haksız ve ağır yaptırımlar engellenmeli. Benzer şekilde, yıllardır asfalt yollara alternatif olarak dile getirdiğimiz, “beton yollar“ yapımının yaygınlaştırılması da ülke kaynaklarının verimli kullanılması açısından son derece önemlidir.

* Beton yolların ilk yatırım maliyetinin asfalt yoldan daha pahalı olmadığını biliyoruz. “Uzun Ömür Maliyeti” olarak baktığımızda ise, beton yol asfalt yoldan tartışmasız daha ekonomiktir. Ayrıca, sürüş emniyeti, gece görüş kolaylığı ve nihayet “çevre dostu çözüm” olarak da beton yollar, birçok gelişmiş ülkede asfalt yollara tercih edilmekte ve yaygın kullanım ortamı bulmaktadır.

* Ayrıca, üretimde enerji maliyetlerinin düşürülmesi ve çevre sorunlarının azaltılması için tüm gelişmiş ülke çimento sanayilerinde yaygın kullanımı olan atık yakıtların ülkemizdeki kullanımı maalesef son derece sınırlıdır. Atıkların toplanması, tasnifi ve kullanımı konusunda yasal mevzuat mevcut olmasına rağmen, uygulamada atık üreticilerinin sorumluluklarının henüz yeterli açıklıkta belirlenmemiş olması ve denetim yetersizlikleri nedeniyle, atık yakıt temin ve kullanımında ülke olarak henüz istenilen düzeye ulaşamadık. Bu nedenle, mevcut eksiklikleri bir an önce tamamlayarak, AB ülkelerinde çimento üretiminde yaygın olarak kullanılan atık yağlar ve eski araç lastikleri başta olmak üzere diğer sanayi ve kentsel atıkların, çimento sanayinde atık yakıt olarak kullanımı mutlaka sağlanmalıdır.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/cimento-sektorunun-100-yilinda-onceligi-surdurulebilirlik_84945.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!