event'teki İETT garajı 705 milyon dolara Dubai Şeyhi El Maktum'un şirketine satıldı... Karayolları arazisi de bir hafta önce 800 milyon dolara Zorlu grubunun olmuştu. Medyada bir bayram havası esiyor...
Bu arazilerin asıl sahipleri ne İETT, ne de Karayolları... Bu araziler halkın... Kentin üzerinde yaşayan insanların... Bu satışlardan alınan paralar birkaç yandaş müteahhide yedirilecek... Kentin en nadide yerleri de betonlandığı ile kalacaktır...
Sevinecek ne var?
İETT arazisi 2 yıl önce Dubai Prensi'ne 100 milyon dolara satıldı... Satışın hukuksuz olduğu, (bu sütun dahil) sağda solda yazıldı... CHP'li Erdal Karademir arazinin değer tespiti yapılmadan satılamayacağını ısrarla söyledi. Mimarlar Odası mahkemeye gitti. Anakent Belediyesi çıkmazı görünce Dubai Prensi'yle ortaklık anlaşmasını hiç sıkılmadan iptal etti. Yeni ihale önceki gün 705 milyon dolara bağlandı.
Eğer hukuk korkusu olmasa arazi şimdi 100 milyon dolara gitmiş olacaktı. Bu bir skandaldır.
İkinci skandalı da dün Mimar Oktay Ekinci Cumhuriyet'te yazıyordu... Ekinci, İETT arazisi ile ilgili "3 emsal izin ve sınırsız yükseklik" öngören imar planının yargıya götürüldüğünü, Anakent Belediyesi'nin araziyi mahkemenin sonucunu beklemeden sattığını yazıyor, bunu da ayrı skandal olarak niteliyordu... Satılan halkın malıdır... Ama halkımız kendine ait kentin parça parça satışını sessiz ve tepkisiz izliyor...
|