Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'na gerçekleştirilen gezide gazetecilerle bir araya gelen Philips Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Göktuğ Gür, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin önemli bir simgesi olan abidenin aydınlatmasını yapmanın kendilerine gurur verdiğini söyledi. Yapacakları yeniliklerle insanların hayatında değer oluşturmayı arzu ettiklerini ifade eden Gür, 2013 marka değeri sıralamasında 10 milyar avro ile dünyada 40. ve dünya yeşil markalar sıralamasında 23. sırada bulunduklarına işaret etti.
Yaptıkların satışların yüzde 50’den fazlasının yeşil ürünlerden oluştuğunun altını çizen Gür, şunları kaydetti:
"Global satışların yüzde 7,4’ü Ar-Ge’ye ayrılıyor; bu da 8 milyar avroya yakın bir rakam demek. 59 bin patente, 80 bin tasarım hakkına sahibiz. Türkiye’de 84 yıldır kesintisiz faaliyet gösteren bir firma olmaktan gurur duyuyoruz. Bunun kesintisiz olması ayrıca önemli bir durum. Biz 3 alanda dünyada faaliyet gösteriyoruz. Bunlar, sağlık, aydınlatma ve tüketici ürünleri sektörü… Aydınlatmada dünyada 3 ana trend var. Elektriğe ulaşamamış, dünya nüfusunun hala 1,4 milyar insanını içeren bir durum söz konusu. Bu bir trend ve insanlar, hem toplumuna hem de gezegenine bu hizmeti vermekle kendini sorumlu hissediyor".
Gür, insanların giderek daha verimli, daha tasarruflu ve faturaları aşağı çekecek çözümler aradığına dikkati çekerek, bu hizmetlerden bir kısmını yavaş yavaş Türkiye’de sunabilme fırsatı bulduklarını anlattı. Yol aydınlatması konusunun da Türkiye’de ayrıca önemli bir konu olduğunu belirten Gür, "Toplamda 7 milyon direğin aydınlatmasının LED aydınlatmasına dönüştürülmesiyle 5 yılda aşağı yukarı 1,5 milyar avroluk tasarruf sağlamamız mümkün olabilecek. Dijital bir dünyaya doğru gidiyoruz ve LED teknolojisi bu konuda çok önemli bir altyapı sağlayacak. Şehirlerin, ülkelerin simgelerini öne çıkartmak dünyada trend. Biz de pek çok referansı gerçekleştirmiş bulunuyoruz" değerlendirmesini yaptı.
"Gelecekte ışığı sadece işlev olarak görmeyeceğiz, ışık bizim için bir araç olacak"
Philips Aydınlatma Türkiye Pazarlama Direktörü Hakan Payzun ise aydınlatmada yeni bir çağın eşiğine gelindiğini belirterek, "Gelecekte ışığı sadece işlev olarak görmeyeceğiz, ışık bizim için bir araç olacak. Aydınlatmayı işlevselliğin ötesine taşıyıp çevremizi şekillendirmek ve değiştirmek amacıyla kullanarak aydınlatma devriminin ön saflarında yer alacağız" diye konuştu.
Konuşmasında geleceğin aydınlatma teknolojilerinden de örnekler veren Payzun, aydınlatmada inovasyon gündemini şekillendiren 3 temel toplumsal trendden söz etti. "Dünyanın daha fazla aydınlatmaya ihtiyacı var, 1,4 milyar kişinin elektriğe halen erişimi yok. İkinci trend, dünyanın daha fazla akıllı aydınlatmaya ihtiyacı var. Son olarak ise dünya giderek daha çok dijitalleşiyor" diyen Payzun, aydınlatmanın bir araç olarak güvenlik duygusu, ilham verme, canlandırma ve iyileştirme gibi pek çok alanda insan hayatında yer bulacağını kaydetti.
Sadece abidede ve Türk bahçesinde renkli LED aydınlatması kullanıldı
Philips Aydınlatma Türkiye Uygulama Uzmanı Tuğba Kuzyaka ise Çanakkale Şehitler Anıtı aydınlatmasına ilişkin bilgi verdi. Kuzyaka, anıtın tanıklık ettiği tarih ve taşıdığı anlamı da göz önünde bulundurarak, LED’li aydınlatma sistemleriyle çözüme ulaştıklarını söyledi. Son zamanlarda kullanımı yaygınlaşan LED’in enerji tasarrufu ve bakım masrafı gerektirmeyen bir ürün olduğuna dikkati çeken Kuzyaka, şunları anlattı:
"Abideyi ve abide ile tören alanı arasındaki yolları, Mustafa Kemal Çanakkale’de, Yaralı Asker Anıtı ve Türk Bahçesi’ni aydınlattık. Sadece abidede ve Türk bahçesinde renkli LED aydınlatması kullandık. Onun haricindekiler beyaz LED ışık kaynağına sahip beyaz ışıklı projektörlerimizdir. Abide ışıkları GPRS ile entegre bir şekilde çalışıyor. İnternet erişimi olan dünyanın herhangi bir yerinden abide ışıkları kontrol edilebiliyor. Bu aydınlatmayla abidenin geceleri de ziyaretçi kabul edeceğine inanıyoruz. Özellikle abidenin ayaklarına yansıtılan Atatürk silueti ve Türk bayrağının büyük ilgi gördüğünü duyuyoruz".
|