Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu (YDK), Devlet
Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü’ne bağlı 9
havalimanında, çevredeki çarpık yapılaşmalar, enerji nakil hatları, benzinlik,
cami minaresi gibi engeller nedeniyle uçakların havalimanlarına iniş ve
kalkışlarında “uçuş can ve mal güvenliklerinin tehdit altında” olduğunu
bildirdi.
YDK’nin, hafta içi Meclis’te görüşülen DHMİ raporunda “Uluslararası Sivil
Havacılık Teşkilatı Konvansiyonu’na göre havameydanının etrafında tesis edilecek
her türlü yapının maksimum yüksekliğinin önceden belirlenmesi, ayrıca kuralsız
yapılaşmaların da sürekli izlenip gerekli cezai yaptırımların uygulanması”
gerektiği belirtildi.
‘Bakanlık görevini yapamadı’
Bu yetki ve sorumluluğun Ulaştırma Bakanlığı’nda olduğuna
dikkat çekilen raporda şu ifadelere yer verildi:
“Büyük şehirlerdeki kaçak yapılaşmanın önüne geçilememesi ve konuyla ilgili
mevzuat hükümlerinin yeterince uygulanamaması yüzünden bazı havaalanları
civarındaki yükselti sınırlarının aşıldığı görülmektedir. Uçuş can ve mal
güvenliğini tehdit eden veya edecek her türlü yapılaşmaların önüne geçilmesi
hususunda YDK’ce getirilen önerilere karşılık sorunun hâlâ çözülmediği
görülmektedir.”
YDK raporununa göre İstanbul Atatürk Havalimanı’nda engel
limitlerini aşmış toplam 273 bina ile 6 bin 18 yapılaşma tespit edildi.
Bakanlık, pist boyunun kısa tutulması yerine “uçakların yolcu, yük, yakıt vb.
ayarlamaları yapılarak kullanılmasını” uygun gördü.
Raporda İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda doğal manialar
(engel) üzerinde enerji nakil hatlarının mevcut olduğu, konutların bir kısmının
limitleri aşmış olduğu belirtildi.
Dalaman Havalimanı’nda ise doğal manialar üzerinde yazlık
konutların olduğu belirlendi.
|