Can Güvenliği Risk Altında



Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu (YDK), Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü’ne bağlı 9 havalimanında, çevredeki çarpık yapılaşmalar, enerji nakil hatları, benzinlik, cami minaresi gibi engeller nedeniyle uçakların havalimanlarına iniş ve kalkışlarında “uçuş can ve mal güvenliklerinin tehdit altında” olduğunu bildirdi.

YDK’nin, hafta içi Meclis’te görüşülen DHMİ raporunda “Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı Konvansiyonu’na göre havameydanının etrafında tesis edilecek her türlü yapının maksimum yüksekliğinin önceden belirlenmesi, ayrıca kuralsız yapılaşmaların da sürekli izlenip gerekli cezai yaptırımların uygulanması” gerektiği belirtildi.

‘Bakanlık görevini yapamadı’

Bu yetki ve sorumluluğun Ulaştırma Bakanlığı’nda olduğuna dikkat çekilen raporda şu ifadelere yer verildi:

“Büyük şehirlerdeki kaçak yapılaşmanın önüne geçilememesi ve konuyla ilgili mevzuat hükümlerinin yeterince uygulanamaması yüzünden bazı havaalanları civarındaki yükselti sınırlarının aşıldığı görülmektedir. Uçuş can ve mal güvenliğini tehdit eden veya edecek her türlü yapılaşmaların önüne geçilmesi hususunda YDK’ce getirilen önerilere karşılık sorunun hâlâ çözülmediği görülmektedir.”

YDK raporununa göre İstanbul Atatürk Havalimanı’nda engel limitlerini aşmış toplam 273 bina ile 6 bin 18 yapılaşma tespit edildi. Bakanlık, pist boyunun kısa tutulması yerine “uçakların yolcu, yük, yakıt vb. ayarlamaları yapılarak kullanılmasını” uygun gördü.

Raporda İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda doğal manialar (engel) üzerinde enerji nakil hatlarının mevcut olduğu, konutların bir kısmının limitleri aşmış olduğu belirtildi.

Dalaman Havalimanı’nda ise doğal manialar üzerinde yazlık konutların olduğu belirlendi.