Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi Başkanı
Eyüp Muhcu, Çalık grubuna ait GAP İnşaat’ın
işverenliğinde hazırlatılan, Haydarpaşa
’yı önce Manhattan sonra Venedik’e çeviren yağma projelerine Osmanlı
versiyonu olduğu söylenen üçüncü bir modelin daha eklendiğini belirterek
“Şirketin ortada bir ihale ya da sözleşme yokken bu üç projeyi niçin ısrarla
hazırlattığı bilinmiyor” dedi.
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası
(BTS) ve Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi
, sit alanı ilan edilen
endüstriyel mirasımız Haydarpaşa Garı, limanı, kıyı alanı ve çevresi ile ilgili projede
yaşanan son gelişmeler konusunda basın toplantısı düzenledi. Muhcu, AKP hükümetinin emrindeki TCDD
bürokratları ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Haydarpaşa ve çevresini
uluslararası emlak haramilerine peşkeş çekme gayretinin planlı bir şekilde
sürdürüldüğünü söyledi. Muhcu, şöyle konuştu:
“Çalık Grubu’na ait GAP İnşaat Şirketi’nin yaptırdığı yeni Osmanlı versiyonu
proje tarihi Haydarpaşa mendireğini bile inşaat alanına çevirip toplam 1 milyon
200 bin metrekare olarak pazarlanmaya çalışılan arsa alanını 2 milyon 200 bin
metrekareye çıkaran ve ne hikmetse sınırları İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin
hazırlamakta olduğu koruma planlarının sınırlarıyla bire bir çakışan proje
konusunda ‘Bakın gökdelenleri kaldırdık’ diyerek neredeyse teşekkür
bekliyorsunuz.”
Muhcu, Marmaray projesinin başlangıcında kullanılan Haydarpaşa Garı’nın rant
projeleri uğruna gizli toplantılar ile güzergâh dışına çıkarıldığına ve
yetkililerin kullanım dışı bıraktığı garı “ihtiyaç fazlası arazi” olarak
gösterdiğine dikkat çekti. Muhcu, UNESCO heyetinin Haydarpaşa ve Galataport
projelerinin durdurulmasını, İstanbul için olumlu gelişmeler olarak nitelediğini
anımsattı.
BTS İstanbul 1 No’lu Şube Başkanı Hasan
Bektaş da Marmaray Projesi bahane
edilerek Haydarpaşa ve çevresinin boşaltılarak peşkeş çekilmek istendiğini ifade
etti.
|