Çalık Grubu’nun Haydarpaşa Israrı

Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi Başkanı Eyüp Muhcu, Çalık grubuna ait GAP İnşaat’ın işverenliğinde hazırlatılan, Haydarpaşa ’yı önce Manhattan sonra Venedik’e çeviren yağma projelerine Osmanlı versiyonu olduğu söylenen üçüncü bir modelin daha eklendiğini belirterek “Şirketin ortada bir ihale ya da sözleşme yokken bu üç projeyi niçin ısrarla hazırlattığı bilinmiyor” dedi.

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) ve Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi , sit alanı ilan edilen endüstriyel mirasımız Haydarpaşa Garı, limanı, kıyı alanı ve çevresi ile ilgili projede yaşanan son gelişmeler konusunda basın toplantısı düzenledi. Muhcu, AKP hükümetinin emrindeki TCDD bürokratları ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Haydarpaşa ve çevresini uluslararası emlak haramilerine peşkeş çekme gayretinin planlı bir şekilde sürdürüldüğünü söyledi. Muhcu, şöyle konuştu:

“Çalık Grubu’na ait GAP İnşaat Şirketi’nin yaptırdığı yeni Osmanlı versiyonu proje tarihi Haydarpaşa mendireğini bile inşaat alanına çevirip toplam 1 milyon 200 bin metrekare olarak pazarlanmaya çalışılan arsa alanını 2 milyon 200 bin metrekareye çıkaran ve ne hikmetse sınırları İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin hazırlamakta olduğu koruma planlarının sınırlarıyla bire bir çakışan proje konusunda ‘Bakın gökdelenleri kaldırdık’ diyerek neredeyse teşekkür bekliyorsunuz.”

Muhcu, Marmaray projesinin başlangıcında kullanılan Haydarpaşa Garı’nın rant projeleri uğruna gizli toplantılar ile güzergâh dışına çıkarıldığına ve yetkililerin kullanım dışı bıraktığı garı “ihtiyaç fazlası arazi” olarak gösterdiğine dikkat çekti. Muhcu, UNESCO heyetinin Haydarpaşa ve Galataport projelerinin durdurulmasını, İstanbul için olumlu gelişmeler olarak nitelediğini anımsattı.

BTS İstanbul 1 No’lu Şube Başkanı Hasan Bektaş da Marmaray Projesi bahane edilerek Haydarpaşa ve çevresinin boşaltılarak peşkeş çekilmek istendiğini ifade etti.