br >
Ulaştırma Bakanlığı: Doğal dokuya zarar verilmeyecek
Ulaştırma Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği yetkilileri, üçüncü
köprünün güzergâhının, İstanbul’un transit trafiğini şehir içinden kurtarmak,
kuzey hattının asgari düzeyde zarar görmesini sağlamak, kamulaştırma bedelinin
çok ağır olmaması gibi faktörleri gözeterek belirlendiğini belirterek,
“Öncelikle güzergâh üzerindeki belediyelerin yolun geçeceği yerleri planlarına
işlemeleri ve meclislerinden geçirmeleri lazım. Planlar belirlendikten sonra
güzergâh açıklanacak. Doğal va tarihi dokuya zarar vermeyecek proje öngörülüyor.
Hangi inşaat tekniklerinin kullanılacağı, nerede viyadük, köprü ve tünellerin
yapılacağı hakkında fizibilite çalışması yapılmış durumda. İddia edildiği gibi
bir tahribat olmayacak” dediler.
Eroğlu: Tahribatı en aza indireceğiz
Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, üçüncü köprünün henüz
netleşmediğini belirterek, şöyle dedi: “Güzergâhı kesin olarak belirlendiğinde
bakanlığımız tarafından Çevre Etki Değerlendirmesi (ÇED) mutlaka yapılacaktır.
Güzergâh belli olduktan sonra çevre ve ormanlarımız açısından tahribatı asgari
düzeye indirecek çözümler dünyada olduğu gibi ülkemizde de mevcuttur. Projenin
örnekleri ilk defa ülkemizde yapılmamaktadır. Proje akıllıca yapıldığında
çevreye zarar vermeden orman varlıklarımızı koruyarak, ülkemize bu güzel ve
hayati yatırımı gerçekleştirmiş olacağız. Ulaştırma Bakanlığı ile bakanlığımız
koordine halinde çalışmaktadır.”
Belediye başkanıyken Erdoğan da karşıydı
Yeni Boğaz Köprüsü’nün yapımından yana olan Başbakan Recep Tayyip
Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu dönemde, bu
projeye açık ve sert bir şekilde karşı çıkıyordu. 1997 yılında Erdoğan, üçüncü
köprü için eleştirilerini, “Yeni köprü beraberinde çarpık yapılaşma ve yeşil
katliamını getirecektir” diyerek dile getiriyordu. Erdoğan’ın belediye
başkanlığı görevinde olduğu 1997 yılında basına yansıyan bir açıklaması
şöyleydi:
“Şehrin yeni bir köprüye değil, tüp geçide ihtiyacı var. Raylı sistemin
geliştirilmesi ve iki yaka arasında bağlantının sağlanması, yolların araçlara
göre bölünmesi için tüp geçit uygun bir seçenektir. Ancak yeni köprü beraberinde
çarpık yapılaşma ve yeşil katliamını da getirecektir. Boğaz’a kaç köprü
yapılırsa yapılsın, trafik bir gün sıkboğaz olmaya mahkûmdur. Raylı sistemle
koordine edilecek tüp geçit ise, hem çevreyi koruyacak hem de ulaşıma köprünün
getirebileceğinden kat kat fazla rahatlık getirecektir.”
|