İstanbul, 1.5 TL yani 1 dolarlık toplu taşıma bilet ücreti ile
dünyanın en pahalı şehirlerinden biri
İstanbul, 1.5 TL yani 1 dolarlık toplu taşıma bilet ücreti ile dünyanın en
pahalı şehirlerinden biri. İETT, elinde bulunan 2 bin 830 aracın tamamının
mazottan doğalgaza dönüşümü ile ilgili olarak Güney Koreli CEV şirketi ile
anlaştı. İETT Genel Müdürü Baraçlı, bu tasarrufla bilet fiyatını
ucuzlatabilecekleri sözünü verdi.
İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT), toplu taşımada
kullanılan otobüslerin doğalgaza dönüşümü için Güney Koreli CEV şirketi ile
iyiniyet anlaşması imzaladı. Anlaşma, ilk etapta 400 otobüsün doğalgaza
dönüşümünü kapsıyor. Zaman içinde İETT’nin elinde bulunan tüm otobüslerin
doğalgaza geçmesi planlanıyor.
İETT Genel Müdürü Yard. Doç. Dr. Hayri Baraçlı, doğalgazla çalışan
otobüslerin mazotlulara göre yüzde 40 daha az maliyetli olacağını söyledi.
Deneme sürecinde başarılı olunması halinde İETT’nin diğer otobüslerinin de
doğalgaza geçeceğini kaydeden Baraçlı, buradan elde edilen tasarrufla bilet
fiyatlarını ucuzlatabileceklerini açıkladı. CEV şirketi ise mazotla çalışan
otobüslere göre tasarruf oranını yüzde 60 olarak öngördü. Söz konusu dönüşüm
için İETT herhangi bir ücret ödemeyecek. Anlaşma gereği toplam maliyet 14
takside bölünecek ve elde edilen tasarrufun belli bir yüzdesi şirkete
ödenecek.
Otobüs bileti 1.5 TL
İstanbul, 1.5 TL’lik toplu taşıma bilet ücreti ile dünyanın en pahalı
şehirlerinden biri olarak gösteriliyor. Pahalı bilet ücretine rağmen İETT yılda
100 milyon TL’nin üzerinde de zarar ediyor. Şirketin aylık akaryakıt masrafı 20
milyon TL’yi geçiyor. Ayrıca 5 bin 500 şoför çalışıyor ve bir şoförün İETT’ye
toplam maliyetinin aylık 4 bin 500 TL olduğu belirtiliyor. İETT Genel Müdürü
Baraçlı, filoda bulunan yaşlı otobüslerin yenilenmesi gerektiğini, doğalgaz
kullanımında başarılı olunması halinde yeni alınacak araçların doğalgazlı
olacağını ifade etti.
Baraçlı, bu alımlarda Türk firmaları tercih etmek istediklerini söyledi.
Otobüslerde doğalgaz kullanımının egzos gazını azaltacağına da dikkat çeken
Baraçlı, metrobüsler sayesinde günlük karbon emisyonunun 623 ton azaldığını
hatırlattı.
OTOBÜSÜN FİYATI ELEŞTİRİLDİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı çalışan ve zarar eden İETT yüksek
maliyeti nedeniyle, ithal ettiği Phileas markalı otobüsler yüzünden ağır
eleştiri aldı. Söz konusu otobüsler İstanbul yollarına uyumsuzluğu nedeniyle sık
sık yolda kalıyor ve vatandaşları da çileden çıkarıyor.
|