Biletler Ucuzlayabilir



İstanbul, 1.5 TL yani 1 dolarlık toplu taşıma bilet ücreti ile dünyanın en pahalı şehirlerinden biri

İstanbul, 1.5 TL yani 1 dolarlık toplu taşıma bilet ücreti ile dünyanın en pahalı şehirlerinden biri. İETT, elinde bulunan 2 bin 830 aracın tamamının mazottan doğalgaza dönüşümü ile ilgili olarak Güney Koreli CEV şirketi ile anlaştı. İETT Genel Müdürü Baraçlı, bu tasarrufla bilet fiyatını ucuzlatabilecekleri sözünü verdi.

İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT), toplu taşımada kullanılan otobüslerin doğalgaza dönüşümü için Güney Koreli CEV şirketi ile iyiniyet anlaşması imzaladı. Anlaşma, ilk etapta 400 otobüsün doğalgaza dönüşümünü kapsıyor. Zaman içinde İETT’nin elinde bulunan tüm otobüslerin doğalgaza geçmesi planlanıyor.

İETT Genel Müdürü Yard. Doç. Dr. Hayri Baraçlı, doğalgazla çalışan otobüslerin mazotlulara göre yüzde 40 daha az maliyetli olacağını söyledi. Deneme sürecinde başarılı olunması halinde İETT’nin diğer otobüslerinin de doğalgaza geçeceğini kaydeden Baraçlı, buradan elde edilen tasarrufla bilet fiyatlarını ucuzlatabileceklerini açıkladı. CEV şirketi ise mazotla çalışan otobüslere göre tasarruf oranını yüzde 60 olarak öngördü. Söz konusu dönüşüm için İETT herhangi bir ücret ödemeyecek. Anlaşma gereği toplam maliyet 14 takside bölünecek ve elde edilen tasarrufun belli bir yüzdesi şirkete ödenecek.

Otobüs bileti 1.5 TL

İstanbul, 1.5 TL’lik toplu taşıma bilet ücreti ile dünyanın en pahalı şehirlerinden biri olarak gösteriliyor. Pahalı bilet ücretine rağmen İETT yılda 100 milyon TL’nin üzerinde de zarar ediyor. Şirketin aylık akaryakıt masrafı 20 milyon TL’yi geçiyor. Ayrıca 5 bin 500 şoför çalışıyor ve bir şoförün İETT’ye toplam maliyetinin aylık 4 bin 500 TL olduğu belirtiliyor. İETT Genel Müdürü Baraçlı, filoda bulunan yaşlı otobüslerin yenilenmesi gerektiğini, doğalgaz kullanımında başarılı olunması halinde yeni alınacak araçların doğalgazlı olacağını ifade etti.

Baraçlı, bu alımlarda Türk firmaları tercih etmek istediklerini söyledi. Otobüslerde doğalgaz kullanımının egzos gazını azaltacağına da dikkat çeken Baraçlı, metrobüsler sayesinde günlük karbon emisyonunun 623 ton azaldığını hatırlattı.

OTOBÜSÜN FİYATI ELEŞTİRİLDİ

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı çalışan ve zarar eden İETT yüksek maliyeti nedeniyle, ithal ettiği Phileas markalı otobüsler yüzünden ağır eleştiri aldı. Söz konusu otobüsler İstanbul yollarına uyumsuzluğu nedeniyle sık sık yolda kalıyor ve vatandaşları da çileden çıkarıyor.