Ermeni Kilisesi Kütüphane Oluyor
Ermeni Mezarlığı’nın Tapusu...
Ahır Değil Müze Olsun
Devlet Önce Verdi, Sonra Aldı!
Zeytinburnu Stadyumu Artık...
Muş Kilisesi Yıkıma Direniyor
Tarihi Müzede Skandal!
Türkiye'nin Antik Kentleri...
Edebiyat Müzesi ve Yazın Belgeliği...
İstanbul Yeni Bir Müzeye Kavuştu
Bürokrasi Müze Taşıttı
Bu Ağaç İdamlara Tanıklık Etti!
Müzeyi Boşaltıp Depo Yapacaklar
Değişen, Dönüşen, Herhangileşen...
Müze Binası Yetersiz, Tarih...
Tarihi Pasajı ve Sinemayı...
Ermeni Kilisesi'nde 'Kent...
Sanasaryan Han Otel mi Oluyor?
Sanasaryan İtirazlara Rağmen...
Sansaryan Han İhaleye Çıkarıldı
Gerçekten Bu Kışlanın Tarihi...
'Şanzelize'de Jirayr Amca'ya Yer Yok
Ermeni ve Rum Evlerinin Restorasyonuna...
Batılılaşan İstanbul’un Ermeni...
''Batılılaşan İstanbul'un...
"Batılılaşan İstanbul'un Ermeni Mimarları" Sanal Mimarlık Müzesi'nde
Aralık 2010'da İstanbul Modern Sanat Müzesi'nde izleyiciyle buluşan “Batılılaşan İstanbul'un Ermeni Mimarları” sergisi, kaçıranlar için Sanal Mimarlık Müzesi'nde Türkçe ve İngilizce olarak yeniden ziyarete açılıyor.
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı, İstanbul Modern Sanat Müzesi, Hrant Dink Vakfı ve HAYCAR Mimarlar ve Mühendisler Dayanışma Derneği’nin işbirliğiyle hayata geçirilerek, İstanbul Modern Sanat Müzesi’nde izleyiciyle buluşan “Batılılaşan İstanbul’un Ermeni Mimarları” sergisi, Sanal Mimarlık Müzesi'nde Türkçe ve İngilizce olarak yayına açıldı. Küratörlüğünü mimar Hasan Kuruyazıcı’nın yaptığı sergi, İstanbul’un şekillenmesinde rol oynayan ve bugün adı unutulmuş Ermeni mimarların kente katkılarını ortaya koymayı amaçlıyor. Sergi için Kurtuluş, Pangaltı, Taksim, Cihangir, Tarlabaşı, Tünel, Galata, Eminönü ve Mahmutpaşa’da sokak sokak gezerek taramalar yapan Kuruyazıcı, İstanbul’un mimari çehresinin Batılı anlamda değişmesinde rol oynayan Ermeni mimarların eserlerini bir arada görmemizi sağlıyor. Benzer bir çalışmayı İstanbullu Rum mimarlar için de yürüten Hasan Kuruyazıcı, uzun yıllar süren araştırmasının başlangıcını şöyle özetliyor: “İstanbul’da 19. yüzyıldan kalma büyük bir bina stoğu var. Çoğunu yakıp yıktığımız halde ayakta kalmayı başarabilmiş binalar bunlar. ‘Bu kadar çok binayı kim yaptı?’ sorusu kafamı meşgul etmeye başlayınca, böyle bir araştırma yapmaya karar verdim.” Tasarımını Erkal Yavi'nin yaptığı sergi, İstanbullulara yaşadıkları şehrin tarihiyle ilgili bilgi sunarak; mimarlar, sanat tarihçileri, mimarlık öğrencileri, arkeologlar ve sosyal bilimler alanında çalışanlar için yeni bir kaynak oluşturmayı amaçlıyor. Sergiyle eşzamanlı olarak, dönemin mimarisi ve mimarlar hakkındaki makaleler ile sergide yer alan binaların fotoğraflarını içeren, Türkçe-İngilizce ve Ermenice-İngilizce basılan kitapta; Edhem Eldem, Afife Batur, Ahmet Ersoy, Alyson Wharton, Elmon Hançer ve Lora Baytar tarafından yazılmış altı makale yer alıyor. Editörlüğünü Hasan Kuruyazıcı’nın, tasarımını Erkal Yavi’nin üstlendiği kitap, Hrant Dink Vakfı’ndan, kitapevlerinden ve yemkitabevi.com'dan satın alınabiliyor. İlk kez İstanbul Modern'de ziyarete açılan, ardından Türkiye ve yurtdışında çeşitli kentlere konuk olan “Batılılaşan İstanbul’un Ermeni Mimarları” sergisini kaçıranlar, www.mimarlikmuzesi.org adresinden Türkçe, www.archmuseum.org adresinden İngilizce olarak sergiyi gezebilir. Sanal Mimarlık Müzesi'nde bugüne kadar yayınlanmış tüm sergilere “Galeri” bölümünden ulaşabilirsiniz.
www.archmuseum.org adresinde İngilizce yayına da başlayan Mimarlık Müzesi, Türkiye mimarlığının yurtdışında tanınması, uluslararası mimarlık ile kesiştiği noktaların ortaya konması açısından önemli bir işlevi yerine getiriyor. Sanal Mimarlık Müzesi, Uluslararası Mimarlık Müzeleri Konfederasyonu ICAM’a üye olarak kabul edilmiş tek sanal müzedir. |