'Batı Yol’ için ÇED Süreci Başladı
İstanbul'u Çanakkale üzerinden Balıkesir’e bağlaması planlanan otoyol projesi için Çevresel Etki Değerlendirme raporu süreci başladı.
DHA'nın haberine göre, İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, ‘Batı Yol’ olarak bilinen “Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe 1. ve 2. Kesim Otoyolu” projesinin Çevresel Etki Değerlendirme sürecinin başladığını açıkladı. Bugünden başlayarak 10 gün boyunca projeye ilişkin halkın görüş ve önerileri alınacak.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, bir projenin yapım ve ihale süreçleri başlamadan önce, projenin çevreye etkilerini ölçmek üzere Çevre Etki Değerlendirme (ÇED) raporunu şart koşuyor. ÇED raporunun onaylanması sürecinde halkın da fikrinin alınması gerekiyor. Özellikle büyük ölçekli projeler öncesinde hazırlanan ÇED raporları ile projenin çevreye olumsuz etkilerin giderilmesi ya da en aza indirilmesi hedefleniyor. ÇED raporu, projenin başlayıp başlamamasında en önemli süreçlerden biri. Bakanlığın bir proje ile ilgili ‘ÇED olumlu’ ya da ‘ÇED olumsuz’ kararı vermesi gerekiyor. Bu ölçekteki bir proje için ‘ÇED Olumlu’ kararı olmadığı sürece projenin yapımına ve ihale sürecine başlanması hukuken mümkün değil. Bakanlık proje için ‘olur’ vermeden önce halkın da görüşünü almak zorunda. Bakanlık halktan gelen görüşler doğrultusunda eksikliklerin tamamlanması için ek çalışmalar yapılmasını isteyebilir. 6.3 milyar metrekare arazi kamulaştırılacak İstanbul’u Çanakkale üzerinde Balıkesir’e bağlayacak projenin otoyol bölümünün 9 milyar 843 milyon liraya, Çanakkale Boğazı üzerine inşa edilecek köprünün ise yaklaşık 15 milyar liraya mal olacağı haberlerde yer almıştı. Proje için 6.3 milyar metrekare arazinin de kamulaştırılması öngörülüyor. |