Başkentray’da Kamulaştırma
Başkent’te Yol Çökerten Firmaya...
Başkent'te Yol Çöktü
Başkentte Kentsel Dönüşüm Karmaşası!
Başkent Dayanışması Saraçoğlu...
Başkentin İki İlçesinde 'Mania...
Ankara, AVM'nin de Başkenti
Kuzu Grup Başkente 1 Milyar...
Yapı Sektörünün Başkent Buluşmasını...
Sinpaş GYO'dan Başkente Yeni Proje
ATO'nun Projesi Başkent’te...
Başkentray Sil Baştan
Ankara’nın banliyö hatlarını yenileyecek Başkentray Projesi’nde çalışmalar 11 Temmuz’da başlıyor. 18 ay içinde tamamlanacak ve 600 milyon TL harcanacak olan projenin ardından Başkentray, mevcut metro hatlarına entegre edilecek.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Başkentray Projesi’nde çalışmaların 11 Temmuz’da başlatılacağını belirterek, 600 milyon liraya yakın bedelle yapılacak Başkentray ile yüksek hızlı tren (YHT) projelerinin Ankara şehir içi entegrasyonunun sağlanacağını söyledi. Başkentray'ın Ankara şehir içindeki mevcut metro sistemleriyle de entegre hale geleceğini ifade eden Arslan, “18 ay sonra Ankaralı vatandaşlarımız raylı sistemle Ankara’nın dört bir yanına ulaşabilecek. İnşaat döneminde Ankaralıların sıkıntı çekmemesi amacıyla banliyö seferleri, sabah akşam 3’er sefer olarak sürdürülecek” dedi. Arslan, inşa sürecinde, demiryoluna alt ve üst geçitlerin yanı sıra köprüler yapılarak tüm hemzemin geçitlerin kaldırılacağını vurguladı. Çalışmaların başlatılması için okulların kapanmasını beklediklerini anlatan Arslan, “Çalışmaların sağlıklı ve hızlı bir şekilde yürütülmesi için Kayaş-Sincan hattında banliyö taşımacılığına da ara verilmesi gerekiyordu. Ancak Ankaralıların sıkıntı çekmemesi amacıyla sabah ve akşam saatlerinde 3’er sefer olarak banliyö trenleri işlemeye devam edecek. Elbette kısa süreli bir zahmet çekilecek. Ancak işletmeye açıldığında bu zahmete değdiğini onlar da görecek” diye konuştu.
Tüm hatlar yenilenecek Bakan Arslan, Başkentray Projesi kapsamında mevcut demiryolu hatlarının tamamen yenileneceğini kaydederken, söz konusu hattın yüksek hızlı tren, banliyö ve konvansiyonel tren işletmeciliğine uygun olarak inşa edileceğini bildirdi. Banliyö hattı ile diğer yolcu ve yük trafiğinin birbirinden ayrılacağının da altını çizen Arslan, "Yaklaşık 187 milyon euro bedelle yapılacak bu çalışmalar kapsamında Kayaş yönünde 13 adet karayolu alt ve üst geçidi inşa edilecek. Mevcut hatların tamamının alt-üstyapı ve elektro mekanik sistemleri yenilenerek banliyö hattında bulunan tüm istasyonlar engelli vatandaşların kullanımına uygun şekilde metro standardında, modern mimari anlayışla yenilenecek. Ayrıca mevcut koridorun hızlı tren, konvansiyonel ve banliyö tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi ile tüm istasyon ve peronların da standardı yükseltilecek" ifadelerini kullandı. Eryaman'a modern YHT garı Bakan Arslan, 36 kilometrelik Başkentray Projesi tamamlandığında günde ortalama 200 bin yolcu taşıyacağını söyledi. Ankara-Behiçbey, Behiçbey-Sincan ve Ankara-Kayaş arasındaki hat sayısının artırılacağını belirten Arslan, toplam 36 kilometrelik güzergaha 180 kilometre ray döşeneceğini kaydetti. Bakan Arslan, Başkentray Projesi’nin şehir içindeki mevcut raylı sistemlerle de entegrasyonunun sağlanacağını ifade ederek, Keçiören Metrosu ile Ankara Gar’da, Batıkent Metrosu ile Yenişehir İstasyonu’nda, Ankaray’la ise Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında bağlantı yapılacağını bildirdi. Arslan, Kentin batı tarafındaki yolcuların Ankara Gar’a gelmeden YHT’yi kullanabilmeleri için Etimesgut ile Eryama arasında kalan Emirler bölgesine modern bir gar da inşa edileceğini anlattı. |