''Başkent'e Yapılacak Yeni Bir Çevre Yolu, Gereksiz Değil Büyük Bir İhtiyaçtır''
Ankara Genç İşadamları Derneği (ANGİAD) Başkanı Abdullah Değer, Ankara'nın trafik yoğunluğu bakımından adeta İstanbul'la yarışır hale geldiğini, yeni bir çevre yolunun büyük bir ihtiyaç olduğunu bildirdi.
Ankara Genç İşadamları Derneği (ANGİAD) Başkanı Abdullah Değer,
Ankara'nın trafik yoğunluğu bakımından adeta İstanbul'la yarışır hale geldiğini,
yeni bir çevre yolunun büyük bir ihtiyaç olduğunu bildirdi. |
-
Ankara'daki trafik yoğunluğunun İstanbul ile yarışır hale gelmesinin ana nedeni son yıllarda uygulanan iyi planlanmayan trafik düzenlemeleri ve toplu taşımı geliştirmek yerine, çözümü adım başı köprülü kavşakta aramaktan kaynaklanıyor. Özellikle kentin merkezi noktalarına artık belirli saatlerde girmek-çıkmak imkansız hale gelmişken, sorunu çevre yoluyla ilişkilendirmek doğru değildir. Ayrıca kentin 2-3 ana aksı üzerine hababam AVM dikmek de elbette sırf trafik değil tüm altyapı kullanımlarıyla ilgili büyük bir kriz yaratmaktadır. Burada tartışılması gereken çevre yolu değil, doğru düzgün, araştırma ve bilimsel verilere dayanan trafik planlaması yapılması ve somut çözüm önerilerinin buradan çıkmasıdır. Genç işadamlarımız neden bu aşamaları atlayıp direkt çevre yolunun peşine düşmüştür acaba? YANITLA
Ali Can
Sevgili Kutay Karabağ, Google Map ya da Earth ile bakarsanız Avrupa şehirleri ile Ankara 'nın İstanbul'un farkını daha iyi anlarsınız. Bizim ülkemizde bütün sokaklar tek bir caddeye çıkar. Koskoca İstanbul ve Ankaraya bak haritadan ,sadece sarı renkli bir kaç cadde görürsünüz. Orta halli bir avrupa şehrine bak bir çok cadde vardır. Yani olay sadece avm alt geçit değildir. İki büyük şehirde yaşayan insanlar sabah ve akşam kullanabilecekleri yol sayısı sadece ve sadece iki adettir üçüncüsü yok. O yüzden cadde sayısının artması gerekiyor. AVMlere yer değiştirerek sorunu çözemezsin.