''Başkent'e Yapılacak Yeni Bir Çevre Yolu, Gereksiz Değil Büyük Bir İhtiyaçtır''
Ankara Genç İşadamları Derneği (ANGİAD) Başkanı Abdullah Değer,
Ankara'nın trafik yoğunluğu bakımından adeta İstanbul'la yarışır hale geldiğini,
yeni bir çevre yolunun büyük bir ihtiyaç olduğunu bildirdi.
Değer, yaptığı yazılı açıklamada, Ankara'nın mevcut çevre yolunun tamamına
yakın bölümünün şehir içinde kaldığını, yeni bir çevre yolunun yapılmasının
Başkent için kaçınılmaz olduğunu belirtti.
2023 yılında 100 yıllık bir ülkenin Başkenti için mükemmel bir ulaşım planına
ihtiyaç duyulduğunu ifade eden Değer, ''Çevre yolunun dışına taşan yerleşim
yerleri büyük bir alanı kaplıyor. Turkuaz Konutlarının olduğu bölge, Eryaman,
Sincan, Elvankent, Yenikent, Bağlum, Pursaklar, Saray, Karacaören, Gölbaşı,
Kutludüğün, Kıbrıs Köyü, Yenihisar, Temelli, Esenboğa Havalimanı ve Çubuk'un bu
bölgeden uzak kaldığını görmekteyiz'' görüşünü savundu.
ANGİAD'ın yeni dönem yönetiminin, lobi çalışması yürüteceği projeler
içerisinde de yer alan ''3. Çevre Yolu Projesi''nin mutlaka Çubuk yakınında
hayata geçirilmesi gerektiğine işaret eden Değer, şunları kaydetti:
''Çünkü Çubuk'ta Ankara'nın önemli bir hayvancılık merkezi bulunmakta. Daha
da önemlisi dev sanayi bölgesi Malıköy'deki Başkent Organize Sanayi Bölgesi,
Anadolu OSB, ASO 2. ve 3. Organize Sanayi Bölgeleri de yeni çevre yoluyla
buluşturulmalı. Yeni çevre yoluna diğer çevre yolundan 10 yerden bağlantı
yapılması Ankara'da ulaşıma rahat bir nefes aldıracaktır. Ankara, trafik
yoğunluğu bakımından da adeta İstanbul'la yarışır hale gelmiştir. Başkent'e
yapılacak yeni bir çevre yolu, gereksiz değil büyük ihtiyaçtır. Zaman içerisinde
bu ihtiyaç daha fazla hissedilecektir. Yeni çevre yolunun hayata geçirilmesi
birkaç yılı alacaktır. Bu nedenle ilgili kurumların şimdiden çalışmalara,
planlama yapmaya başlaması gerekmektedir.''