İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, inşaatı
24 saat esasına göre devam eden “Çağlayan Kavşak ve Meydan Düzenleme
Projesi”nde incelemelerde bulundu. İnceleme öncesinde inşaatta çalışan
işçilerle hatıra fotoğrafı çektiren Kadir Kadir Topbaş'a, kalıpçı kalfası
Ömer Varol ustalık keserini hediye etti. Topbaş, ilk kez bir
keser hediye aldığını belirterek, “Bir mimara da yakışır, keserin hakkını
veririz” dedi. Keserin üzerine bugünün tarihini ve ustanın ismini yazan Başkan
Topbaş, cebindeki kalemini çıkararak ustaya hediye etti. İncelemenin ardından
basın mensuplarına açıklama yapan Başkan Topbaş, bir mimarın demir
bağlayabilmesi ve kalıp çakabilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Birçok mimar
maalesef şantiyede bu malzemelere dokunmuyor. Ama biz geçmişte bütün yapı
malzemelerine dokunarak, uygulayarak yetiştik. Onun için elimiz keser de tutar,
demir de bağlar, kalıp da çakar, tuğla da örer, seramik de döşer. İş başa
düşünce yapabiliyoruz, yanlışı da görebiliyoruz” diye konuştu.
Çağlayan Nisan’da tamamlanıyor
Basın mensuplarına inşaat çalışmaları hakkında bilgiler de veren Kadir
Topbaş, 80 milyon maliyetli “Çağlayan Kavşağı ve Meydan Düzenleme Projesi”nin
yüzde 53’ünün tamamlandığını ve Ekim sonunda başlayan inşaatın Nisan ayında
biteceğini söyledi. Çağlayan'da İstanbul'un önemli bir eseri olan Adliye
Sarayının bitme aşamasına geldiğini ifade eden Topbaş, şöyle konuştu;
“Trafiğin yer alınması konusunda bir proje çalışması yaptık. Kaynağını
Ulaştırma Bakanlığı veriyor. İhalesini yaptık. Şu anda 80 milyon maliyetli bir
iş ve yüzde 53'ü tamamlandı. Ekim sonunda başlayan inşaat nisan ayında bitecek.
Proje kapsamında 36 adet gece kondu ve işyeri niteliğindeki yapının kaldırıldı.
Ayrıca projeye 800 araçlık bir otopark da ilave edildi.”
Sırada Taksim, Beşiktaş ve Aksaray var
Sabah saatlerinde yaptıkları toplantıda Taksim Meydanı’ndaki
kavşak düzenlemesi ve yayalaştırma çalışmasıyla ilgili 5 alternatif projeyi
incelediklerini ifade eden Başkan Kadir Topbaş, 2 projeyi elediklerini, 3 proje
üzerinde daha detaylı çalışma yapılmasını istediğini kaydetti. Taksim Meydan
Projesi'nin biraz maliyetli ancak trafiği rahatlatacak bir çalışma olacağını
ifade eden Başkan Topbaş, Taksim Meydanı'nı önemsemesi nedeniyle bu projeyi
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a da sunacaklarını dile getirdi.
Kadir Topbaş, “Projeyi, ilgili kurum ve kuruluşlardan da görüşler alarak
önümüzdeki 2011 yılı içinde aktifleştirmeyi, şehrin en önemli merkezlerinden
birisini gerçek anlamda bir meydan haline getirmeyi ve trafikten arındırmayı,
yayaya saygılı bir kent oluşturmak için önemli adımlardan biri olarak
görmekteyiz” şeklinde konuştu. Taksim Meydan Projesi'ndeki ana temanın, bu
bölgedeki trafiği Taksim Meydanı'nda görmemek ve Atatürk Kültür Merkezi'ne
yürüyerek ulaşabilmek olduğunu ifade eden Topbaş, bu projeyi hayata geçirirken
Sıraselviler ve İlkyardım Hastanesi gibi aksların da dikkate alınacağının altını
çizdi.
Beşiktaş Meydanı'nda da kentsel tasarım projesinin
tamamlandığına dikkat çeken Topbaş, şunları kaydetti; “Beşiktaş’ta çarşıdan
denize kadar yürüyerek gidebileceğiniz bir meydan ortaya çıkıyor. Onun da
projeleri kuruldan onandı. Yoğun trafik içinde yapmak kolay değil ama herkesin
beğeneceği ve kent yaşamına katkısı olacak bir proje olacak. Aksaray’da da
viyadüğü kaldırarak kente önemli bir meydan daha kazandıracağız. Üsküdar
Meydanı'nı da çok daha büyük bir meydan haline getirmek için de çalışmalar devam
ediyor.”
Çağlayan Meydanı ile ilgili detaylar…
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Ulaştırma Bakanlığı işbirliğiyle yapılan
Çağlayan Kavşağı ve Meydan Düzenlemesi Projesi” kapsamında, Çağlayan Kavşağı 2
katlı kavşak haline getirilerek trafik yer altına alınıyor. Bu çerçevede 13 bin
metrekarelik alanda toplam 700 metre uzunluğunda bir alt geçit yapılıyor ve
Çağlayan Meydanı 22 bin metrekarelik yayalaştırılmış bir alana sahip bir meydan
haline geliyor.
Proje ile Mecidiyeköy katılımı-Çağlayan Kavşağı arası köprülü kavşak ve
bağlantı yolları ile Adalet Sarayı yerleşkesinin gerek Mecidiyeköy katılımı,
gerekse D-100 İstanbul-Edirne devlet yoluna entegrasyonun sağlanması da
amaçlanıyor. İnşaatta 210 işçi, 80 mühendis ve 200 hafriyat taşıyıcı personel 24
saat esasına göre çalışıyor.
|