Başkan Topbaş: Bir Mimar Kalıp da Çakmalı Tuğla da Örmeli



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, inşaatı 24 saat esasına göre devam eden “Çağlayan Kavşak ve Meydan Düzenleme Projesi”nde incelemelerde bulundu. İnceleme öncesinde inşaatta çalışan işçilerle hatıra fotoğrafı çektiren Kadir Kadir Topbaş'a, kalıpçı kalfası Ömer Varol ustalık keserini hediye etti. Topbaş, ilk kez bir keser hediye aldığını belirterek, “Bir mimara da yakışır, keserin hakkını veririz” dedi. Keserin üzerine bugünün tarihini ve ustanın ismini yazan Başkan Topbaş, cebindeki kalemini çıkararak ustaya hediye etti. İncelemenin ardından basın mensuplarına açıklama yapan Başkan Topbaş, bir mimarın demir bağlayabilmesi ve kalıp çakabilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Birçok mimar maalesef şantiyede bu malzemelere dokunmuyor. Ama biz geçmişte bütün yapı malzemelerine dokunarak, uygulayarak yetiştik. Onun için elimiz keser de tutar, demir de bağlar, kalıp da çakar, tuğla da örer, seramik de döşer. İş başa düşünce yapabiliyoruz, yanlışı da görebiliyoruz” diye konuştu.

Çağlayan Nisan’da tamamlanıyor

Basın mensuplarına inşaat çalışmaları hakkında bilgiler de veren Kadir Topbaş, 80 milyon maliyetli “Çağlayan Kavşağı ve Meydan Düzenleme Projesi”nin yüzde 53’ünün tamamlandığını ve Ekim sonunda başlayan inşaatın Nisan ayında biteceğini söyledi. Çağlayan'da İstanbul'un önemli bir eseri olan Adliye Sarayının bitme aşamasına geldiğini ifade eden Topbaş, şöyle konuştu;

“Trafiğin yer alınması konusunda bir proje çalışması yaptık. Kaynağını Ulaştırma Bakanlığı veriyor. İhalesini yaptık. Şu anda 80 milyon maliyetli bir iş ve yüzde 53'ü tamamlandı. Ekim sonunda başlayan inşaat nisan ayında bitecek. Proje kapsamında 36 adet gece kondu ve işyeri niteliğindeki yapının kaldırıldı. Ayrıca projeye 800 araçlık bir otopark da ilave edildi.”

Sırada Taksim, Beşiktaş ve Aksaray var

Sabah saatlerinde yaptıkları toplantıda Taksim Meydanı’ndaki kavşak düzenlemesi ve yayalaştırma çalışmasıyla ilgili 5 alternatif projeyi incelediklerini ifade eden Başkan Kadir Topbaş, 2 projeyi elediklerini, 3 proje üzerinde daha detaylı çalışma yapılmasını istediğini kaydetti. Taksim Meydan Projesi'nin biraz maliyetli ancak trafiği rahatlatacak bir çalışma olacağını ifade eden Başkan Topbaş, Taksim Meydanı'nı önemsemesi nedeniyle bu projeyi Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a da sunacaklarını dile getirdi.

Kadir Topbaş, “Projeyi, ilgili kurum ve kuruluşlardan da görüşler alarak önümüzdeki 2011 yılı içinde aktifleştirmeyi, şehrin en önemli merkezlerinden birisini gerçek anlamda bir meydan haline getirmeyi ve trafikten arındırmayı, yayaya saygılı bir kent oluşturmak için önemli adımlardan biri olarak görmekteyiz” şeklinde konuştu. Taksim Meydan Projesi'ndeki ana temanın, bu bölgedeki trafiği Taksim Meydanı'nda görmemek ve Atatürk Kültür Merkezi'ne yürüyerek ulaşabilmek olduğunu ifade eden Topbaş, bu projeyi hayata geçirirken Sıraselviler ve İlkyardım Hastanesi gibi aksların da dikkate alınacağının altını çizdi.

Beşiktaş Meydanı'nda da kentsel tasarım projesinin tamamlandığına dikkat çeken Topbaş, şunları kaydetti; “Beşiktaş’ta çarşıdan denize kadar yürüyerek gidebileceğiniz bir meydan ortaya çıkıyor. Onun da projeleri kuruldan onandı. Yoğun trafik içinde yapmak kolay değil ama herkesin beğeneceği ve kent yaşamına katkısı olacak bir proje olacak. Aksaray’da da viyadüğü kaldırarak kente önemli bir meydan daha kazandıracağız. Üsküdar Meydanı'nı da çok daha büyük bir meydan haline getirmek için de çalışmalar devam ediyor.”

Çağlayan Meydanı ile ilgili detaylar…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Ulaştırma Bakanlığı işbirliğiyle yapılan Çağlayan Kavşağı ve Meydan Düzenlemesi Projesi” kapsamında, Çağlayan Kavşağı 2 katlı kavşak haline getirilerek trafik yer altına alınıyor. Bu çerçevede 13 bin metrekarelik alanda toplam 700 metre uzunluğunda bir alt geçit yapılıyor ve Çağlayan Meydanı 22 bin metrekarelik yayalaştırılmış bir alana sahip bir meydan haline geliyor.    

Proje ile Mecidiyeköy katılımı-Çağlayan Kavşağı arası köprülü kavşak ve bağlantı yolları ile Adalet Sarayı yerleşkesinin gerek Mecidiyeköy katılımı, gerekse D-100 İstanbul-Edirne devlet yoluna entegrasyonun sağlanması da amaçlanıyor. İnşaatta 210 işçi, 80 mühendis ve 200 hafriyat taşıyıcı personel 24 saat esasına göre çalışıyor.