“Kapanan AVM’lerle Milli Servet...
AVM'lere 'Bayram' ve 'Referandum'...
AVM'lerde Ziyaretçi Sayısında Düşüş
'Yeni AVM Yatırımlarında Düşüş...
AVM'ler Nisanda Baharı Yaşadı
Türkiye'deki AVM Sayısı 390'a Çıktı
AVM'lerin Üçte Biri İndirim Yapmadı
AVM Ciroları Yüzde 7 Büyüdü
Faiz Yüzde 7’ye İnerse TL...
Caddelere AVM Modeli!
AVM’ler Plansız Arttı
AVM'lerde Ziyaretçi Düştü, Ciro Arttı
Şişli Endüstri Yerine AVM...
Yurt Arazisi Yerine AVM Diktiler
Doların Yükselişi, AVM Endeksini Düşürdü
Mobilyacılara ‘İhracatçı’ AVM Geliyor!
AVM Yapılaşması Zirveyi Gördü
AVM Ciro Endeksi Arttı
AVM'ler 'Kur'a Önlem Alacak
AVM’ler Boşalıyor
Dudullu’ya 100 Milyon Dolarlık...
"AVM'lerin Güvenle Ziyaret...
7 Yılda 100 Yeni AVM İnşa Edilecek!
AVM'lere Plaka Tanıma Sistemi Geliyor
AVM'lerin Sayısı 10 Yılda 379'a Çıktı!
AVM'lere Yatırımcı İlgisi Azalıyor
AVM’lerde Yeni Dönem Başlıyor
AVM Ciro Endeksi Arttı!
Bakanlık Araştırdı: Neden AVM'ye Gidiyoruz?
Gümrük Bakanlığının araştırmasına göre, gençler, yaşlılara göre, kadınlar erkeklere göre AVM’yi daha fazla tercih ediyor. 50 yaş ve üzeri müşteriler ise daha çok esnaftan alışveriş yapıyor. AVM'yi tercih etmenin başlıca nedeni ise otopark.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, esnafın sorunlarına yönelik sektör analizleri yaparken, müşterilerin neden esnaf yerine AVM'leri tercih ettiğini araştırdı. Bakanlık, deri, giyim, ayakkabı, gıda, taşıt, makine, madeni eşya ve ulaştırma sektörlerinden hizmet alan 4 bin kişiye yönelik müşteri araştırması yaptı. Bakanlığın araştırmasına göre, gençler, yaşlılara kıyasla AVM'yi daha fazla tercih ederken, 50 yaş ve üzeri müşteriler ise daha çok esnaftan alışveriş yapıyor.
Park yeri önemli etken Habertürk'ten Deniz Çiçek'in haberine göre; kadınlar da erkeklere oranla alışverişlerinde daha fazla AVM'yi tercih ediyor. Vatandaşların AVM'yi tercih etme nedenleri arasında, AVM'lerdeki ürünlerin kalitesi ve çeşitliliği öne çıkıyor. Park yeri kolaylığı, konfor, tüketici haklarına saygı, rahatsız edilmeden ürün seçebilme olanağı, ödeme seçenekleri ve ürünü deneyerek alabilme olanağı da tercih nedenleri arasında sayıldı. Tüketiciye saygı kriteri Analizde, esnafın ekonomik açıdan daha iyi konuma gelmesi için büyümesi, ürün ve hizmet çeşitliliğini artırması gerektiği belirtilirken, genç müşterilere yönelik teknolojik gelişmelerin takip edilmesi önerildi. 50 yaş ve üzeri müşteri de esnafın tüketici haklarına saygı göstermesi gerektiğini dile getirdi. AVM'ye karşı esnaf çarşısı Araştırmada, esnafa yönelik olarak, müşteriler için cazip imkânlarla donatılmış esnaf çarşılarının kurulması gerektiğine dikkat çekildi. Araştırmada, "Markalaşma yoluna gitmeleri, kaliteyi ve iyi hizmeti ön plana almaları, tüketici haklarını korumaları ve kendilerini teknolojik yeniliklere göre geliştirmeleri önemli" dendi. |