Antik Kentte Yer Altı Radarıyla...
Ayasofya’da Süreç Uzayabilir
Ayasofya’yı 12 Yılda 31 Milyon...
1 Milyon Liraya Restore Edilen...
Tarihi Kapalıçarşı'nın Çatısı...
UNESCO'dan Ayasofya Açıklaması
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan...
Avrupa Parlamentosu'ndan Ayasofya Kararı
Ayasofya'da Restorasyon Çalışmaları...
CHP'den 'Ayasofya Camisi'ne...
1700 Yıllık Ayasofya'ya Cam Kapı
Ayasofya Müzesi'nin Kaderini...
Ayasofya Yer Altı Radarı İle İncelendi
Ayasofya’nın zemin yüzeyinde yapılan ölçümler sonucunda hazırlanan raporda; yüzeyde gözüken kılcal çatlakların, tramvay hatları ve ağır tonajlı araç geçişleri nedeniyle ileride büyük çatlaklar oluşturabileceği kaydedildi.
İstanbul’un en önemli tarihi yapılarından Ayasofya’da zemin yüzey deformasyonları yer altı radarı (GPR) ile incelendi. Tahribat bırakmayan yer altı radarı (GPR) tekniği uygulanarak gerçekleştirilen çalışma kapsamında farklı frekanslara sahip antenler kullanılarak Ayasofya’nın galeri katı, güney kanadı, cennet kapısı önünde ölçümler yapıldı, çatlakların ve zayıf bölgelerin durumları tespit edildi. Çalışmada, ince çatlakların ana çatlaklar ile bağlantısının durumu da araştırıldı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Jeofizik Mühendisliği’nde Efecan Belce, aynı üniversitenin Mühendislik Fakültesi Jeofizik Mühendisliği Bölümü’nden Tolga Bekler, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği’nden Yunus Can Kurban ile Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Madencilik ve Maden Çıkarma Bölümü’nden Cahit Çağlar Yalçıner tarafından gerçekleştirilen çalışma sonucu raparlaştırıldı. Milliyet'ten Mert İnan'ın haberine göre; raporda, “Mimar Sinan’ın takviyesinden sonra Ayasofya’da herhangi bir yıkım olduğuna dair bir kanıt bulunmamakta olup, ancak bölgenin tarihi kayıtlarında çok sayıda deprem kaydedilmiştir. Halen yoğun olarak ziyaret edilen Ayasofya Müzesi’nde, özellikle galeri tabanındaki deformasyon ve zemindeki çatlakların varlığı dikkat çekmektedir” denildi. Kılcal çatlaklar var |