zellikle son 10 yıldır yarattığı katma değer ve istihdam olanaklarıyla
Türkiye ekonomisi için lokomotif görevi üstlenen emlak sektörü, sadece konut
üretiminde değil satış tekniklerinde de önemli gelişme kaydetti. Uzun yıllardır
sektörde faaliyet gösteren firmaların yanı sıra, sermayesi olan ve yeni bir
yatırım alanı arayışında olanların da girmesi ile büyüyen emlak sektörü,
aynı zamanda yepyeni bir iş kolunu da ortaya çıkardı.
Ediz Giray’ın öncülüğünde proje yönetimi, inşaat,
danışmanlık ve mühendislik konularında faaliyet göstermek üzere 2006
yılında kurulan Avrupa PY, geliştirdiği satış formülleri
ile doğru satışın reçetelerini hazırlıyor ve hızlı bir satışla proje karını
maksimize ediyor. Artık mimar ve mühendislerin yanı sıra proje danışmanları da
inşaat sektörünün vazgeçilmezleri arasında yer alırken, emlak danışmanlığı
şirketlerinin ilklerinden olan Avrupa PY, 2011 yılında 20 bin konuta
danışmanlık yaptı toplamda 1 milyar dolarlık portföyü yönetti.
Doğru strateji, hızlı satış
Avrupa PY, Mitaş İnşaat’ın Parkone, Aydınlı Grup’un
Solarkent, Maryapı’nn G Plus, DPU’nun
1stanbul ve son olarak da Aydınlı Yapı, Keleşoğlu, Metal
Yapı’nın Florya’da hayata geçireceği Koru Florya projesine
danışmanlık yapıyor. Konut satışı ve pazarlamasında sundukları danışmanlık
hizmetleriyle müşterilerine rekabet avantajı, operasyonel verimlilik, etkin iş
modelleri, hızlı satış ve katma değer sağladıklarını belirten Avrupa PY
Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Giray, “Özellikle son yıllarda
konut sektöründe arzın artmasıyla birlikte tüketici de bilinçlendi. Tüketici
artık her türlü detayı inceliyor, alternatifleri birbirleriyle karşılaştırıyor
ve satış ofislerine sorularla geliyor, işte bu noktada devreye ortaya
çıkardığınız ürünün detayları giriyor. Doğru strateji satışı da hızlandırır”
diye konuştu.
İyi satışın formülü!
Bir projenin satışında en önemli argümanın baştan itibaren doğru planlama
yapmak olduğunu söyleyen Ediz Giray, “Doğru satışın formülünü bulan
firmalar bu işten kazançlı çıkar” dedi. Giray konuşmasını şöyle
sürdürdü:
“Ürünün daha mimari proje aşamasındayken fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi
çok önemli. Ortaya çıkardıktan sonra üzerinde değişiklik yapabileceğiniz bir
ürün değil konut. Farklı tasarım, doğru planlama, iyi mühendislik ve doğru satış
yöntemleri ile projenin başarısının sağlam temellere oturtulması şart”.
Satışa başlanmış ama bir şekilde satış sıkıntısı yaşayan projelerde de
reorganizasyon yaptıklarını belirten Ediz Giray, hastasındaki belirtilerden yola
çıkarak teşhis koyup tedaviye geçen bir doktor gibi çalıştıklarını anlattı. Bu
projelerde ilk adım olarak projenin tamamını tüm yönleriyle masaya yatırarak
sorunun kaynağını tespit ettiklerini, sonrasında da sorunların ortadan
kaldırılmasını sağladıklarını ve yeni satış stratejileri oluşturarak müşteriye
sunduklarını kaydetti.
|