Avrupa PY 20 Bin Konuta Danışmanlık Yaptı 1 Milyar Dolarlık Portföy Yönetti



Özellikle son 10 yıldır yarattığı katma değer ve istihdam olanaklarıyla Türkiye ekonomisi için lokomotif görevi üstlenen emlak sektörü, sadece konut üretiminde değil satış tekniklerinde de önemli gelişme kaydetti. Uzun yıllardır sektörde faaliyet gösteren firmaların yanı sıra, sermayesi olan ve yeni bir yatırım alanı arayışında olanların da girmesi ile büyüyen emlak sektörü,  aynı zamanda yepyeni bir iş kolunu da ortaya çıkardı.

Ediz Giray’ın öncülüğünde proje yönetimi, inşaat, danışmanlık ve mühendislik konularında faaliyet göstermek üzere 2006 yılında  kurulan Avrupa PY, geliştirdiği satış formülleri ile doğru satışın reçetelerini hazırlıyor ve hızlı bir satışla proje karını maksimize ediyor. Artık mimar ve mühendislerin yanı sıra proje danışmanları da inşaat sektörünün vazgeçilmezleri arasında yer alırken, emlak danışmanlığı şirketlerinin ilklerinden olan Avrupa PY, 2011 yılında 20 bin konuta  danışmanlık yaptı toplamda 1 milyar dolarlık  portföyü yönetti.

Doğru strateji, hızlı satış

Avrupa PY, Mitaş İnşaat’ın Parkone, Aydınlı Grup’un Solarkent, Maryapı’nn G Plus,  DPU’nun 1stanbul ve son olarak da Aydınlı Yapı, Keleşoğlu, Metal Yapı’nın Florya’da hayata geçireceği Koru Florya projesine danışmanlık yapıyor. Konut satışı ve pazarlamasında sundukları danışmanlık hizmetleriyle müşterilerine rekabet avantajı, operasyonel verimlilik, etkin iş modelleri, hızlı satış ve  katma değer sağladıklarını belirten Avrupa PY Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Giray, “Özellikle son yıllarda konut sektöründe arzın artmasıyla birlikte tüketici de bilinçlendi. Tüketici artık her türlü detayı inceliyor, alternatifleri birbirleriyle karşılaştırıyor ve satış ofislerine sorularla geliyor, işte bu noktada devreye ortaya çıkardığınız ürünün detayları giriyor. Doğru strateji satışı da hızlandırır” diye konuştu.

İyi satışın formülü!

Bir projenin satışında en önemli argümanın baştan itibaren doğru planlama yapmak olduğunu söyleyen  Ediz Giray, “Doğru satışın formülünü bulan  firmalar  bu işten kazançlı çıkar” dedi. Giray konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Ürünün daha mimari proje aşamasındayken fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi çok önemli. Ortaya çıkardıktan sonra üzerinde değişiklik yapabileceğiniz bir ürün değil konut. Farklı tasarım, doğru planlama, iyi mühendislik ve doğru satış yöntemleri ile  projenin başarısının sağlam temellere oturtulması şart”.

Satışa başlanmış ama bir şekilde satış sıkıntısı yaşayan projelerde de reorganizasyon yaptıklarını belirten Ediz Giray, hastasındaki belirtilerden yola çıkarak teşhis koyup tedaviye geçen bir doktor gibi çalıştıklarını anlattı. Bu projelerde ilk adım olarak projenin tamamını tüm yönleriyle masaya yatırarak sorunun kaynağını tespit ettiklerini, sonrasında da sorunların ortadan kaldırılmasını sağladıklarını ve yeni satış stratejileri oluşturarak müşteriye sunduklarını kaydetti.