Avrasya Tüneli'ni 5 Yılda...
Avrasya Tüneli İnovasyon Ödülü Aldı
Avrasya Tüneli’nde Döviz Kuru...
Avrasya Tüneli'ni 4,1 Milyon...
Avrasya Tüneli Yüzde 26 Zamlandı
Avrasya Tüneli Geçiş Ücretine...
Avrasya Tüneline 391 Milyon...
Avrasya Tüneli'ne Uluslararası...
Avrasya Tüneli’nin Garantisi,...
Avrasya Tüneli'nin Ekonomiye Katkısı 6 Milyar Lira Oldu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli'nin ülke ekonomisine katkısının 6 milyar lirayı bulduğunu kaydetti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Avrasya Tüneli'ni kullanan sürücülerin, toplamda 111 milyon saat zaman ve 152 bin ton yakıt tasarrufu, 64 bin ton emisyon azalımı ve 1,3 milyar araç-kilometre azalmasıyla oluşan kaza maliyeti tasarrufu elde etmesi sonucunda, tünelin ülke ekonomisine katkısı 6 milyar lirayı buldu." ifadesini kullandı. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli'ni ziyaret etti, kontrol merkezindeki yetkililerden bilgi aldı. Tünelin İstanbul'da trafik sıkışıklığını önemli ölçüde rahatlattığını belirten Karaismailoğlu, "4 yılda tüneli kullanan araçların yüzde 86'sı İstanbul plakalı olurken, İstanbul'u sırasıyla Ankara, Kocaeli, Bursa ve İzmir izledi." bilgisini paylaştı. Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli'nin İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Koşuyolu-Kumkapı Hattı'nda hizmet veren ve dünyada 2 kıtayı birbirine bağlayan ilk "2 katlı kara yolu tüneli" olduğunu bildirdi. Tünelin, yaklaşım yollarıyla toplam 14,6 kilometrelik bir güzergahı kapsadığına dikkati çeken Karaismailoğlu, şunları kaydetti: "Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen 2 katlı tünelden ve bağlantı tünellerinden oluşuyor. Geriye kalan 9,2 kilometrelik kısım ise Avrupa ve Asya yakalarındaki bağlantı ve yaklaşım yollarını kapsıyor. Yapımına 2013'te başlanan ve 22 Aralık 2016'da hizmete açılan proje, ulusal ve uluslararası mega projeler arasında pek çok ilki de barındırıyor. Yüzde 95'i Türk, toplam 700 mühendis ve 12 binden fazla kişinin 14 milyon adam/saat çalışmasıyla planlanandan 8 ay önce tamamlanan projede, insan odaklı iş yaklaşımı sayesine hiç ölümlü kaza yaşanmadı." Karaismailoğlu, tünelin ülke ekonomisine katkısına işaret ederek şu bilgileri verdi: "Kozyatağı-Bakırköy koridoru dikkate alınarak yapılan hesaplamalarda, Avrasya Tüneli'ni kullanan sürücülerin, toplamda 111 milyon saat zaman ve 152 bin ton yakıt tasarrufu, 64 bin ton emisyon azalımı ve 1,3 milyar araç-kilometre azalmasıyla oluşan kaza maliyeti tasarrufu elde etmesi sonucunda, tünelin ülke ekonomisine katkısı 6 milyar lirayı buldu. Avrasya Tüneli, İstanbul'un yanı sıra çevre illerden gelen sürücülerin de sıkça tercih ettiği bir güzergah oldu." "Tünel içindeki olaylara 1 dakika 58 saniyede müdahale edildi" |