HES ve RES'ler için Kamulaştırma...
Avrasya Tüneli İnşaatında İlginç Yöntem!
Avrasya Tüneli'nin İçi İşte...
Avrasya Tüneli'ne 11 Gün Boyunca...
Anket Devam Ediyor, Avrasya...
Avrasya Tüneli'ni Sürücüler...
Avrasya Tüneli Projesinin...
Avrasya Tüneli'ne Açılmadan Zam Geldi!
İstanbul'un Altına 145 km. Tünel
4 İl için Acele Kamulaştırma Kararı
Avrasya Tüneli İnşaatında...
İşte Avrasya Tüneli Projesinde Son Durum
İlk Kez Havadan Görüntülendi
Binali Yıldırım: Avrasya Tüneli...
8 Ay Önce Açılacak
Avrasya Tüneli'ne Kamulaştırma Düzenlemesi
İstanbul'un Anadolu ve Avrupa yakasını, 5'inci kez birbirine bağlayacak “Avrasya Tüneli planları, her iki yakada da yeniden düzenlenen kavşak ve yol genişletme çalışmalarının eklenmesiyle tekrar askıya çıktı.
DHA'nın haberine göre, revize edilen planda, altyapı çalışmalarının “özel mülkiyetin olmadığı alanlarda çözülmesi göz önünde tutularak yeniden planlanma mecburiyeti doğduğu" ifadelerine yer verildi.
Tünel projesi 2011 yılında onaylanmıştı Avrupa yakasında Kazlıçeşme'den başlayacak, Anadolu yakasında ise Göztepe Kavşağı mevkiinde sona erecek proje, 2011 yılında onaylanarak, temeli atılmıştı. Plan, projeye o günden bu güne kadar her iki yakada sürdürülen çalışmaların da eklenmesi nedeniyle revize edildi. Planda ne değişti Avrupa yakasındaki sahil bandı olan Kennedy Caddesi'nde sürdürülen yol genişletme ve kavşak çalışmaları yeni plana işlendi. Kazlıçeşme'den Kumkapı'ya kadar 561 bin metrekarelik alanda yer alan kavşaklar yeniden düzenlenerek genişletildi. 2011 yılında hazırlanan planda yer almayan Yenikapı Dolgu Alanı, mevcut İDO feribot iskelesi gibi alanlar da plana işlendi. Öte yandan planın Asya yakasındaki ayağında ise E-5 güzergâhında bulunan Göztepe Köprüsü'nden Haydarpaşa limanına kadar olan yaklaşık 500 bin metrekarelik alanda çok fazla değişikliğe gidilmedi. Özel mülkiyetin olmadığı alanlar tercih edildi Kamulaştırma maliyetlerinin düşük olması için projenin özel mülkiyet alanlarından ziyade kamusal alanlardan geçirilmesine dikkat edildi. Planlar için hazırlanan raporda, altyapı çalışmalarının “özel mülkiyetin olmadığı alanlarda çözülmesi göz önünde tutularak yeniden planlanma mecburiyeti doğduğu" ifadelerine yer verildi. Avrasya Tüneli'nin Avrupa ayağı 'dünya tarih mirasının' içine çıkıyor Projenin Avrupa ayağı, İstanbul'un tarihi alanları içinde yer alan UNESCO Dünya Tarihi Mirası Alanı içerisinde yer alıyor. Kazlıçeşme'den Kumkapı'ya kadar uzanan “Tarihi Yarımada'nın da bulunduğu alan 'tarihi ve kentsel sitö alanı olarak kabul ediliyor. Ayrıca birinci derece koruma bölgesi olan “Kara surlarıö ve kara surları ile deniz surlarının birleştiği “Mermer Kule" de proje sınırları içerisinde yer alıyor. Avrasya Tüneli'nin rotası nasıl olacak Kamuoyunda 'Avrasya Tüneli' olarak bilinen 'İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi' Avrupa yakasında Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Çatladıkapı mevkiinde yol üstüne çıkacak, Anadolu tarafında ise Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde sona erecek. Tünele girişin sağlandığı yollarla birlikte toplam 14.6 kilometreden oluşan projenin boğaz altında yer alacak kısmının uzunluğu ise 5.5 kilometre olacak. İtiraz süresi 30 gün Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda duyurulan revize planlar, 30 gün boyunca askıda kalacak ve 21 Mayıs 2016'da askıdan inecek. |