Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

AVM Yatırımlarında Yere Sağlam Basmak Gerek

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) - GfK Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilen AVM Tüketici Algı Araştırması sonuçları, AYD tarafından düzenlenen AVM Algı Araştırması Konferansı'nda açıklandı. Konferansın açılışında konuşan AYD Başkanı Hakan Kodal, AVM açılışlarında mümkün olduğu kadar temkinli olunması gerektiğini belirterek, ''Bu sene

yapi.com.tr / AA
AVM Yatırımlarında Yere Sağlam Basmak Gerek

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) - GfK Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilen AVM Tüketici Algı Araştırması sonuçları, AYD tarafından düzenlenen AVM Algı Araştırması Konferansı'nda açıklandı. Konferansın açılışında konuşan AYD Başkanı Hakan Kodal, AVM açılışlarında mümkün olduğu kadar temkinli olunması gerektiğini belirterek, ''Bu sene sağlam yere basmamız gerektiğini konuşuyoruz'' dedi. Tüketicilerin eskiye göre çok bilinçli olduğunu, ne istediğini bildiğini söyleyen Kodal, alışveriş merkezleri ve markalar arasındaki rekabetin tüketiciye fiyat avantajı ve çeşitlilik olarak döndüğünü vurguladı.
    
Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 70'inin hazır giyim ve aksesuarı AVM'lerden almayı tercih ettiklerini söyleyen Kodal, ayakkabı ve çantada bu oranın yüzde 60 olduğunu belirtti. Hakan Kodal, ''AVM'ler özellikle bayan tüketicilerin vazgeçilmezi haline geldi'' dedi. Tüketicilerin yüzde 51'inin pazar günleri alışverişi tercih ederken, yüzde 27'sinin cumartesi günleri tercih ettiğini söyleyen Kodal, hafa sonu alışverişi tercih eden tüketicilerin oranının yüzde 78 olduğuna dikkati çekti.

Kodal, ''AVM'ler vazgeçilmez. AVM'ler kentin belli açıklarını kapatıyor. Kadınlarımız güvenlik, otopark sorunu, kaldırımda rahat yürüme, taciz, güvenli alışveriş yapma, marka çeşitliliği açısından alışveriş merkezlerini tercih ediyor. Tüketicilerin bizi sahiplenmiş olması bize cesaret veriyor. Onlara daha iyi hizmet verebilmek hepimizi hedefi'' diye konuştu.


    
AVM'lerde geçirilen süre ortalama 3 saat
    
'AVM Ziyaretçisi Büyüteç Altında III' araştırması sonuçlarına göre, giyim, aksesuar, ayakkabı ve elektronik ürünler için en sık, alışveriş merkezleri tercih ediliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 70'i giyim, kuşam ve aksesuar alışverişi için AVM'leri tercih ederken, bu ürün grubunu yüzde 60 AVM tercih etme oranıyla ayakkabı ve yüzde 53 oranla elektronik ürün grupları izliyor.

Ürün gruplarına göre alışveriş yapma sıklığına bakıldığında, tüketiciler ortalama 2 ayda bir hazır giyim ve aksesuar, parfüm ve kişisel bakım ürünü kategorilerinden alışveriş yapmakta iken, 3 ayda bir ayakkabı alıyor.
Türkiye'de ortalama AVM'ye gitme sıklığı ayda 6 kez. Gençlerin ve yüksek sosyo-ekonomik sınıf mensuplarının AVM'ye gitme oranı daha yüksek.

AVM'lerde ortalama geçirilen süre 3 saat olurken, orta yaş en çok harcamayı yapıyor. Erkekler daha çok harcarken, tüketiciler alışveriş merkezlerine yalnız gitmiyor. AVM'lere yüzde 78 hafta sonu gitmeyi tercih ederken, ayda 6 kez gidilen AVM'lerde son ziyarette yapılan harcama tutarı ortalama 86 lira.

Dışarıda yeme sıklığı ayda ortalama 7 olurken bunlardan 3'ünü AVM'lerdeki cafe, restoran ve büfeler oluşturuyor. Ortalama kişi başı harcama tutarı 15 lira. Bu tutar İstanbul'da 19 lira olurken Anadolu'da 14 lira olarak belirtiliyor.
    
Araştırmaya katılanların yüzde 89'u AVM'lerin bulunduğu bölgenin gayrimenkulüne değer kattığını düşünürken, yüzde 85'i istihdam yarattığını, yüzde 84'ü şehrin hayatına renk kattığını, yüzde 81'i markalar arası rekabet ortamını yaratarak uygun fiyat ortamı sağladığını, yüzde 78'i de yeni markaların oluşumunu desteklediğini düşünüyor.

Anadolu'da ideal AVM kapalı alışveriş merkezleri olarak tanımlanırken, İstanbul'da göreceli olarak yarı açık alışveriş merkezleri daha yüksek oranda belirtiliyor. Kapalı AVM'lerin tercih edilmemesinin en önemli sebebi sigara yasağı olarak gösteriliyor. Ayrıca gençler kapalı alanlardan sıkıldıklarını ifade ediyor. 

Paco Underhill: Eğer AVM'lerin ana müşterisi kadınlarsa, neden tuvaletler bu kadar korkunç?

Konferansa katılan alışveriş antropoloğu Paco Underhill ise, erkeklerin yönettiği bir dünyada yaşandığını, ancak kadınların buna katılmasının beklendiğini söyledi. Underhill, ''Eğer 'alışveriş merkezlerinin ana müşterisi kadınlar' diyorsak, neden bu kadar korkunç tuvaletler var, neden temiz olmayan şeyler var bu alışveriş merkezlerinde'' dedi.
Bugün 30 yaşında çalışan bir kadının eşinden daha çok para kazandığını, yüksek öğrenim kurumlarındaki kadınların erkeklere göre iki kat daha fazla olduğunu söyleyen Underhill, ''Peki bize (erkekler) ne olacak? Egzotik ev kedileri gibi bir şey olacağız sonunda. Ekonomik krizde kadınlara göre daha çok erkek işini kaybetti. Dünyada kadınların ekmek kazanan konumunda olduğu hane sayısı her ay daha da yükseliyor'' diye konuştu.

Underhill, alışveriş merkezlerinin başarısının çoğunlukla çok iyi bir yöneticiye bağlı olduğunu, CEO'ya bağlı olmadığını belirtti. Underhill, ''Artık AVM sahiplerinden mekan tasarımcılarına dönüşüyoruz. Alışveriş yapan kişilerin belli bir malı satın almanın ötesinde merkezimize gelmeleri için onlara bir amaç vermemiz gerekiyor. Oturup 'ben buranın sahibiyim' demek yeterli değil. Bu çağ kapandı'' diye konuştu.

ETİKETLER: gayrimenkul kurum
http://www.yapi.com.tr/haberler/avm-yatirimlarinda-yere-saglam-basmak-gerek_90396.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!