Hızlı Trenin Güzergahı Belli Oldu
Tren Gitti; Onlar Müze de...
Başkentin Banliyö Trenleri...
İstanbul’dan Antalya’ya Hızlı...
“Haydarpaşa Tren Garı’nda...
Haydarpaşa'dan Son Tren de Kalktı!
Hızlı Tren Yolu Yarıladı!
Demir Ağlara ‘Makam Treni’
Aşırı Şikayet İhaleyi İstisnaya Götürdü
Büyüklüğü yarım milyar lirayı bulan Sincan- Ankara -Kayaş hattı ihalesine katılan neredeyse tüm firmalar birbirinden şikayetçi olunca, Devlet Demiryolları ilginç bir önlemle süreci hızlandırma kararı aldı.
Geçen yıl yapılan ihaleye 17 firma teklif verdi, 4 firmanın teklifi geçerli sayıldı ve ihale sonuçlandı. Ancak bu noktadan sonra şikâyet furyası başladı. Radikal'den Hacer Boyacıoğlu'nun haberine göre, ihaleye katılan firmalar, diğer firmaları şikâyet etti. Makyol-Cengiz, Gülermak-Kolin, Porr Bau, Comsa Sa-Seza-Açılım gibi dev firmaların 9 kez şikâyet mekanizmasını işletmesinin ardından, ihale iptal oldu. Devlet Demiryolları tekrar ihaleye çıkacak. Bu kez şikâyet önlemi olarak, projeyi dış kaynak finansmanıyla ihale edecek. Dış kaynak olduğu için ihale Kamu İhale Yasası’ndan istisna olacak.
Herkes KİK’e koştu Başkent Ray olarak bilinen Sincan-Ankara-Kayaş hattı ihalesine geçen yıl 25 Nisan’da çıkıldı. İhale Gülermak-Kolin ortaklığına kaldı. Porr Bau GmbH firması ikinci teklif oldu. Bu karar 1 yıl sürecek itirazlar silsilesini başlattı. Önce Porr Bau Gmbh, ihaleyi alan Gülermak-Kolin’in ihale dışı bırakılması için itiraz etti. Kurul itirazı reddetti. Hemen akabinde önce Öz Aras-İntekar Yapı-Uyum Yapı ortaklığı, ardından Comsa Sa-Açılım-Seza İnşaat, ihaleyi kazanan firmanın ve Porr Bau’nun ihale dışı bırakılması için şikâyetçi oldu. Kamu İhale Kurulu itirazcı firma Comsa Sa-Açılım-Seza’yı ihale dışı bıraktı; Makyol-Cengiz’in kalmasına karar verdi. Karar doğrultusunda 10 Ağustos’ta ihale komisyonu teklifleri tekrar değerlendirdi ve ihalenin yine Gülermak-Kolin’de kaldığını açıkladı. Ancak bu karar ardından 6 kez firmalar diğer şirketlerin ihale dışında kalması için kurula başvurdu. Kurul her seferinde kararını gözden geçirirken; bazı firmalar kurul kararıyla ilgili mahkeme sürecini de başlattı. Kurul da, kendi kararlarına firmaların yaptığı itirazlara mahkemede itiraz etti. Süreç, 3 Nisan’da ihalenin Kamu İhale Kurulu kararıyla iptal edilmesiyle son buldu. TCDD artık ihale için dış finansman modelini kullanacak. Bilgi veren yetkili “Bu kez Avrupa Yatırım Bankası finansmanı üzerinde duruluyor. İtiraz süreci hem daha hızlı hem de kısıtlı olacak” dedi. |