"116 Yıllık Gar AVM Yapılmak İsteniyor"
Yoksa Haydarpaşa Garı Görücüye mi Çıktı?
"'Kültür Merkezi' ile 'Haydarpaşaport'...
Haydarpaşa'nın Yeni Planı Askıya Çıktı!
Bilirkişi Raporu: Haydarpaşa...
Tarihi Eğirdir Gar Arazileri...
Haydarpaşa 'Nihayet' Onarılıyor!
Çatıyı 84 Yıldır Onarmayan...
Haydarpaşa için Tarih Belli Oldu
“Bir Şehir Nedir ki, İçinde...
Haydarpaşa Garı'ndaki Yangın...
Haydarpaşa 3 Yıldır İlgisiz!
Haydarpaşa Yangını Davası Görüldü!
Haydarpaşa Tango ile Direnecek!
"Haydarpaşa Gar, Gar Olarak Kalsın"
İstanbul'da Yeni Rant Planı!
"Haydarpaşa'yı İşlevsizleştirmeye...
Aşırı Şikayet İhaleyi İstisnaya Götürdü
Hızlı Trenin Güzergahı Belli Oldu
İzmir-İstanbul Arası 4 Saate İnecek
Haydarpaşa'da Yangının Sebebi...
Başkentin Banliyö Trenleri...
Mimarlar Odası'ndan Planlı...
"Haydarpaşa Garı Orada Duruyor;...
Haydarpaşa'dan Son Tren de Kalktı!
Haydarpaşa Garı’nda Keşif
"Haydarpaşa Garı Otel Olmayacak"
‘Haydarpaşa Halkındır’: Haydarpaşa...
“Haydarpaşa Tren Garı’nda Rant Projelerinin Önü Açıldı”
Mimarlar Odası, 18 Haziran'da son seferini yapacak olan banliyö trenleri ve istasyon binalarının yenilenmesine ilişkin bir basın açıklaması yaptı. Yapılan açıklamada, “Haydarpaşa Tren Garı yalnızlaştıracak ve işlevsizleştirecektir. Böylece bu alanda düşünülen rant projelerinin de önü açılmış olacaktır” denildi.
Haydarpaşa Garı, Liman Dönüşüm Projesi kapsamında tren seferlerine kapatıldı. Mimarlar Odası, dün son seferini yapan Haydarpaşa Tren Garı ile ilgili endişelerini paylaştı. Yapılan açıklama şöyle;
"Yüzyılı aşkın bir süredir çalışmakta olan banliyö tren hatlarının 19 Haziran 2013 tarihi itibari ile 24 ay süreyle iptal ediliyor olması Haydarpaşa Tren Garı'nı yalnızlaştıracak ve işlevsizleştirecektir. Böylece bu alanda düşünülen rant projelerinin de önü açılmış olacaktır. Kamu yararına yönelik ciddi tehditler barındıran bu yağma projesi hayata geçirildiğinde Kentin, tarihi ve doğal dokusunda da geri dönülmez hasarlar oluşturacaktır. Bu nedenle kamuoyunu ve yetkilileri iş işten geçmeden bu kararlarını geri almaya çağırıyoruz. Hatlar iptal edilmeden bakım-onarım ve yenilemenin yapılması teknolojik olarak mümkündür. Banliyö hatlarında zaman içerisinde gerekli görüldüğü durumlarda hat bakımı ve onarımı yapılabilmekte, son zamanlarda olduğu gibi vagonlar da değiştirilebilmektedir. Hatların yenileme çalışmalarında yalnızca müteahhit firmaların karlılığı düşünülecek olursa, çıkacak sonuç: Bu hatta günlük yolculuk yapan 90.000 – 110.000 kişinin tren yoluyla seyahat etme özgürlüğü ellerinden alınmış olacaktır. Diğer taraftan da zaten yoğun bir trafiği olan minibüs caddesi ve E-5 kara yolu daha da işlemez hale gelecektir. Oluşacak bu olumsuz tablonun yetkililer tarafından farkına varılarak, çok ciddi iş ve zaman kayıplarına yol açılmadan önlem alınmasını kamuoyuyla paylaşıyoruz." TMMOB Mimarlar Odası Büyükkent Şubesi Anadolu 1. Büyükkent Bölge Temsilciliği |