4500-1500 M.Ö. |
Metalürjinin başlangıcı 3000 yıl öncesi bakır ve
tunç devrine uzanmaktadır. Bakır madenciliği M.Ö. 4000 ila 2500 yılları
arası Balkanlar ve Karpat dağlarında sürdürülmüştür. Sonraki 1000 yıl
içerisindeki madencilik dönemi ise Slovakya’daki maden eritme ve dökme
merkezinde boy göstermiştir. İnsanoğlunun ısının işlevlerini keşfetmesiyle
bakır işletmeciliğinin başka özellikleri Güney İspanya ve Kafkas
Dağlarında ortaya çıkmıştır. Bakır pratik araç-gereç ve silah üretimi için
yumuşak bir malzemeydi. Bakır ile % 20 oranında alüminyumun karıştırılması
ile iki oldukça yumuşak metalden çok sert tunç madeni elde
edilmiştir. |
2900 M.Ö. |
Dünyanın yedi harikasından biri olan Gize’deki 147
mt yüksekliğindeki Keops Piramidi için neredeyse 5 ton ağırlığında taş
ilkel taşıma araçlarıyla inşaat alanına götürülmüştür. Bazı araştırmalara
göre yapıda 4.000 duvarcı ve 100.000 işçinin emeği vardır. |
2500 - 1000 M.Ö. |
Orta Doğuda ortaya çıkan Demir Çağında 1.500
derecelik ısılar uygulanmıştır. Bronzdan çok daha sert olan bu yeni metal,
bir 1000 yıl daha kullanılamayacaktır. Büyük ölçekli demir eritmenin
ekonomik yöntemleri Anadolu’da bulunmuş olup silah, demir araç-gereç ve
teçhizatları M.Ö. 1.000 senesinden sonra üretilmeye başlamıştır. |
2500-1500 M.Ö. |
Karşı ağırlık kaldırıcının (sulama cihazı)
kullanılmasıyla Nil nehri hendeklere aktarılmıştır. |
3500-600 M.Ö. |
Sümerler, Babilliler ve Asurlulara özgü olan
sıralı tapınaklar tuğlalardan inşa edilmiş olup en fazla 150 m
yüksekliğine ulaşır. En üst noktada ise bir türbe bulunur. |
600 M.Ö. |
Efes’teki Artemis tapınağının çatısını taşımak
adına kullanılan 2.000’e yakın taş kolonu yerine yerleştirmek için kum
çuvallarından yapılmış bir rampa kullanılmıştır. |
285 M.Ö. |
Pharos adasındaki İskenderiye limanında 91,4 m
yüksekliğinde bir ışık evi Doğu Akdeniz’deki gemiler için işaret kulesi
niteliğinde kullanılmıştır. Dünyanın yedi harikasından biri olan bu yapı
1.600 yıl boyunca işlev görmüştür. |
236 M.Ö. |
Yunan matematikçisi, fizikçi ve mucit Arşimed,
vinç, makara ve halat takımlarıyla birçok kaldırma ve çekme aracı
tasarlamıştır. Su ve benzeri hafif malzeme taşımacılığını başlatan kişi
olarak tanınmaktadır. |
100 M.Ö. |
Haterii mezarı için, birkaç kişi tarafından
çalıştırılan ayak değirmeni, blok ve halat takımları eşliğinde malzeme
taşımak üzere kullanılmıştır. |
50 |
Akan su basıncıyla sürülen yatay eksenli su dümeni
geliştirilmiştir. |
1690 |
Fransız mühendis Denis Papin maden ocaklarından su
çıkarmak üzere buhar kullanma fikrini bulmuştur. 1707 yılında yüksek
basınçlı buhar kazanını üretmiştir. |
1698 |
Askeri mühendis olan Kaptan Thomas Savery İngiliz
madenlerinden su vakumlayan buhar pompası geliştirmiştir. |
1712 |
İngiliz demir tüccarı Thomas Newcoman derin maden
ocaklarından su pompalayan bir buhar makinesi geliştirmiştir. 1739’da
kurulan makine ile 48 saatte 50 insangücü ve 20 atın bir haftada yapacağı
işin verimi sağlanmıştır. |
1743 |
15. Luis’in Versailles’da bulunan apartmanını,
sevgilisi Madame de Chateauroux’a bağlayan içinde insan taşıyan,
karşılıklı ağırlıklı bir asansör üretilmiştir. |
1764 |
James Watt buhar makinesine hazırlık olarak
konsensatörü keşfetmiştir. |
1765 |
James Watt buhar makinesinin patentini almıştır. |
1774 |
İngiliz John Wilkinson el değirmeni buhar
makinelerinin silindirleri için üretim kolaylığı kazandırmıştır. |
1782 |
James Watt çift işlevli döner buhar makinesini
geliştirmiştir. Watt ve çalışma arkadaşı ilk döner buhar makinesini
Matthew Boulton Papplewick/Nottinghamshire’da bir pamuk ipliği
değirmeninde uygulamıştır. |
1796 |
İngiliz Joseph Branah silindir içerisindeki
pistonu etkili kılan deri kaplı “U” çanağını üretmiştir. |
1819 |
Danimarkalı fizikçi Hans C. Oersted
elektro-manyetizmayı bulmuştur. |
1821 |
Faraday elektromanyetik rotasyonun esaslarını
bulmuştur. |
1823 |
Burton ve Hormer 20 kişilik kapasitesi olan,
Londra’nın eşsiz manzarasını gözler önüne seren, 37 metre yüksekliğe
ulaşan bir “yükseltilen oda” üretmiştir. |
1827 |
Wilhelm August Julius Albert demir halat üzerine
ilk denemeleri yapmıştır. |
1829 |
Amerikalı fizikçi John Henry elektromanyetik
motorun ilk türünü keşfetmiştir. |
1833 |
Burgomaster Durrell Harz dağlarındaki maden
şaftında insanların karşılıklı sopalarla 200 metreye kadar yükseltilip
alçaltılabildiği bir sistem geliştirmiştir. İki yıl sonra derinlik 420
metreye yükseltilmiştir. |
1835 |
İngiliz William Barnett tutuşmaksızın gaz
sıkıştırma işlevini geliştirmiştir. Sonradan çift vuruşlu motoru
üretmiştir. |
1835 |
Frost ve Stutt İngiltere’de ünlü kayışlı ve buhar
basıncıyla çalışan, karşı ağırlıklı asansörü geliştirmiştir. |
1841 |
John Röbling Amerika’da özellikle köprüler için
tel kordon üretimini gerçekleştirmiştir. 1862’de asansör sanayisinde tel
kordonları kullanıma sunan ilk kişidir. |
1844 |
Viyana Opera Binasına çift hidrolik zemin
kurulmuştur. |
1845 |
Sir William Thompson hidrolik vinç fikrini
geliştirmiş ve patentini almıştır. İlk vinci 3:1 oran ve makaralarla
Newcastle tersanesinde kargo taşımada kullanılmıştır. |
1845 |
İngiliz mühendis William M’Naught ilk bileşik
buhar makinesini geliştirmiştir. |
1846 |
Su basıncıyla çalışan ilk hidrolik endüstriyel
asansör üretilmiştir. |
1847 |
Fransız Marchecourt tarafından ilk güvenlik
paraşütü üretilmiştir. Maden kafesinin askı ipi kopsa da düşmesini
engelleyen cihaz ilk kez iki yıl sonra Decize maden ocaklarında
kullanılmıştır. Aynı sene Anzin maden ocaklarında müdür olan Fontaine
tarafından geliştirilmiştir. |
1850 |
New Yorklu Henry Waterman 1851’de “sabit halat
sistemini” geliştirmiştir. George Fox ile Boston firması ise yük
asansörleri için kendi kendini kilitleyen donanımı üretmiştir. |
1851 |
Sir William Armstrong şehir suyunun basıncını
sağlamak için, dökme demirden içi taş dolu bir kovayı destekleyen geniş
çaplı dikey bir piston şeklindeki ilk akümülatörü geliştirmiştir. Böylece
5 milyon Pascala yakın basınç elde edilir. |
1851 |
George Fox ve Boston firması kendi kendini
kilitleyen dişli çarklı yük asansörü fikrini bulmuştur. |
1854 |
Elisha Grave Otis, Crystal Palace’taki New York
fuar alanında asansör yolcularının emniyetini kanıtlayarak ilk güvenlik
asansörünü sergilemiştir. |
1856 |
William H. Thompson ve Eustus P. Morgan depolar
için “güvenlik ambarı” fikirlerinin patentini almışlardır. Bu sistemde her
katın girişine yerleştirilmiş kayar ve menteşeli kapılar sistemi yangının
yayılmasını engelliyor. |
1857 |
Otis Asansör Şirketi ilk yolcu asansörü siparişini
almıştır. Kuruldukları yıl olan 1853’den beri sadece yük asansörleri
üretmişlerdi. |
1857 |
Halkın kullanımına açık olan ilk asansör Otis
Brothers tarafından E.W. Haughtwhat&Company için Broadway’deki beş
katlı mağazadaki buharla çalışan türdür. |
1860 |
Augusto Stigler Milano’da bir mühendislik firması
kurmuştur. İlk elektronik asansörler 1898’de üretilmiştir. |
1860-1864 |
Londra’daki Victoria istasyonunda bulunan beş
katlı Grosvenor Oteli şehir suyu basıncıyla çalışan asansörlere sahip ilk
oteldir. Müşteriler bu cihazlara “yükselen odalar” derlerdi. |
1862 |
Otis Brothers çift dikey buhar silindiri olan yük
makinesini geliştirmiştir. Makaradaki bantlar gövdenin sürülmesini
sağlar. |
1861-1866 |
Otis dikey basınç asansörünü geliştirmiş ve beş
yeni patentle çok halat destekli emniyet asansörünü üretmiştir. İki veya
daha fazla halatın dengelenmesi ve uzun süreli dayanıklılık üzerine
yoğunlaşmıştır. |
1862 |
İlk funiküler Fransız Molinus ve Pronier
tarafından Lyons/Croix-Rousse’de inşa edilmiştir. 16 derecelik eğimle 466
mt yüksekliğe ulaşmaktadır. |
1863 |
İlk yeraltı metrosu Londra’daki Baker Street
istasyonu ile açılmıştır. |
1863 |
Miller asansör vagonunun düşmesini önlemek için
vida takımları ve vagon platformu kullanmıştır. |
1864 |
Philadelphia’lı William Smith vidalarla sürülen
döner çemberi geliştirmiştir. |
1865 |
İngiliz Easton ve Amos firmaları Brighton otelinde
17 mt yüksekliğe ulaşan doğrudan işlevli yolcu asansörünü
kurmuştur. |
1865 |
Amerikalı Morgan Willard asansör vagonunun her
tarafına yerleştirilen vidalama olanağıyla asansör boşluğunun uzunluğunun
artırılabildiği bir sistem geliştirmiştir. Miller sisteminden farklı
olarak burada vidalar dönebilmektedir. Vidalar ile vagonun enerji kaybı
azaltılmıştır. Ashcroft Kardeşler 1868’de, William Edison ise 1869’da bu
sistemi geliştirmişlerdir. |
1865 |
Paris’teki 6 katlı Grand Otele ilk hidrolik
asansör kurulduğunda basınç o kadar düşüktü ki su basıncının gerekli
seviyeye çıkışı sağlayabilmesi için de gazlı bir motor kurulumu
gerekmişti. İki yıl sonra sistem Leon Edoux tarafından yenilenmiştir. |
1867 |
Campbell, Whitter & Co. 2000 ila 8000 libre
ağırlığına kadar ulaşan Miller Patentli Asansörü üretmiştir. |
1867 |
Leon Edoux Evrensel Paris Fuarında ilk emniyetli
hidrolik asansörleri sergilemiştir. Asansörün 20 m yüksekliğine kadar
taşıma özelliği vardır. Asansöre bağlanan dört demir kolon aynı zamanda
karşı ağırlık işlevini göstermektedir, bunlar da zincirlerle vagona
bağlıdır. Artık yolcuların emniyeti sağlanmıştır! |
1867 |
Otto & Langen tarafından geliştirilen gaz
makineleri “en ekonomik güç tedariki” adı altında Altın Madalya
kazanılmıştır. |
1867 |
Werner von Siemens yaratıcı alternatif akım için
mekik armatürü geliştirmiştir. Dinamo adı verilen bu armatür elektronik
akımının bütün dünyada uygulanmasına yol açmıştır. |
1868 |
New York metrosunun inşaatı başlamıştır. |
1868 |
Waygood ilk hidrolik asansörünü üretmiştir.
Richard Waygood şirketini 1842 yılında kurmuştur. |
1869 |
William E.Hale Chicago’da “su balanslı asansörü”
geliştirmiştir. Özelliği ise çekim kuvvetidir. |
1870 |
C.W. Baldwin su balanslı asansörün patentini
almıştır; hareketi su basıncı değil, ağırlığı sağlar. |
1870 |
New York’taki 9 katlı Hayat Sigortası Kuruluşunda
ilk kez iş yerlerine özel tasarlanmış olan yolcu asansörleri kurulmuştur.
Bu asansörler 30.000 USD maliyete sahiptir. İlk gün bu asansörü 2.500’e
yakın kişi kullanmıştır. |
1870 |
1860 senesi itibariyle buhar ve elle çalıştırılan
asansörlerin üreticisi Lane&Bodley şehrin merkezi su sistemine bağlı
olmayan hidrolik asansörü geliştirmişlerdir. 1872’de tasarımlarını
Cincinnati Sanayi Fuarında sergilemişlerdir. O dönemde L&B ve diğer
iki üretici bölgede 100 adede yakın asansör kurmuş, böylece Cincinnati’yi
bir asansör üretim merkezi haline getirmişlerdir. |
1871 |
New York- Albert Lucius yatay bir silindir
yardımıyla ilk hidrolik raf ile çarkı tasarlayıp patentini
almıştır. |
1871 |
Büyük Chicago yangını şehrin merkezinde yaklaşık
18.000 binayı yok etmiştir. |
1872 |
Timothy Stebins dikey hidrolik piston ile sürülen
bir raf ve çark makinesi tasarlamıştır. Makine boyutunun değiştirilmesiyle
taşıma kapasitesi ile hızı değiştirilebilmektedir. |
1872 |
İlk dikey motorlu hidrolik asansör New York’ta
kurulmuştur. |
1872 |
Nickolas August Otto ve Eugene Langen isimli Alman
mühendisler iki devirli gaz makinesinin pazarlamasına başlamışlardır.
Zaman içinde 5.000 adet satılmıştır. |
1874 |
Yük taşıma halatları ilk kez Alman Harz
dağlarındaki maden ocaklarında kullanılmıştır. |
1875 |
Cincinnati’de Lane ve Bodley ilk halat çekmeli
hidrolik asansör sistemini oluşturmuştur. Bu sistemde silindirlerden
herhangi bir sızıntı veya kaçak olmamıştır. |
1875 |
New York’taki dokuz katlı Western Union Telgraf
Binasında, 30 hp buharlı motor gücü olan çok işlevli asansörler
kullanılmaya başlanmıştır. Cyrus W. Baldwin kariyeri süresince 35’i aşkın
asansöre yönelik patent almıştır. Willian Ellery Hale karşıt-dengeli
(counterbalance) hidro atmosferik asansör patentini almıştır. Bu asansör
yerçekimi gücüyle işletilmekte ve hızı 7,5 m/sn’ye varabilmektedir. |
1875 |
Nicolas August Otto ilk ticari dört devirli gaz
motorunu geliştirmiş, hemen Amerika ve İngiltere’de patentini almıştır. |
1875 |
Robert Schindler Lucerne yakınlarındaki River
Reuss’da, bir adada kurduğu bir dükkan ile Schindler’i
yaratmıştır. |
1877 |
Alman maden mühendisi Friedrich Köpe, Ruhr
bölgesinde 218 1878 no.lu Alman patentini alarak ilk çekme sürüşü
sistemini geliştirmiştir. Leon Edoux’un geliştirdiği dört doğrudan
hareketli hidrolik asansör sisteminde her bir kabinin 60 kişilik yolcu
potansiyeli ve 85 m. yükselme kapasitesi vardır. Her kulenin zeminindeki
büyük buhar motoru suyu zirvedeki bir tanka taşır. Edoux uygulamalarının o
bölgede eşi benzeri yoktur. |
1878 |
Mannheim/Almanya’da Siemens ilk elektronik
asansörü kurmuştur, aynı yıl Seimens ve Halske’ye ürünün patenti
verilmiştir. |
1878 |
Charles Hill Morgan doğrudan işlevli hidrolik
asansörün patentini almış ve ilk örneklerinden birini Worcester’daki
Wahburn&Moer Wire Works binasında kurmuştur. |
1880 |
Paris’teki Grande Magasins du Louvre’un çeşitli
katlarını birbirine bağlamak için Louvre Oteli’nin altındaki tünele bir
tramvay kurulmuştur. Kabinler ray yolunun içine hidrolik asansörlerle
yerleştirilmiştir. |
1881 |
Werner von Siemens dinamoya buharlı motor
bağlamıştır. |
1881 |
Edison Paris Fuarı’nda 300 hp’lik buharla çalışan
bir dinamo sergilemiştir. |
1882 |
Otis Tufts ilk düşey şaft uzunluğunca helezon
burmanın bulunduğu demir yolunu kurmuştur. Vagon hareketli somuna bağlı
olarak hareket etmektedir. |
1882 |
Batı Berlin Güç İstasyonuna Siemens tarafından
1000 hp’lik doğrudan bağlı buharla çalıştırılan bir buhar dinamosu
kurulmuştur. |
1882 |
İngiliz Hart, “Paternoster” diye anılan insan
taşıma asansörü fikrini başlatmıştır. 1884’de İngiltere’de J&E Hala
tarafından ilk devirli asansör (sürekli kovalı) geliştirilmiştir. |
1885 |
Chicago’daki Sigorta Binası bulonlu birleşimli
çelik iskeletli ilk yapı olmuştur. |
1885 |
Profesör G. Forbes ilk kontak kömürünün 1288 no.lu
patentini almıştır. |
1886 |
Reynolds ilk vitessiz asansör makinesini
geliştirerek Amerikan patentini almıştır. |
1886 |
Avusturyalı mühendis Victor Popp sıkıştırılmış
hava ağına bağlı “aerohidrolik” asansörü geliştirmiştir. |
1887 |
William Baxter Amerika’da ilk elektrikli asansörü
kurmuştur. Asansör Frank Alvord Perret tarafından geliştirilen bir
elektrikli motorla çalıştırılmıştır. |
1888 |
Charles Platt elektrikli asansörün yüksek çıkış
sağlaması için yatay silindirli bir makineyi motorlu bir helezon burma ile
birleştirmiş, böylece makaralarla hareket mekanizmasını sağlamıştır. Frank
Sprague ise motor ve denetim sürecini geliştirmiştir. |
1888 |
Otis Brothers&Co. hidrolik valflar için
akümülatörlerden güç sağlayarak elektrik sistemi geliştirmiştir. |
1888 |
J.Richard & Co. İspanya/Barcelona’daki
Columbus anıtında 41 m yüksekliğe ulaşan doğrudan işlevli hidrolik
asansörü kurmuşlardır. |
1889 |
Paris’teki Gustave Eiffel Kulesine 5 buharlı
hidrolik asansör kurulmuştur – ikisi Roux-Combaluzier’e, diğer ikisi
Otis’e, sonuncusu ise Edoux’a aittir. |
1889 |
Paris Sergisindeki Makine Galerisi’nin inşaatı
Eiffel Kulesi kadar masraflı olmuş ve içerisine galeri boyunca dolaşan
elektrikle işleyen hareketli platformlar kurulmuştur. |
1889 |
Otis New York’ta alternatif akım ile yürütülen ilk
asansörü geliştirmiştir. |
1889 |
Amiot Paris fuarında basamaklı özel asansörünü
sergilemiştir. |
1890 |
Fransız De Bueren, New York’taki Alman-Amerikan
Evine ilk vitessiz asansörü kurmuştur. |
1890 |
Japonya’nın en uzun yapısı olan 12 katlı Ryoukaka
en uzun seyahat asansörü kurulmuştur. |
1890 |
Chicago’daki Tacoma Binası ilk çelik perçinli
iskelet yapı olarak kurulmuştur. |
1891 |
Roux-Compaluzier Paris’teki Alma Hipodromuna
aslanları kafeslerden hipodroma taşımak için doğrudan işlevli bir hidrolik
asansör kurmuştur. |
1893 |
Jesse Reno Chicago Columbia Fuarında hareketli
rampasını sergilemiştir. Elektrikli bir tren ziyaretçileri fuar alanı
içerisinde dolaştırmış ve rıhtımdan gelenleri de hareketli bir kaldırım
taşımıştır. |
1891-1894 |
Dünyanın ilk funiküler rayları New
Jersey/Weehawken’de kurulmuş, 61 m yüksekliğe araç taşımışlardır. Sisteme
bağlı olarak her bir halatı 130 yolcu taşıyabilen üç halatlı hidrolik
asansörden oluşan bir kule kurulmuştur. |
1892 |
Harry Ward beraberinde birçok patenti getiren
jeneratör kontrollü doğru akımlı motoru geliştirmiştir. |
1892 |
New Jersey/Watessing’deki Sprague Asansör
Şirketinin ürettiği 48 asansör Londra Metrosu’nun ilk elektrikli
asansörleri olmuştur. |
1892 |
Amerika’nın ikinci metrosu Chicago’da
kurulmuştur. |
1892 |
Jesse Reno bantlar üzerinde platform bulunan
hareketli ve eğimli bir rampa geliştirmiştir. |
1892 |
G.H. Wheeler hareketli ve tutacaklı merdiven
geliştirmiştir. |
1895 |
Chicago’daki 21 katlı Masonlar binası dünyanın en
uzun binası seçilerek 10 yıl boyunca bu özelliği korumuştur. |
1896 |
Budapeşti metrosu kurulmuştur. |
1897 |
August L.Duwelius vitessiz makine konseptini
geliştirerek 595874 no.lu Amerikan patenti elde etmiştir. |
1897 |
Glasgow metrosu kurulmuştur. |
1900 |
Chicago’daki 12 katlı Tüccarlar binasına
ayrıntılandırılmış halatlara sahip bir asansör kurulmuştur. |
1900 |
Paris Uluslararası Sergisi Avrupa’nın en büyük
fuar organizasyonu olarak seçilmiştir ve fuar alanına saatte 2,5 ila 4,5
millik performans sergileyebilen hareketli bir çift yürüme bandı (the
Trottier Roulant) kurulmuştur. Seeberger, Otis ile birlikte ilk Yürüyen
merdiveni sergilemiştir. Bu fuar sayesinde Paris metrosu 23 duraklı
kapasiteye kadar geliştirilmiştir. |
1900 |
C.W.Baldwin vitessiz asansör için 1:1 halat
sistemini geliştirerek ödül almıştır. |
1904 |
Joseph Richmond İngiltere’de ilk butonlu makineyi
üretmiştir. |
1905 |
Chicago’daki Majestic Binası Masonların binasını
da geçerek dünyanın en uzun binası unvanını kazanmıştır. |
1906 |
Milano’da GG.Falconi asansörleri kurulmuştur. |
1906/07 |
Sprague ve Otis Londra yer altı tüneline yapılacak
her biri 70 kişi kapasiteli 170 asansörlük siparişi alabilmek için
birleşmişlerdir. |
1907 |
Otis ilk Kolektif Push Buton kontrollü asansörü
üretmiştir. |
1909 |
Chicaco’daki Blackstone ve LaSalle otelleri 22 yıl
boyunca dünyanın en uzun binaları unvanını korumuşlardır. |
1909 |
New York’taki 41 katlı Singer binasında
asansörlere telefon hattı bağlanmış ve bu hatlar bir denetmen tarafından
kontrol edilmiştir. |
1910 |
KONE firması kurulmuştur. |
1914 |
Boston’un ilk asansör kodu devreye
girmiştir. |
1918 |
New York’ta ilk 16 sayfalık asansör yönergeleri
kitapçığı oluşturulmuştur. Buna göre asansör hızı 3,5 m/sn sınırına
çekilmiştir. |
1919 |
New York’ta bulunan 60 katlı Woolworth binası 15
yıl boyunca dünyanın en uzun binası olarak ününü korumuştur. |
1922 |
Edison firması binlerce asansörünü yenileyerek iki
evreli doğrudan akımdan üç evreli alternatif akıma geçirmiştir. |
1924 |
Otis New York’ta ilk otomatik “sinyal denetimini”
geliştirmiştir. Asansör vagonları için artık herhangi bir görevli
gerekmemektedir. |
1926 |
Haughton otomatik kapanan kapıyı geliştirmiştir.
1929 yılında da patentini almıştır. |
1929 |
Japonya’nın ilk vitessiz makinesi (152 m/sn)
Mitsui bankasına kurulmuştur. |
1930 |
New York’taki Chrysler binası en uzun bina
seçilmiştir. |
1931 |
New York’ta asansör izin sınırı Empire State
Binası’na 305 m/sn’lik asansör kurulabilmesi için yeniden düzenlenmiştir.
Binaya 67 tane asansör kurulmuştur. |
1932 |
New York’taki Empire State Binası en uzun bina
seçilmiştir. |