Günde 2 bin 500 TIR ve 3 bin 500 kamyonun taşınmasının planlandığı Amarlı Ro-Ro Limanı çevrecileri ayağa kaldırdı. Çift yönlü olarak gerçekleştirilecek Ro-Ro taşımacılığı kapsamında ilk etapta Kuzey-Güney güzergahında yer alan Bandırma’ya, ileride ise Doğu-Batı güzergahında taşımacılık işlemlerinin gerçekleştirilmesi planlanıyor. Proje kapsamında ilk etapta Ambarlı – Topçular hattının hizmete açılması planlanıyor. Hazırlanan ÇED raporuna göre 370 bin metrekare alana yapılacak liman için denizde 162 bin metrekarelik dolgu yapılacak.
Bölge halkı ve çevreciler ayakta
Çevreciler ise projeye karşı harekete geçti. Günde 2 bin 500 TIR ve 3 bin 500 kamyonun taşınmasının planlandığı Amarlı’ya yapılacak Ro-Ro limanının Beylikdüzü ve çevresine zarar vereceğini dile getiren çevreciler projenin durdurulmasını istiyor.
Beylikdüzü Kent Konseyi Başkanı Necla Türkoğlu, Radikal’e yaptığı açıklamada yapılmak istenen limanın bölge ulaşımını rahatlatmak için yolcu taşımacılığı konusunda hiçbir yarar sağlamayacağını vurguladı. Ercan Sarıkaya'nın haberine göre TIR yoğunluğu ile Beylikdüzü'nün ulaşılamaz hale getirileceğini anlatan Türkoğlu şunları dile getirdi:
"Aslında ÇED raporunda da belirtildiği gibi deniz taşımacılığını talep eden şirketlere bağlı 65 bin TIR var. İleride Ambarlı-Bandırma, Ambarlı-Gemlik hatlarıyla birlikte Doğu-Batı hattının da devreye sokulacağı ve limanın daha da büyütüleceği öngörülüyor. Uluslararası verilere göre bir TIR’ın ortalama 150 binek otomobilin çıkardığı egzoz gazına denk gaz salınımında bulunduğunu, büyük bir yük gemisinin ise bir yılda 50 milyon araç kadar kanser ve astıma neden olacak hava kirliliğine yol açtığı biliniyor. TIR’ların yarattığı bu gaz salınımının bölgede başta solunum sistemi hastalıkları, kanser, astım ve kalp rahatsızlıklarına neden olup genç yaşta ve kitlesel ölümlere neden olacaktır. Biz bölge halkı olarak bu projenin uygulanmaması için her yolu deneyeceğiz".
ÇED raporu projenin ekonomik faydalarını anlatıyor
ÇED raporunda projenin ekonomik faydaları şöyle sıralanıyor:
Ro-Ro projesi seyir sırasında şoförün dinlenmesine olanak vereceği için trafik kaza oranını da azaltacak. Aracın da ömrü uzayacak. Çevreye salınan karbon oranı azalacak. Karayollarının yıpranması ve aşınması önlenerek, bakım maliyetleri aşağı çekilecek. Akaryakıt tüketiminin azalması ülke ekonomisine ciddi bir katkı sağlanacak. İstanbul trafiği rahatlayacak, yakıt giderleri düşecek. Proje master planına göre limanın faaliyete geçmesiyle limanda 150 kişi, limana hizmet veren sektörlerde dolaylı olarak 1.000 kişi istihdam edilecek. İnşaatta ise 75 işçi çalışacak.
|