Altyapı Yatırımlarına 23 Milyon...
Altyapı İstanbul’u Taşımıyor
Kara ile Deniz Yine Birleşti
Mihrimah Sultan'ın Bağına İnşaat
İnşaatta Güven Arttı
Hızlı Tren için 100 Bin İmza Topladı
TCDD'den "Hızlı Tren" Açıklaması
Hızlı Tren Üzerine HES’e Durdurma
Hızlı Trene Hırsız Freni!
Hızlı Trenlerin Rengi Belli Oldu!
Yüksek Hızlı Tren İnşaatında Göçük!
Yeni Hızlı Trenin Güzergahı Belli Oldu
Bir Soruşturma da Yüksek Hızlı Tren için
Hızlı Trende Bilet Fiyatı Belli Oldu!
Hızlı Trenin Rengi Belli Oldu
Hızlı Trenin Rengi Vatandaşa Sorulacak
Hızlı Trenin Güzergahı Belli Oldu
İstanbul’dan Antalya’ya Hızlı...
Hızlı Tren Yolu Yarıladı!
Altyapı İnşaatı Bitmek Üzere
Ankara İstanbul arasındaki demiryolu ulaşımını üç saate indirecek Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi’nde alt yapı inşaatında sona gelindi.
Ankara İstanbul arasındaki demiryolu ulaşımını saatte 250 km hız yaparak 3 saate indirecek Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi’nde alt yapı inşaatının yüzde 98’i tamamlandı. Ankara-İstanbul yolcu taşımacılığındaki demiryolu payını yüzde 10’dan yüzde 78’e çıkarması hedeflenen Ankara- İstanbul Hızlı Tren Hattı inşaatı, 10 bölümden oluşuyor.
İzmit-İstanbul Kuzey Geçişi inşaatında gecikmenin olduğu ve firmaya ek sürenin verildiği proje, toplam 533 kilometre olacak. İnşaatı yürüten TCDD’den alınan bilgiye göre hattın inşasındaki son durum şöyle: Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi, iki etapta tamamlanacak. Projenin ilk etabı olan Ankara-Eskişehir Hızlı Tren hattı 2009 yılında hizmete açıldı. Projenin ikinci etabı olan Eskişehir-İstanbul hattının inşaatı devam ediyor. Köseköy-Gebze Etabının Temeli 28 Mart 2012 tarihinde atılmıştı. Hattın 44 km'lik Gebze-Haydarpaşa kesimi Marmaray Projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Marmaray Projesi kapsamında yapılacak. Sincan-Esenkent ve Esenkent-Eskişehir Hatları işletmeye açıldı. Son durum Esenkent- Eskişehir Hattı Esenkent-Eskişehir arasındaki hızlı tren hattı, mevcut hattan bağımsız, 250 km/saat hıza uygun çift hatlı ve yüksek standartlı olarak inşa edildi. Hat işletmeye alındı. Eskişehir Gar Geçişi Son Durum •Kapalı kesit tamamlandı ve açıldı. •Ankara cihetinden başlanılan projenin 1741 metresi tamamlandı. • Alt geçit ve peron imalatlarına devam ediliyor. • Gar sahasında L,U duvar imalatları tamamlandı. Eskişehir-İnönü Hattı • Ulusal Egemenlik Bulvarı Üst Geçidi ve devamındaki DSİ Kanalı Geçişinde anayol ve bağlantı yollarının proje imalatları yalnızca oto korkuluk haricinde tamamlanmış, 29 Eylül 2013 tarihinde fiilen trafiğe açılmıştır. • Üstyapı: Piri Reis Treni ile ölçüm yapıldı. Sonuçlar bekleniyor. İnönü- Vezirhan Hattı • 17 adet Alt geçit, 3 adet üst geçit, 29 adet kutu menfez imalatları tamamlanmıştır. • Toplam 26 bin 993 metrelik 19 tünelden 18'i bitirildi ve üstyapıya teslim edildi. •Elektrifikasyon: Yer teslimi yapılan kesimde çalışmalar devam etmektedir. •Sinyalizasyon: 7 adet Teknik Bina inşaatı eşzamanlı olarak devam edilmektedir. Yol boyu ve Dahili Ekipman Montajlarına devam edilmektedir. Vezirhan-Köseköy Hattı: • 8 adet tünel ve viyadüğün tamamı bitirildi. ( 11.342 metre tünel – 4.188 metre viyadük) • 151 adet menfez, 33 adet altgeçit bitirildi. • geyve- Vezirhan (VK12- T17 Giriş) arası 48 kilometre teslim edildi. Üstyapı çalışmaları devam ediyor. Köseköy- Gebze Hattı •Altyapı imalatları devam ediyor. • Balast ve travers serme çalışmaları devam ediyor. • Direk temel çalışmaları devam ediyor. • Altyapı deplaseleri yapılmaya başlandı. •Sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemleri tasarımı ile arayüz çalışmaları devam ediyor. • Kablo kanal inşası devam ediyor. İzmit- İstanbul Kuzey Geçişi •Adapazarı Kuzey Geçişi Etüt, Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri işi kapsamında yüklenici firmayla 16 Şubat 2011 tarihinde sözleşme imzalandı. •1 Aşama koridor seçimi çalışmaları onaylandı. •26 Eylül 2012 tarihinde firmanın sözleşme süresi bitti. •Firmaya 317 gün süre uzatımı verildi ve 3. aşama çalışmalarına devam ediliyor. |