br />
2010’da İzmir’e yapılacaklar
İzmir için 2010’da yapılacaklar listesi?
Yeni fuar alanı, ona bağlı kongre merkezi. Kentin ihtiyacı var çünkü...
Bugün- yarın yeni fuar alanının proje ihalesine çıkıyoruz. O bizim hiç durmadan
gideceğimiz bir proje. Metroları bitiriyoruz. Üstgeçitler var. Hem
Aliağa-Menderes’te, hem karayolu üzerinde asansörlü ve bir kısmı yürüyen
merdivenli üstgeçitler yapıyoruz. ‘Üstgeçit’ deyip geçmeyin. Bir üstgeçit
yaklaşık 1 milyon lira civarında. 30 tane üstgeçit dediğimizde, 30 milyondan
bahsediyoruz! Opera binasının proje yarışmasına çıkıyoruz, bunlar devam edecek
işler.
Peki o listeye yeni ekleyeceğiniz, yapılacaklar arasına bu yıl
için alınan projeler var mı?
2010’da, hemen bu ay, arıtma çamurundan enerji elde edilmesi, çürütülmesi ve
kurutulması ile ilgili ihaleye çıkıyoruz. Bütün çalışmaları bitti. ÇED raporunu
bekliyoruz. O tamamlandığında, ihaleye çıkacağız. Özellikle çamur, Çiğli’deki
problemimiz. Bir de Harmandalı’nın taşınması var. ÇED bittiği zaman
Harmandalı’yı kapatacağız. Orada elektrik üreteceğiz ve yeri rehabilite
edeceğiz. 3 tane tramvay düşünüyoruz, onların projelerini 2010’da tamamlamak
istiyoruz. Ama 2010 yılı biraz belediyenin kendini derleyip toparladığı, uzun
vadeli kaynak arayışlarında bulunacağı, projeleri gerçekleştireceği yıl olacak.
2010 yılını dinlenme, toparlanma, devam eden işleri bitirme, yeni işleri
değerlendirme ve hazırlık yılı olarak düşünüyoruz. Bunun içerisinde hiç
durmayacak olan proje Yeni Fuar Alanı Projesi’dir. Finans olarak 2010 yılının
zor geçeceğine inanıyoruz.
Bütçe nedeniyle zor geçecek olan 2010 için nasıl finansal çözümler
düşünüyorsunuz?
Hükümet bütçesi dolayısıyla, 2010’un zor geçeceği gibi bir görüşümüz var. O
görüş çerçevesinde tedbirli gitmeye çalışıyoruz. Tedbirli, tasarruflu gitmeye
dikkat edeceğiz. Bakanlar Kurulu’nun çıkardığı bir kararnameden ve onun yanlış
yorumlanmasından dolayı 73 milyon TL civarında faiziyle beraber bir alacağımız
var. 5 buçuk milyon liralık bir dava açmıştık, bunu kazandık. Yürütmeyi durdurma
çıkarttık daha doğrusu. Şimdi onun sonucunu bekliyoruz. 73 milyon vermiştik.
Maliye Bakanlığı lütfederse... 73 milyon lira, bir anlamda fazla kesildiği için
tasarruf ettiğimiz bir para olarak bize gelecek. Mesela fuar projemizi, hiç
sözsüz bitirebileceğimiz bir para bu. Borçlarımız azalıyor.... Büyükşehir
Belediyesi öyle bir çark ki; finansman, yaptığınız projeler, kentin ekonomik
durumu açısından bıçağın sırtında. İp cambazı gibi düşmeden yürümek
durumundasın. Buna da yöneticilik diyorlar işte, biz de onu yapmaya çalışıyoruz
gücümüzün yettiği kadar.
2009’la birlikte ‘Artık geride kaldı. 2010’da buna yer yok’ dediğiniz
bir şey var mı? 2009’la birlikte ‘davalar da geride kalsın’ diyor
musunuz?
E tabii... Elbette diyoruz. Zaten Aliağa-Menderes’i, Üçyol-Üçkuyular metro
projesini bitirdiğimizde artık yeni işlere başlayacağız. Bunlar geride kalacak.
Yeni gündemler bulacağız, yeni şeyleri tartışacağız İzmir’de. Gerçekten hem
hemşerilerimizi hem bizi uzun müddettir meşgul eden Aliağa-Menderes projesindeki
aksaklıklar, genel kabul görebilecek aksaklıklar. Ama Üçyol-Üçkuyular ve Bornova
merkezde müteahhit azizliğine uğrayarak bir süreç yaşadık. Bunlar öngörülmeyen
şeyler. Birinin Kamu İhale Kurumu’nda, birinin mahkemede, birinin ayın 15’inde
açılır zarfları. Umuyoruz yeni müteahhitlerimiz ve yeni ihalelerimizle bunlar da
biter. Yoluna girer.
Bir de baktığınızda şu anda körfezde bir problem yok. Ama havaların
ısınmasıyla ve biyolojik değişimle beraber bir hareketlilik başlıyor. Mart’ta 9
Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri Enstitüsü’nün raporu gelecek. 2010’da daha
bilimsel bakacağız körfeze, körfezin yenilenmesine.
|