Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

'7 Tepeye 7 Tünel'de, Işığı Gören Yatırımcı Kazanacak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin; ilk başlarda tartışma yaratan "ulaşım" projelerinde sonuçlar alınmaya başladıkça, emlak yatırımcısı açısından da kazanç potansiyeli ortaya çıkıyor.

Hürriyet EMLAK
'7 Tepeye 7 Tünel'de, Işığı Gören Yatırımcı Kazanacak

/P>

Ulaşım, gayrimenkulün değerini arttırıyor

Ulaşım kolaylığının; şimdi de Dolmabahçe-Kağıthane aksında sağlıksız yapılaşmaların yerini nitelikli projelerin almasını sağlayabileceğini bildiren uzmanlar, şu noktaların altını çiziyorlar:

"Tünellerin geçeceği yeni güzergâhlarda kolay ulaşım imkanlarına bağlı olarak mülk edinimi teşvik ediliyor. Bir yerin mülk anlamında parlamasının en büyük engeli ulaşımdır. İlginç örnekler var: 'Merkeze 10 dakika' diye pazarlanan bölgelerden ev alanlar yolu bile olmadığını gördükleri bu bölgelerden soğudu. Alt yapısı tamamlanmayan yerlerde tersine göç bile gündeme geldi. Yeni bölgelerden ev alanlar yakın gelecekte hayatın başlayacağını varsayarak o konutları edindi, taşındıklarında işyerine ulaşmanın 2 saati bulduğunu fark etti."

İnsan sağlığına duyarlı tüneller

İstanbul’u yer altından karayolu ağıyla ören tünellerden ilki Piyalepaşa-Kağıthane tüneli. Dolapdere'deki viyadük ve bağlantı yolarının tamamlanmasıyla tünel, geçtiğimiz ay hizmete hazır hale geldi. Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Bu tünel İstanbullulara hem ekonomik açıdan, hem de zaman açısından çok büyük bir kolaylık sağlayacak. Çünkü şehrin gelişimi nedeniyle artık yüzeyde çok fazla yol yapma imkânımız yok. Bu nedenle yerin altını delerek İstanbul'un semtlerini birbirine en kısa yoldan bağlıyoruz. Burada sadece kazı değil, elektromekanik sistemlerinde de çok ileri bir teknoloji kullanıldı. İnsan sağlığına duyarlı bir tünel inşa ettik" diyor.

İstanbul'da toplam 142 kilometrelik tünel yol planlandığını bildiren Kadir Topbaş, 4 tünelin son aşamaya geldiğini, çalışmaların yeni tünellerde devam edeceğini aktarıyor. Yüzeydeki çalışmaların İstanbulluyu rahatsız ettiğini aktaran Topbaş, yeraltında ise sessiz sedasız, gece-gündüz demeden 3 vardiya sistemiyle tünellerin ve metroların inşaasının devam ettiğini ifade ediyor. Tünel yol çalışmalarının iki senedir hummalı bir çalışmayla sürdüğünü hatırlatan Topbaş, şunları kaydediyor: "Arzumuz İstanbul'daki toplu taşım araçlarını geliştirmek. Yeraltından bu tünelleri ve metroları devreye sokarak İstanbul'daki erişim imkânını kolaylaştırmak. Dönemimizde sadece ulaşıma 11 milyar TL harcadık ve şu anda bu alanda ciddi mesafeler aldık. Tüneller sayesinde Kağıthane, Okmeydanı, Şişli, Taksim hattındaki trafikte çok önemli bir erişim imkanı sağlanacak. Sarıyer'in giriş-çıkışında özellikle yaz aylarında ve hafta sonlarında ciddi sıkıntı yaşanıyor. Bu sorunu aşmak için de tüneller yapıyoruz. Biri Çıçır Deresi'nden giriş yapıp Çayırbaşı'ndan çıkan takriben 4 kilometre uzunluğunda bir hat ve bu bölgede ciddi erişim imkanı sağlayacak. Burada toplam 4 şeritli 2 tünel inşa ediyoruz. Yol, 2009 ortalarına doğru açılır. İkinci tünel yol ise 556 metre uzunluğundaki Sarıyer-Merkez-Sahil Tüneli. Yine iki gidi, iki geliş olarak inşa edilecek tünel yol, Sarıyer'in merkezinde yaşanan trafik sıkışıklığına son verecek."

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4
http://www.yapi.com.tr/haberler/7-tepeye-7-tunelde-isigi-goren-yatirimci-kazanacak_67029.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!