'7 Tepeye 7 Tünel'de, Işığı Gören Yatırımcı Kazanacak
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin; ilk başlarda tartışma yaratan "ulaşım" projelerinde sonuçlar alınmaya başladıkça, emlak yatırımcısı açısından da kazanç potansiyeli ortaya çıkıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin; ilk başlarda tartışma yaratan "ulaşım" projelerinde sonuçlar alınmaya başladıkça, emlak yatırımcısı açısından da kazanç potansiyeli ortaya çıkıyor. "7 Tepeye 7 Tünel" projesinin ilk etabı Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli'nde tüm hazırlıklar tamam. Bu hattın, önümüzdeki ay hizmete açılması planlanıyor. “7 Tepeye 7 Tünel” projesi, toplamda 142 kilometre uzunluğunda yol uzunluğuna sahip 32 tüneli içeriyor. Başlangıçta, projelerin 1.5 milyar dolara mal olması öngörülmüştü. “7 Tepeye 7 Tünel” projesinde 2010 yılına kadar Fulya-Levazım, Dolmabahçe-Fulya, Levazım-Akatlar, Levazım-Zincirlidere, Eyüp-Silahtarağa-Gaziosmanpaşa Caddesi tünel yollarının bitirilmesi planlanıyor. Otoyollara bağlantısı sağlanacak tünel yollar; ayrı ayrı gidiş ve geliş olarak yapılıyor. Tüm hazırlıkların tamamlandığı Piyalepaşa-Kağıthane Tüneli; Kasımpaşa-Piyalepaşa'dan girerek Okmeydanı-Çağlayan bölgesinden Kağıthane'ye çıkıyor ve mevcut Sütlüce Bağlantı Yolu ile TEM'e bağlanıyor. Ulaşıma 11 milyar TL Tünel çıkışları, planlanan 5 adet kavşakla diğer yollara entegre edilecek. Dolmabahçe-Fulya Tüneli 2 bin 27 metre, Fulya-Levazım Sitesi Tüneli 4 bin 450 metre, Levazım Sitesi-Akatlar Tüneli 6 bin 720 metre, Levazım-Zincirlidere Tüneli 2 bin 940 metre, Eyüp (Silahtarağa) Cadddesi-Gaziosmanpaşa Caddesi Tüneli ise 200 metre olacak. Bunun devamında Sarıyer-Çayırbaşı Fidanlık, Fidanlık-Ferahevler, Derbent-Baltalimanı tünellerinin geleceği ve bu hattın Levazım-Akatlar tüneline entegre olacağı belirtiliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ulaşım yatırımları için orta vadede 11 milyar TL gibi dev bir bütçe ayırdığını bildirmişti. Trafik nefes alacak Çıldırtan trafik sorununda İstanbullu'ya biraz olsun rahat nefes aldıracak tünel projeleri, emlak fiyatlarını da artış yönünde etkiliyor. Son yıllarda lüks rezidans projeleri ile öne çıkan, inşaat firmalarının yer alabilmek için birbirleri ile yarıştığı Dolapdere-Pİyalepaşa-Okmeydanı hattı, tünel projesinden nasibini almış görünüyor. Bu bölgede emlak fiyatları arttı. Bunun yanında; tünel projelerinin göbeğinde yer alan Dolmabahçe-Fulya hattı, değerine değer katıyor. Bir zamanlar "kanlı dere" olarak anılan Fulya Vadisi'nde son yıllarda artan lüks projelere, tünelle birlikte yenileri eklenecek. İstanbul'un kalbine ulaşım Bunun yanında, tünel projelerinin olumlu etkileyeceği Kağıthane Vadisi'nde de artan konut projeleri ve tünel etkisi hissediliyor. Kağıthane'de, kriz döneminde bile emlak fiyatlarının gerilemediği hatta yer yer arttığı biliniyor. Tünel projeleri Sarıyer'deki semtleri de olumlu yönde etkiliyor. Sarıyer Çırçır Deresi Bölgesi(Giriş)-Çayırbaşı Mahallesi Fidanlık Bölgesi (çıkış) arasında inşa edilen tünel yolun toplam uzunluğu 4 bin 560 metre. Tünelde 130 metre uzunluğunda 7 metre çapında bir yaklaşım tüneli, 4 yaya geçiş tüneli (her biri 40 metre uzunluğunda tahliye tüneli) 4 araç geçiş tüneli (her biri 40 metre uzunluğunda tahliye tüneli) bulunacak. Yeni tüneller ve bağlantı yolları ile Zekeriyaköy'den İstanbul'un kalbine ulaşım çok kolaylaşacak. Zekeriyaköy yolunda yapılan değişiklikle, Sarıyer merkeze ulaşım kolaylaşıyor, Sarıyer'den de Taksim'e kadar olan hatta yapılacak tüneller sayesinde birkaç yıl sonra trafik çilesi ortadan kalkacak.
|