13 Yılda 6 Bin 792 Kilometre Hızlı Tren Hattı Yapılacak
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, hedeflenen kilometreye ulaşmak için iki hususun ihmal edilmemesi gerektiğine dikkat çekiyor. Birincisinin demiryolu politikasının sürdürülebilmesi, ikincisinin ise hatlar için gerekli olan 27 milyar Euro'luk kaynak meselesinin aşılması. Kaynak probleminin Türkiye'de her zaman olduğunu ifade eden Binali Yıldırım,
Ankara-Eskişehir arasında yılda 1 milyon 250 bin yolcu hızlı
trenle seyahat etti. İlginin yüksek olması üzerine Ulaştırma Bakanı
Binali Yıldırım, yeni hatlar için harekete geçti. İnşası devam
eden Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya,
Ankara-Sivas gibi hatlara, Sivas-Erzurum,
Balıkesir-İzmir, Konya-Antalya gibi yeni
güzergahlar eklendi. 13 yılda 6 bin 792 kilometre yeni hızlı tren yolu yapılması
planlanırken, Türkiye'nin her yerinden 150 kilometre gidildiğinde, hızlı tren
istasyonuna ulaşılacak. |
-
Isparta'ya da hızlı tren hattı yapılacak mı? Sonra Antalya'ya uzatılacak mı? YANITLA
-
Hep Allah'tan diler ümitle beklerdim.Ne zaman Türkiye demir ağlar ile örülecek. Cumhuriyetin ilk yıllarında yapılan demir yolu kadar sonraki yıllarda bu kadar tekniğin gelişmesine rağmen yapamamışız. Dışa bağımlı kara yollarına devam edilmiştir. Demir yollarına önem veren hızlı tren yollarının yapımına başlayan, gelecekte de devam ettirenlere şükranlarımı sunuyorum. Haşim Özdemir İnşaat Mühendisi YANITLA