Foto: Erhan Elaldı (AA)
TAV Havalimanları Holding ve TAV Yatırım Holding'de, Tepe İnşaat,
Akfen Holding ve Sera Yapı, sahip oldukları hisselerin bir kısmının Aeroports de
Paris'in (ADP) tamamına sahip olduğu iştiraki Aeroports de Paris Management'a
(ADPm) satışıyla ilgili sözleşmeleri imzaladı.
Söz konusu hisse alım sözleşmeleriyle öngörülen işlem sonucunda, TAV
Havalimanları Holding'in sermayesinin yüzde 38'ini temsil eden miktarda hisse
874 milyon dolar karşılığında satılmış olacak.
Satış işleminde TAV Havalimanları'nın piyasa değeri, hisse başına 11,3 TL'ye
karşılık gelecek şekilde 2,3 milyar dolar olarak değerlemeye tabi tutuldu. Bu
değer, TAV Havalimanları Holding hisselerin son kapanış değerine göre yüzde
32'lik bir prime karşılık geliyor.
Ayrıca, TAV İnşaat hisselerinin tamamına sahip olan ve halka açık olmayan TAV
Yatırım Holding'in de sermayesinin yüzde 49'unu temsil eden miktarda hissesi,
yaklaşık 49 milyon dolar karşılığında satılmış olacak.
Satış işleminde TAV Yatırım Holding'in piyasa değeri de 100 milyon dolar
olarak değerlemeye tabi tutuldu.
TAV Havalimanları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın ve İcra Kurulu Başkanı
Sani Şener, görevlerine devam edecek. TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu
11 kişiden oluşacak. Yönetim Kurulu'na Tepe ve Akfen 3 üye aday gösterecek. İcra
Kurulu Başkanı olarak Sani Şener, Yönetim Kurulu üyesi de olacak. Aeroports de
Paris, Yönetim Kurulu için 3 üye aday gösterecek. Yönetim Kurulu'nda 4 de
bağımsız üye yer alacak.
Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın: ''Ben, olaya en
büyük kızımızı evlendirdik diye bakıyorum''
TAV Havalimanları'nın yüzde 38 hissesinin 874 milyon dolar karşılığında
Aeroports de Paris Grubu'na satışını öngören anlaşma imzalanırken, TAV
Havalimanları Holding ve TAV Yatırım Holding'de sahip oldukları hisseleri satan
Tepe İnşaat, Akfen Holding ve Sera Yapı ile hisseleri alan Fransız Aeroports de
Paris'in (ADP) tamamına sahip olduğu iştiraki Aeroports de Paris Management
(ADPm) yöneticilerinin katılımıyla basın toplantısı gerçekleştirildi.
Akfen Holding ve TAV Havalimanları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın,
toplantıda yaptığı konuşmada, satış sonrasında da yönetimde değişiklik
olmadığını, aynen devam edeceklerini söyledi.
Bu anlaşmadan sonra Akfen olarak yatırımlara devam edeceklerinin altını çizen
Akın, ''Türkiye'ye altyapıda hizmet veriyoruz. Bu konuda özelleştirmeden çıkacak
işler dahil olmak üzere, yeni yatırımlarımıza devam edeceğiz. Büyüme ve daha
fazla istihdam sağlamak, bizim için en önde gelen hususlardan bir tanesi. Bugün
TAV'ın 25-26 bin çalışanının ilerde 40 bin-50 bin sayısına ulaşacağından hiç
şüphem yok'' şeklinde konuştu.
Mersin Limanı'nın büyütülmesinin söz konusu olduğunu, bunun yanı sıra otel,
enerji alanındaki yatırımlarının devam ettiğini anımsatan Akın, ''Yeni ihalelere
girmek için yaptığımız konsorsiyumlar var. Özelleştirme işlerinin yakından
takipçisiyiz. O nedenle oralarda bu kaynağı kullanmayı düşünüyoruz'' dedi.
''İki grup olarak dünyada ikinci olacağız''
Aeroports de Paris Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Pierre
Graff da işlemin ''bir mantığın sonucunda'' gerçekleştirildiğini belirterek, her
zaman geleceği göz önünde bulundurmanın önemli olduğunu düşündüklerini
söyledi.
Graff, ''Özellikle OECD ülkelerinde yer alan havalimanlarında yatırım yapmak
istiyoruz. Önemli bir boyuta sahip havalimanlarında yatırım yapmayı arzu
ediyoruz. Bu yüzden TAV'da hissedarlar değişikliğine gidildiğini duyunca, bunun
tarihi bir fırsat olduğunu düşündük'' şeklinde konuştu.
''TAV'ın etkili olduğu yerlerde geri planda kalacağız''
Şu anda TAV'ın stratejisinin zaten dışarıya açılım stratejisi olduğunun
altını çizen Graff, bu stratejiyi desteklerini, TAV'ın birçok ülkede iyi konumda
bulunduğunu, bu ülkelerde TAV'ın öncelikli pozisyonda olmaya devam etmesini
istediklerini kaydetti.
Graff, ''Başka ülkeler var ki bizim şu anda halihazırda olduğumuz ülkeler. Bu
ülkelerde de daha çok Aeroports de Paris'in devam edeceğini düşünüyoruz. Ama
bunun geri kalanında tabii ki yapılacak yatırımlara ilişkin aramızda görüşmeleri
yapacağız. Fırsatları en iyi şekilde yakalamaya çalışacağız. TAV'ın mevcut
etkisinin bariz olduğu ülkelerde önceliği TAV'a bırakacağız. Aeroports de Paris,
buralarda geri planda kalacak'' şeklinde değerlendirme yaptı.
İstanbul'a yapılacak 3. havalimanına dair soru üzerine de Graff, ''3.
havaalanı muhtemel inşaat tarihi, sözünü ettiğimiz 10 yıllık süre zarfına
sığmıyor. Dolayısıyla üzerine düşünecek vaktimiz olacak. Öyle bir mesele söz
konusu olursa bakarız, değerlendiririz. Yine de stratejik olarak böyle bir
konuya eğilmek için vaktimiz olduğunu düşünüyorum'' yorumunu
yaptı.
|